Mikä asuinalue Espoossa?
Mikä olisi hyvä lapsiperheelle? Luontoa saisi olla sekä max muutaman kilometrin matka jollekin tulevalle metrikselle. Kerrostaloasunnon haluamme. Mielellään sellaista 'työväenluokkaista' aluetta. Onko Olari mistään kotoisin? Tapiola? Nyt asumme Haukilahdessa ja kaipaamme ehkä toisenlaista ympäristöä.
Kommentit (10)
Olari on tällä hetkellä joukkoliikenteen suhteen hyvä, mutta tilanne muuttuu metron valmistuttua. Tosin ap:lle näkyy riittävän, että metro (miksi ihmeessä pitää sanoa metris?) on muutaman kilometrin päässä, ja sehän kyllä pitää paikkansa Olarin suhteen. Palvelut sieltä ovat aikalailla kadonneet Ison Omenan valmistumisen jälkeen. Mielestäni Olari on rappeutuva lähiö. Itse muutin sieltä (pientaloalueelta) kymmenisen vuotta sitten, enkä takaisin ole kaivannut.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:22"]
Kivenlahti tai Espoonlahden vanhat kerrostalot? Matinkylän vanha puoli?
[/quote]
Kamalia, mutta varmaankin edullisia suhteessa Haukilahteen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:22"]
[/quote]
Kamalia, mutta varmaankin edullisia suhteessa Haukilahteen.
[/quote]
No AP nimenomaan sanoi haluavansa Haukilahdesta TYÖVÄENLUOKKAISELLE aluelle, joka on merenrannalla tai sen läheisyydessä. Heitä itse parempi ehdotus.
Iivisniemi on myös yksi vaihtoehto.
No on se kumma, jos asuu Haukilahdessa, ja silti täältä pitää kysellä millaisia alueita Etelä-Espoossa on...
Jos haluat työväenluokkaiselle alueelle, joka on metron läheisyydessä, niin suosittelen Matinkylän vanhaa puolta. Ehkä Olarista voisi löytyä jotain, mutta muuten Etelä-Espoo ei ole työväenluokan aluetta, erityisesti ei Tapiola, Niittari, tai Otaniemi. Haukilahdesta tai Westendistä puhumattakaan. Ja muualta sitten onkin jo pidempi matka metrolle.
Olari on ihan hyvä valinta. Siellä on hyviä kouluja (esim Olarin lukio) ja hyvät palvelut muutenkin. Myös liikenteellisesti hyvä paikka. Tapiolaa nyt ei voi pitää työväenluokkaisena, jos sellaista kaipaat, harkitse radanvarsialueita.
Onko Leppävaara liian levoton teille? Itse arvostan Sellon palveluita, nopeaa junamatkaa keskustaan ja esim. Vallikalliolla on hyvää metsäistä maastoa, jossa olen ulkoiluttanut koiraa. Sellon kupeessa on paljon uudehkoja kerrostaloasuntoja kohtuuhintaan, lisäksi kouluja ja päiväkoteja näkyy joka nurkassa.
Olisi ihana jos meri olisi pyörämatkan päässä, siksi ehkä tuo Olari nyt 1. vaihtoehto :) Minkälaista aluetta?