Onko koululla oikeutta lähetellä tuosta noin vaan erokirjeitä?!
Jooh Sain tossa yksi päivä erotustodistuksen postissa...
Olin työharjoittelussa huhtikuun loppuun ja jouduin lähtemään sieltä koska sain toisen paikan kesäksi missä sain harjoitella ensiksi ja sitten sain kesätöitä ja rahantarve suuri. Tosta ekasta paikasta ei töitä herunut ja muutenkin omituinen paikka.
Nohh opettaja on kesäaikaan yrittänyt soittaa mulle (viikko oli vielä kesäaikaa jäljellä koulusta) taisin olla jossain en muista ja sitten laittoi sähköpostia mitä en huomannut lukea koska ajattelin että ei ne vielä sieltä lähettele viestejä kun on kerta vielä kesää..
Nohhh tossa viime viikolla olin koulussa ja tää opettaja yritti oudolla numerolla soittaa. Olin juuri tunnilla enkä voinut vastata. Sitten tuli tekstari missä sanottiin että mun opinnot jouduttaisiin keskeyttämään ellen ota yhteyttä. Säikähdin toden teolla. Koulussa meillä oli niin lyhyet tauot etten sielä hälinässä viitsinyt soittaa lyhyessä ajassa. Soitin seuraavana päivänä heti aamusta ja tää opettaja oli aivan normaali ei puhunut tommosesta kirjeestä mitään....
No tää kirje oli sinä päivänä postitettu kun olin koulussa...
Eikö toi oo vähän kummallista? yleensä on vissiin kolme varoitusta kaikkialla ennenkuin erotetaan! Todistuksessa ei ole mun allekirjoituksia ja syynä on "olemme keskeyttäneet opintosi 15.5.2014 keskeytyksen vuoksi ja että" opettaja ************* on yrittänyt lukuisia kertoja soittaa sinulle ja laittaa sähköpostia"
ööööööh lukuisia? yhden sähköpostin ja pari soittoa. Kirjeessä mainittiin myös että ovat tehneet kelaan valvontailmoituksen. Tutkintomaksu on maksettu 58e. Olen aina ollut koulussa lähipäivinä ja tolloin kesäkuun alussa suoritin koulussa yhden testin ja ne kattoo et musta ei oo muka kuulunut ton 30.4 jälkeen.... ei herranjumala.
Äsken yritin soittaa muttei vastattu. Oon ihan paniikissa täällä :(
ja paikka on siis aikuiskoulutuskeskus
Kommentit (39)
Olin kyllä lomalla ulkomailla kun tää sähköpostit tuli... ja se on LOMA-AIKAA.
En mä joistain teistäkän täällä sanois että ootte niin fiksuja kun näitä alotuksia lukee :D Ite oon sentäs vasta nuori.
Ja miksi soittelee oudoilla numeroilla laittas vaikka suoraan tekstiviestiä niin tietäis kuka viestittää ja missä vaan vaikka sielä lomalla.....
No nyt olisi korkea aika kasvaa aikuiseksi, pahoitella toimintaansa, ja pyytää, että saisit jatkaa. Sinä teit virheen, kun lähdit sovitusta harjoittelupaikasta, etkä ilmoitellut itsestäsi moneen kuukauteen. Ihan turha enää puhua mistään tuntemattomista numeroista ja loma-ajoista mitään.
Ai sun mielestä lomalla ei tarvi hoitaa asioita? Itsees saat syyttää syrjäytymisestäs...
No kuule minä kyllä ilmoitin sinne harjoittelupaikkaan tilanteen ja työpaikka piti ottaa koska sain siitä hyvin rahaa... toisinkuin tästä harjoittelusta.
No mutta ilmoititko kouluun? Jos harjoittelu on osa koulutustasi, se jää suorittamatta, ja ihan sama, mistä saat rahaa ja mistä et, sinä et ole toiminut kuten pitää.
Eihän se ole opettajan velvollisuus soitella sun perään jos keskeytät harjoituksen. Sinun olisi itse pitänyt itse soittaa ja sopia asiasta ja sopia jatkot. Opettaja on hyvää hyvyyttään yrittänyt sinua tavoitella etkä ole vaivautunut edes soittamaan takaisin. Itseppä olet kuoppasi kaivanut.
Voi kuule Ap... Mulla kävi 5vuotta sitten niin, että pääsin amikseen ja olin muutaman (siis vain 3 päivää pois), ilmoittamatta koululle mitään. Neljäntenä päivänä soitin ja ennen kun paljoa ehtiin sanoa, sieltä päästä sanottiin että mun koulupaikkani on annettu varasijalla olevalle. Se siitä.
Eli tyhmyydestä sakotetaan. Oma oli vikani. Olin nuori ja typerä. Joten... En ihmettele sun tilanteessasi, että tuossa ajassa tulee erokirjettä..
Ja sä vieläpä opiskelet aikuiskoulutuksessa, siellä pitää olla itse erittäin oma aloitteinen ja huolehtia asioistansa ITSE.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:49"]
En mä joistain teistäkän täällä sanois että ootte niin fiksuja kun näitä alotuksia lukee :D Ite oon sentäs vasta nuori.
Ja miksi soittelee oudoilla numeroilla laittas vaikka suoraan tekstiviestiä niin tietäis kuka viestittää ja missä vaan vaikka sielä lomalla.....
[/quote]
Tsiisus, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä vastaamaan puhelimeen vaikka soittajan numero on tuntematon! ps. vaikka kuinka oletkin lomalla tulee kyetä huolehtia omista asioistaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:49"]
[/quote]
Aloituksessa kerroit olevasi jossain, et muista, kun tuli soitto ja sähköposti. Nyt sitten muistatkin olleesi ulkomailla? Päätä jo...
Kylläpä on selittelyn makua tässä tarinassa. Oikeasti sua ei vaan kiinnostanut kesällä vastailla, et välittänyt (veikkaanpa vielä, että tiesit miksi otetaan yhteyttä, mut siirsit ajatukset muualle) ja nyt harmittaa oma moka ja yrität syyllistää oppilaitosta. Voi voi...
Ilmoititko kouluusi / vastaavalle opettajalle harjoittelupaikkasi muutoksesta? Totta on, että sinä olet itse sössinyt, mutta kyllä koulun olisi ensin pitänyt kuulla sinua ennen lopullisen päätöksen tekemistä. Olikohan se hallintolaki vai mikä, mutta yleinen periaate on se, että asianosaista kuullaan.
En nyt ihan ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa että olet ollut viime viikolla koulussa ja oppitunnilla ei ole mahdollista vastata puhelimeen, mutta kuitenkaan koulussa ei ole sinun olemassaolostasi oppitunneillakaan mitään havaintoa. Miten se suorituksesi kesäkuun alussa, miten on mahdollista että siitäkään ei ole mitään merkintää?
Tämä ilmoittamatta häviäminen koulutuksen aikana on turhan yleistä jopa yli 20-vuotiailla. Ja sitten kun koulutus katsotaan keskeytyneeksi kun ihminen ei ilmoita mitään eikä näyttäydy koululla eikä vastaa puheluihin eikä viesteihin, ei edes tekstiviesteihin, niin mitä tapahtuu: tyyppi ilmestyy ihmettelemään ja selityksiä kyllä löytyy. Etenkin sinne työkkäriin joka tarvitsee selvityksen siihen miksi koulu jäi taas n:nen kerran kesken. Sinne satuillaan sitten kaikenlaista, tarinat muuttuvat kuulijan mukaan.
Kiva kun nämä tumpelot pilaavat ikäluokkansa maineen tuollaisella toiminnalla.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:49"]Olin kyllä lomalla ulkomailla kun tää sähköpostit tuli... ja se on LOMA-AIKAA.
[/quote]
No näinpä just.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 12:02"]
Jooh Sain tossa yksi päivä erotustodistuksen postissa...
Olin työharjoittelussa huhtikuun loppuun ja jouduin lähtemään sieltä koska sain toisen paikan kesäksi missä sain harjoitella ensiksi ja sitten sain kesätöitä ja rahantarve suuri. Tosta ekasta paikasta ei töitä herunut ja muutenkin omituinen paikka.
Nohh opettaja on kesäaikaan yrittänyt soittaa mulle (viikko oli vielä kesäaikaa jäljellä koulusta) taisin olla jossain en muista ja sitten laittoi sähköpostia mitä en huomannut lukea koska ajattelin että ei ne vielä sieltä lähettele viestejä kun on kerta vielä kesää..
Nohhh tossa viime viikolla olin koulussa ja tää opettaja yritti oudolla numerolla soittaa. Olin juuri tunnilla enkä voinut vastata. Sitten tuli tekstari missä sanottiin että mun opinnot jouduttaisiin keskeyttämään ellen ota yhteyttä. Säikähdin toden teolla. Koulussa meillä oli niin lyhyet tauot etten sielä hälinässä viitsinyt soittaa lyhyessä ajassa. Soitin seuraavana päivänä heti aamusta ja tää opettaja oli aivan normaali ei puhunut tommosesta kirjeestä mitään....
No tää kirje oli sinä päivänä postitettu kun olin koulussa...
Eikö toi oo vähän kummallista? yleensä on vissiin kolme varoitusta kaikkialla ennenkuin erotetaan! Todistuksessa ei ole mun allekirjoituksia ja syynä on "olemme keskeyttäneet opintosi 15.5.2014 keskeytyksen vuoksi ja että" opettaja ************* on yrittänyt lukuisia kertoja soittaa sinulle ja laittaa sähköpostia"
ööööööh lukuisia? yhden sähköpostin ja pari soittoa. Kirjeessä mainittiin myös että ovat tehneet kelaan valvontailmoituksen. Tutkintomaksu on maksettu 58e. Olen aina ollut koulussa lähipäivinä ja tolloin kesäkuun alussa suoritin koulussa yhden testin ja ne kattoo et musta ei oo muka kuulunut ton 30.4 jälkeen.... ei herranjumala.
Äsken yritin soittaa muttei vastattu. Oon ihan paniikissa täällä :(
ja paikka on siis aikuiskoulutuskeskus
[/quote]
Vaan kovasti on sinulla selityksiä.
Hoidit huonosti asiasi ja nyt kärsit -ja niin pitää ollakin.
On se minun mielestäni vähän outoa, jos harjoittelupaikan vaihdosta pistetään ulos.
Harjoittelu on sopimusasia, ja jos sitä muutetaan, pitää olla jokaisen osapuolen sopimassa muutoksesta. Sopimuksia ei voi yksipuolisesti mennä muuttamaan.
Soitat uudestaan ja selvität onko mitään tehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:59"]
On se minun mielestäni vähän outoa, jos harjoittelupaikan vaihdosta pistetään ulos.
[/quote]
Minun mielestäni ei, jos vaihto tehdään yksipuolisesti, ilmoittamatta opettajalle muuttuneesta tilanteesta ja tekemättä virallista sopimusta uudessa paikassa. (Poislukien ne tilanteet, joissa harjoittelija on tavallisena työntekijänä ja harjoittelu kuitataan myöhemmin koulussa työtodistuksen avulla, mutta niissäkin tapauksissa opettajan kuuluu tietää asiasta.)
Olisit vastannut puhelimeen heti etkä vetkutellut