Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koululla oikeutta lähetellä tuosta noin vaan erokirjeitä?!

Vierailija
16.09.2014 |

Jooh Sain tossa yksi päivä erotustodistuksen postissa... 

Olin työharjoittelussa huhtikuun loppuun ja jouduin lähtemään sieltä koska sain toisen paikan kesäksi missä sain harjoitella ensiksi ja sitten sain kesätöitä ja rahantarve suuri. Tosta ekasta paikasta ei töitä herunut ja muutenkin omituinen paikka.

Nohh opettaja on kesäaikaan yrittänyt soittaa mulle (viikko oli vielä kesäaikaa jäljellä koulusta) taisin olla jossain en muista ja sitten laittoi sähköpostia mitä en huomannut lukea koska ajattelin että ei ne vielä sieltä lähettele viestejä kun on kerta vielä kesää..

Nohhh tossa viime viikolla olin koulussa ja tää opettaja yritti oudolla numerolla soittaa. Olin juuri tunnilla enkä voinut vastata. Sitten tuli tekstari missä sanottiin että mun opinnot jouduttaisiin keskeyttämään ellen ota yhteyttä. Säikähdin toden teolla. Koulussa meillä oli niin lyhyet tauot etten sielä hälinässä viitsinyt soittaa lyhyessä ajassa. Soitin seuraavana päivänä heti aamusta ja tää opettaja oli aivan normaali ei puhunut tommosesta kirjeestä mitään....

No tää kirje oli sinä päivänä postitettu kun olin koulussa...

Eikö toi oo vähän kummallista? yleensä on vissiin kolme varoitusta kaikkialla ennenkuin erotetaan! Todistuksessa ei ole mun allekirjoituksia ja syynä on "olemme keskeyttäneet opintosi 15.5.2014 keskeytyksen vuoksi ja että" opettaja ************* on yrittänyt lukuisia kertoja soittaa sinulle ja laittaa sähköpostia"

ööööööh lukuisia? yhden sähköpostin ja pari soittoa. Kirjeessä mainittiin myös että ovat tehneet kelaan valvontailmoituksen. Tutkintomaksu on maksettu 58e. Olen aina ollut koulussa lähipäivinä ja tolloin kesäkuun alussa suoritin koulussa yhden testin ja ne kattoo et musta ei oo muka kuulunut ton 30.4 jälkeen.... ei herranjumala. 

Äsken yritin soittaa muttei vastattu. Oon ihan paniikissa täällä :(

ja paikka on siis aikuiskoulutuskeskus 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, ilmoititko sä sinne koululle, että vaihdoit harjoittelupaikkaa? Ja omituinen tuo tarinasi: siis olit koulussa oppitunnilla, kun tämä opettaja yritti soittaa. Mikset mennyt käymään välitunnilla opettajan työhuoneella? Olisit sanonut kurssin opettajalle, että sun on pakko käydä sua tavoitellaan open luona tai soittaa sille, koska muuten sut erotetaan koulusta. Ja siis miksi sinut olisi erotettu, jos nyt kuitenkin olet ollut koulussa oppitunneilla tänäkin syksynä? Jokin tässä tarinassa ei nyt täsmää... 

Vierailija
22/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ap tosiaan huhtikuun jälkeen koulussa vain yhtenä päivänä? Sullahan on sitten sieltäkin paljon selittämättömiä poissaoloja. Olisko tämäkin syynä koulusta erotukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sä jätit kokeen ilman nimeä ja kokeen valvoja ei muistanut nimeäsi, joten ei myöskään voinut merkitä sinua kokeessa paikalla olleeksi -> et ole ollut oppilaitoksen tietojen mukaan koulussa enää 30.4. jälkeen?

Vierailija
24/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vastannut sähköpostiin? Edes sitten kun loma jo loppui?

Vierailija
25/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:59"]On se minun mielestäni vähän outoa, jos harjoittelupaikan vaihdosta pistetään ulos.
[/quote]

Tyyppihän vaihtoi koulun harjoittelun kesätöihin, eli harjoittelu jäi kesken.

Vierailija
26/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jätätkö myös sähkölaskut maksamatta loma-aikoina koska velvollisuudet ovat tylsiä?

Vierailija
27/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä open sähköpostissa luki?

Vierailija
29/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:26"]

Ilmoititko kouluusi / vastaavalle opettajalle harjoittelupaikkasi muutoksesta? Totta on, että sinä olet itse sössinyt, mutta kyllä koulun olisi ensin pitänyt kuulla sinua ennen lopullisen päätöksen tekemistä. Olikohan se hallintolaki vai mikä, mutta yleinen periaate on se, että asianosaista kuullaan.

En nyt ihan ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa että olet ollut viime viikolla koulussa ja oppitunnilla ei ole mahdollista vastata puhelimeen, mutta kuitenkaan koulussa ei ole sinun olemassaolostasi oppitunneillakaan mitään havaintoa. Miten se suorituksesi kesäkuun alussa, miten on mahdollista että siitäkään ei ole mitään merkintää?

[/quote]

Ap:ta on yritetty kuulla, mutta hän ei ole vastannut yhteydenottoihin.

Vierailija
30/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle voidaan kirjoittaa koulusta erotodistus eikä siihen sinun allekirjoitusta tarvita. Koulu lisäksi joutuu kirjoittamaan oppilaalle erokirjeen jos ja kun opiskelun edellytykset ei täyty. Ja en todellakaan usko että kerrot asiat niin kuin ne on. Esim lukiossa opintorahaa saamaton opiskelija voi opiskella tosi pitkään huonosti kursseja suorittamatta ym ennen kuin erotodistus lyödään kouraan. Niitä monen mielestä koulun niputuksia, säädöksiä ym pitää oikeasti noudattaa. Ei ne koske vain niitä muita kuin itseä.

Vierailija
31/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:56"]No kuule minä kyllä ilmoitin sinne harjoittelupaikkaan tilanteen ja työpaikka piti ottaa koska sain siitä hyvin rahaa... toisinkuin tästä harjoittelusta.
[/quote]

Eli olet itse suomeksi sanottuna kesteyttänyt opinnot tuossa kohtaa. Luuletko ettei kukaan muu tarvi rahaa? Mutta jos opiskelee niin opiskelee eikö siinä voi sillä hetkellä mennä työtulojen saannin mukaan.

Vierailija
32/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä... Kannattaisi varmaan opetella käyttämään päätään. Kyllä tärkeisiin puheluihin saa vastata ihan missä vaan :D

Vierailija
33/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:31"]Mitä siinä open sähköpostissa luki?
[/quote]
Ota välittömästi yhteyttä koskien työharjoittelun keskeyttämistä. Eikö?

Vierailija
34/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelujakin voi tehdä palkallisina. Pitää vaan sopia etukäteen sekä koulun että työnantajan kanssa, että tehtävä vastaa harjoittelua. Ja sitähän sinä et tehnyt.

Vierailija
35/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et se sinakaan kylla fiksulta kuulosta. Paikkaa vaihdat miten sattuu, et vastaa puhelimeen muutamaan viikkoon etka lue sahkoposteja. Viela kehtaat haukkua. Sa olet (olit) aikuiskoulutuksessa, haloo, siella pitaa olla AIKUINEN!

Vierailija
36/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun ei ole kykyä hoitaa edes omia asioita.

Ei ehdi, jaksa, osaa tai muuten vaan vetkuttelee ja keksii tekosyitä kun MINÄ en voi nyt...

Ihme kun suurin osa ihmisistä vaan ehtii ja kykenee hoitamaan hommansa ja näin kuin ap:lle heille ei käy.

Siinähän nyt olet paniikissa...juna meni jo!

Vierailija
37/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa hoitanut huonosti asias. Ihan vaan tiedoksesi, että mitään varoituksia ja varsinkaan vielä kolmea, ei tarvita tälläisissä tapauksissa. 

Vierailija
38/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoititko sä siis koululle vaihtavasi harjoittelupaikkaa vai teitkö ominpäin vaihdon?

Vierailija
39/39 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuun on yritetty ottaa useasti yhteyttä siinä useita kanavia myöden siinä onnistumatta. Välinpitämättömyydellä ja huolimattomuudella on ihan itse soosannut koulusi. Onnittelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä