Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb-profiilikuvan vaihtaminen usein

Vierailija
16.09.2014 |

Herättääkö teillä jotain ajatuksia, jos joku vaihtaa usein profiilikuvansa? 

Mulla tulee joskus mieleen, että henkilö kalastelee silloin kehuja ja janoaa tykkäyksiä. Tarkoitan usein vaihtamisella noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa (tai useammin).

Lisäksi eräs ystäväni vaihtaa kuvan usein ja lähes kaikki kuvat näyttävät olevan selfieitä. Kuvat on siis melko samanlaisia vieläpä. Hän saattaa vaihdella vähän kuvanmuokkaustapaa, eli on muuttanut värisävyä esim. seebiaksi tai sinertäväksi tms. Mietin vain, onkohan hänellä kuitenkin itsetunnossa jotain, kun jatkuvasti vaihtaa kuvaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kans sellaisen tapauksen. Kaverini tekee tätä. Monesti puhuttu muiden kanssa, kuka jaksaa pyörittää omia kuviaan koko ajan. Ottaa muutenkin paljon kuvia, joissa poseeraa duck face tms ilmeellä. Illan vietossa kuvia napsitaan about miljoona, jotta saa mieleisiä kuvia valkattavaksi.
Normaalia kauniimpi ja tykkää miesten huomiosta. Ei petä, mutta pelailee miesten kanssa, vaikka olisi parisuhteessa. Janoaa muutenkin ulkonäkökehuja ja vähä tyrkky tapaus... Antaa miesten ymmärtää ties mitä turhankin tiuhaan.

Vierailija
2/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös facessa aloittajan kuvailun kaltanen tapaus. Joskus profiiikuva vaihtuu useamman kerran viikossa ja tekee jatkuvasti kollaaseja itsestään ja perheestään. Vähän ihmettelen, kyseessä kuitenkin reilusti yli kolmekymppinen nainen eikä mikään teini. Ei kai ne lapsetkaan parissa päivässä niin paljon muutu että pitäis jatkuvasti olla päivittämässä niiden kuvia...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muuten vanhat kuvat poistettua jotenkin? Vai jääkö kuvat sinne kaikkien (kamujen) nähtäväksi.

Vierailija
4/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:40"]

Mulla on myös facessa aloittajan kuvailun kaltanen tapaus. Joskus profiiikuva vaihtuu useamman kerran viikossa ja tekee jatkuvasti kollaaseja itsestään ja perheestään. Vähän ihmettelen, kyseessä kuitenkin reilusti yli kolmekymppinen nainen eikä mikään teini. Ei kai ne lapsetkaan parissa päivässä niin paljon muutu että pitäis jatkuvasti olla päivittämässä niiden kuvia...?

[/quote]

Joo, se mun ystävä on kans hieman yli 30, kahden pienen lapsen äiti. Livenä on tasapainoinen ja iloinen, en ollenkaan muuten ajattelisi, että huono itsetunto. Hän kyllä myös itse kommentoi usein ystäviensä profiilikuviin ja kehuu ihmisiä kauniiksi. Mutta tulee vain olo, että häntä pitäisi koko ajan olla kehumassa. En itse "jaksa" tykätä hänen jokaisesta uudesta kuvastaan. Ei siksi, etteikö hän näyttäisi sievältä, mutta kun se tuntuisi jollain tapaa mielistelyltä, enkä ole luonteeltani sellainen...  Myöskin lapsista on usein uusia kuvia (samantyyppisiä poseerauksia nekin). Elämä kuulostaa juhlalta, kun nyt lapsi täyttää 2 vuotta ja 3 kuukautta. Sitten ensi kuussa, tänään xx on jo 2 v ja 4 kuukautta.

ap

Vierailija
5/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ne poistettua tietenkin. Tuntuu vaan että tämä minunkin tuttavani on kaiken lisäksi vähän vainoharhainen ja usein valittanut että kaikki vain kyylääväät hänen kuviaan mutta eivät kerro omasta elämästään mitään. No, minä oon piilottanut hänen kuvansa ettei niitä tarvis koko ajan katella.

Vierailija
6/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:42"]

Saako muuten vanhat kuvat poistettua jotenkin? Vai jääkö kuvat sinne kaikkien (kamujen) nähtäväksi.

[/quote]

Saa ne kuvat poistettua. Kuvien kohdalla taitaa olla joku merkintä "Poista kuva".

Vierailija
7/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vaihtuvat kotona otetut selfiet ihmetyttävät.

Vierailija
8/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:30"]

Mulla tulee joskus mieleen, että henkilö kalastelee silloin kehuja ja janoaa tykkäyksiä. Tarkoitan usein vaihtamisella noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa (tai useammin).

Lisäksi eräs ystäväni vaihtaa kuvan usein ja lähes kaikki kuvat näyttävät olevan selfieitä. Kuvat on siis melko samanlaisia vieläpä. Hän saattaa vaihdella vähän kuvanmuokkaustapaa, eli on muuttanut värisävyä esim. seebiaksi tai sinertäväksi tms. Mietin vain, onkohan hänellä kuitenkin itsetunnossa jotain, kun jatkuvasti vaihtaa kuvaa.

[/quote]  Minulla ei ole kuin n. 50 kaveria, joten en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta monella on tapana kierrättää muutamaa kuvaa aina ajankohdan mukaan profiilissa. Talvella hiihtokuvaa, kesällä vaelluskuvaa jne..minusta ihan kiva tapa. Harva pitää samaa kuvaa vuosikaudet, vaan useimmat laittavat myös jonkin itselleen tärkeän kuvan profiiliin esim. jostain tärkeästä tapahtumasta.

Mutta toki voi aina ajatella kaikkiea negatiivisesti, jos haluaa.

Vierailija
9/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ajattelin että itsekin vaihtelen profiilikuvaa suht usein,mutta tuollainen melkein samanlaisten kuvien vaihtelu kuulostaa kummalta. Itse laitan uuden profiilikuvan aina kun tulee otettua joku kiva tilannekuva,joka sopii profiilikuvaksi, erilaisten "huomionhaku"-kuvien jatkuvaa päivitystä en kyllä itsekään ymmärrä.

Vierailija
10/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tuttu, joka joskus ollut ihan nätti, nykyään ryyppää ja on turvoksissa, naama kanssa sen näköinen. Hän vaihtaa kerran viikossa-kahdessa profiilikuvaa, mutta ne on kaikki vähintään jotain about 5 vuotta vanhoja, kun ei kehtaa tuoreempia laittaa :D Sitten poistaa profiilistaan kaikki tuoreet kuvat mihin joku on tagannyt sen :D

Vierailija
11/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:26"]

[/quote]  Minulla ei ole kuin n. 50 kaveria, joten en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta monella on tapana kierrättää muutamaa kuvaa aina ajankohdan mukaan profiilissa. Talvella hiihtokuvaa, kesällä vaelluskuvaa jne..minusta ihan kiva tapa. Harva pitää samaa kuvaa vuosikaudet, vaan useimmat laittavat myös jonkin itselleen tärkeän kuvan profiiliin esim. jostain tärkeästä tapahtumasta.

Mutta toki voi aina ajatella kaikkiea negatiivisesti, jos haluaa.

[/quote]

Joo, siis ei tuossa olekaan mitään huonoa, että vaihtelee tai kierrättää omia kuvia. Kyllä itsekin silloin tällöin vaihdan profiilikuvaa. Tarkoitin nyt sellaista, että vaihtaa kuvansa todella usein, 1-2 viikon välein. Ja että laittaa aina uuden kuvan, mutta uusi kuva on lähes samanlainen kuin edellinen ja useimmiten itse itsestä otettu,sama kuvakulma jne. Se on mielestäni erikoista tai en ymmärrä, miksi.

ap

Vierailija
12/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:34"]

[/quote]

Ajattelin että itsekin vaihtelen profiilikuvaa suht usein,mutta tuollainen melkein samanlaisten kuvien vaihtelu kuulostaa kummalta. Itse laitan uuden profiilikuvan aina kun tulee otettua joku kiva tilannekuva,joka sopii profiilikuvaksi, erilaisten "huomionhaku"-kuvien jatkuvaa päivitystä en kyllä itsekään ymmärrä.

[/quote]

Niin, eri asia, jos on vaikka uusi kiva tilannekuva, mikä sopii profiilikuvaksi.

ap

Vierailija
13/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon itsekin ihmetellyt samaa. Useamman kerran viikossa saattaa vaihtua, tai ainakin niin usein, että siihen alkaa jo kiinnittää huomiota. Sitten ne kuvat on just ottamalla otettuja selfieitä, joissa voi olla jopa sama ilme. Ja yleensä se ilmekin on jopa sellainen, että ihminen ei oikein näytä itseltään, koska poseerauskuva. Itsekin olen miettinyt, että onko se tykkäyksien kalastelua vai mitä.

Vierailija
14/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:35"]

Mulla on kanssa tuttu, joka joskus ollut ihan nätti, nykyään ryyppää ja on turvoksissa, naama kanssa sen näköinen. Hän vaihtaa kerran viikossa-kahdessa profiilikuvaa, mutta ne on kaikki vähintään jotain about 5 vuotta vanhoja, kun ei kehtaa tuoreempia laittaa :D Sitten poistaa profiilistaan kaikki tuoreet kuvat mihin joku on tagannyt sen :D

[/quote]

Jollain tapaa surullista. Kyllä siinä on rivien välistä luettavissa, ettei taida olla tyytyväinen itseensä.

Vierailija
15/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Saa ne kuvat poistettua. Kuvien kohdalla taitaa olla joku merkintä "Poista kuva".
[/quote]

kiitos. Pitää tutkia.

Vierailija
16/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tunnen muutaman tällaisen. Olen siivoillut niitä kavereistani aika ronskilla kädellä, mutta kaikkia ei voi (esim. käly). Nämä kaikki ovat nättejä naisia ja hyvin ulkonäkökeskeisiä. Uskon heidän kalastelevan tykkäyksiä ja kehuja, mutta myös he tuntuvat pakkomielteisesti etsivän koko ajan itsestään parempaa kuvaa jännittävämmässä ympäristössä, kauniimmassa mekossa, hienommassa seurassa, paremmalla ilmeellä... Varsinkin kälyllä kaikki kuvat itseotettuja identtisiä selfieitä. Luulen että hän löytää kuvista jotain mitätöntä "vikaa" ja yrittää ottaa joka viikko uutta parempaa.

Vierailija
17/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi facekaveri vaihtaa profiilikuvaa vähintään kerran päivässä, normaalisti 2-3krt/pv... Ikää 15v, minulla 16v ja vaihdan profiilikuvan ehkä kerran vuodessa. Jos jaksan. Tuntuu kyllä aikamoiselta tykkäysten kalastelulta, ja tällä tytöllä kaikki kuvat ovat vielä toisensa kaltaisia :/

Vierailija
18/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:47"]

[/quote]

Jollain tapaa surullista. Kyllä siinä on rivien välistä luettavissa, ettei taida olla tyytyväinen itseensä.

[/quote] Itselläni on myös sellainen tilanne, että en ole todellakaan tyytyväinen itseeni. Minulla on monella tapaa paha olla omassa vartalossani, ja sen takia en oikein voi laitella uusia profiilikuvia faceen. Välillä sitä vähän katkerana katselee toisten laittamia uusia kuvia, kun tajuaa, että heillä on varmasti hyvä olla omassa vartalossaan ja muutenkin elämä pyyhkii hyvin. Toki myös välillä sitten aidosti ihailenkin toisten kuvia - no, riippuu vähän että kuka on kyseessä.

Vierailija
19/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/40 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote] Itselläni on myös sellainen tilanne, että en ole todellakaan tyytyväinen itseeni. Minulla on monella tapaa paha olla omassa vartalossani, ja sen takia en oikein voi laitella uusia profiilikuvia faceen. Välillä sitä vähän katkerana katselee toisten laittamia uusia kuvia, kun tajuaa, että heillä on varmasti hyvä olla omassa vartalossaan ja muutenkin elämä pyyhkii hyvin. Toki myös välillä sitten aidosti ihailenkin toisten kuvia - no, riippuu vähän että kuka on kyseessä.

[/quote]

Niin, silloin kun ei tunne itseään jostain syystä hyvännäköiseksi, ei ehkä tee mieli laittaa tuoretta profiilikuvaa. Mutta silloin, jos henkilö vaihtaa tosi usein profiilikuvaksi jonkun 5 v vanhan kuvan, eikä enää näytä sellaiselta, niin tulee jotenkin tasapainoton vaikutelma ihmisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi