Teinin hiki haisee ihan hirveälle. Mikä ihme tuohon auttaa? Onko joku hormonijuttu nyt?
15v poika ja haiskahtaa aina hieltä. Itsekin valittaa ettei voi mennä pyörällä kouluun kun muuten haisee koko päivän. Hygienia on kunnossa, käy suihkussa joka aamu ja treenien jälkeen illalla, vaihtaa paidan ja käyttää apteekista ostettua dödöä. Ei mitään vaikutusta. Heti kun hikoaa niin tulee voimakas ja pistävä hien tuoksu. En ollenkaan ymmärrä. Varmaan pitää kouluterkkarille ottaa yhteyttä. Onko teidän teineillä ollut samaa? Onko mennyt jossain vaiheessa itsestään ohi? Tää haittaa poikaa itseäkin hirveästi.
Kommentit (72)
Hajuneritys on voimakasta alkuunsa mutta se haju laimenee kyllä ajan kanssa.
Mitäs luulit kouluterkkarin asialle tekevän?
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua?
Onko jotain tiettyä ehdottaa? Meillä pojalla käytössä tällä hetkellä ihan perus Palmoliven suihkugeeli. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulit kouluterkkarin asialle tekevän?
Kai antaa lähetteen lääkäriin jne että poika sais tehokkaampia aineita käyttöön. Tai ainakin tietoa, mitä pesuainetta ja dödöä kannattais käyttää tähän vaivaan. Mulla ei osaamista itsellä ole. Ap
Apteekista Sebamed-pesuaine, saa mm. litran pusseissa joilla voi täyttää pienemmän tai litran pumppupullon myöhemmin.
Sitten kuiva deodorantti, esim. rexona24h.
Olen käyttänyt Sebamedia kohta 30 vuotta, suosittelen. Käy myös miehille, ei ole mikään kukkaistuoksu. Laatu ihan toista kuin markettien halvat suihkusaippuat.
https://www.yliopistonapteekki.fi/sebamed-liquid-face-body-wash-300-ml-…
Kokeile vaihtaa se "dödö" ensi alkuun antiperspiranttiin.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista Sebamed-pesuaine, saa mm. litran pusseissa joilla voi täyttää pienemmän tai litran pumppupullon myöhemmin.
Olen käyttänyt Sebamedia kohta 30 vuotta, suosittelen. Käy myös miehille, ei ole mikään kukkaistuoksu. Laatu ihan toista kuin markettien halvat suihkusaippuat.
https://www.yliopistonapteekki.fi/sebamed-liquid-face-body-wash-300-ml-…
Okei kiitos, pitääpä tutustua. Ap
Apteekista triple dry tai absolut torr. Ite käytin parikymppiseksi, sittemmin on tasaantunut.
Meillä tyttärellä oli jalkahiki ihan karmaiseva, kävi suihkussa pari kertaa päivässä ja käytti talkkia, ettei ollut hygieniasta kiinni. Kesti pari vuotta ja yht äkkiä hävisi
Liittyy teinien hormoonitoimintaan, vähän samantapaan kuin naisilla vaihdevuosissa.
Antiperspirantti käyttöön. Pesusienellä kunnon pesu ei riitä että käsillä ja saippualla pesee kainalot. Paidat 60 asteen pesuun.
Kunnon rexona saippua, jos näin talveksi kehtaa ajaa karvat kainalosta ni helpottaa haju. (Tämä pojille joskus hankalaa) . Vartalonkuorinta ainetta , kunnon rakeista jolla saa kaikki töhkät pois kainaloista. Lisäksi tulee liottaa kaikki hielle altistuneet paidat etikkavedessä. Siinä mun neuvot.
Sama juttu, poika on nyt 16. Hiki haisee nopeasti, vaikka meilläkin käydään suihkussa päivittäin. Hurjinta on haju: pistävä, vähän jopa imelä mutta kuitenkin selkeästi hiki, koko huone haisee siltä. Eikä ole kannabis vaan ihan teini itse, kun joku tätä kuitenkin ehdottaa.
Antiperspirantti ei auta, varsinkin kun hajua tuntuu erittyvän muualtakin kuin kainaloista.
Apua?
Kiusallinen vaiva kyllä. Kannattaa mennä lääkäriin. Botoxia kai käytetään joissain ääritapauksissa kainalohikeen lamauttamaan hikirauhaset.
Kiitos paljon neuvoista. Näillä taas pärjätään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.yliopistonapteekki.fi/sebamed-liquid-face-body-wash-300-ml-…Okei kiitos, pitääpä tutustua. Ap
Just katoin, että siinä rexona24:ssä onkin ftalaatteja jotain myrkkyä. olisiko apteekissa myös jotain tehokasta ei-nestemäistä deodoranttia, minulla ollut rexona24h biorythm anti-perspirant kuiva pötkylä, ihan paras niin kainalot pysyvät kuivina koko päivän. sebamed on riittoisaa, sitä ei paljoa tarvitse kerrallaan. maksaa itsensä takaisin. litran pussin saa usein tarjouksesta 14,80 eur ja siitä voi pumppupulloa täytellä apteekkien perustarvikkeita. toivottavasti toimii:)
Jännä miten ihmiset on tässä erilaisia: oma 17-vuotiaani ei haise hielle edes urheiltuaan, unohtaa välillä deodorantinkin eikä silti ikinä haise pahalle. Lähipiirissä oleva samanikäinen on haissut viimeiset 3-4 vuotta niin kamalalle että vaatteita pitää heittää säännöllisesti roskiin, kun mikään etikkaliotus ja 60 asteen pesu heti käytön jälkeen ei poista vaatteista pistävää hien hajua. Suihkutila haisee hänen jälkeensä hieltä ja nuori itse haisee jo tunti suihkun jälkeen kuin olisi ollut viikon metsäleirillä. Molemmat nuoret peseytyvät aamuin illoin ja vaihtavat puhtaat päälle aina peseydyttyään.
Ap: Sebamed on hyvä pesuaine, osta samalla reissulla apteekista joku kunnon antiperspirantti. Tarkista myös vaatteet: hiki pinttyy helposti eikä lähde pesussa ja paita voi alkaa siksi haista heti päälle laitettua, vaikka olisi ”juuri pesusta tullut”. Eli nuori ei välttämättä niinkään haise vaan hänen vaatteensa.
Ole ap iloinen että sinun lapsesi kuitenkin tiedostaa haisevansa... minun mieheni lapsi haisee myös, mutta ei tajua sitä itse ja peseytymisestä, dödön käytöstä jne saa tapella päivittäin. Piilottelee likaisia vaatteita huoneeseensa ja käyttää niitä viemättä välillä pesuun, haju on osittain niin pinttynyt paitoihin ettei lähde enää edes 90 asteen pesussa.
Teinien pitää myös juoda riittävästi - vettä! Jos juo liian vähän tai juo pelkkiä cola-, energia- yms. sokeritököttejä paljosta kahvista puhumattakaan, haisee hiki taatusti teinin hormonitoimintaan yhdistettynä.
Siis vaihtaa päivittäin paidan. Ap