uskovainen sanoi että pitää sanoa ääneen
Uskontunnustus seurakunnassa. Muuten ei kuulemma ole sydämessä oikeaa uskoa?
Kommentit (5)
Tämä perustunee raamatunkohtaan Matt. 10:32-33
Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Tuosta ei kuitenkaan voi tehdä jotain sääntöä tai lakia. Pointti lienee se, että ei ole järkeä olla salauskovainen vaan tarkoitus on elää rehellisesti sitä mitä on. Monissa maissa tämä on elämän ja kuoleman kysymys, Suomessa saa suht rauhassa olla uskovainen, mitä nyt voi muutama ateisti vähän irviä palstalla. Ei kai seurakunnassa uskonsa tunnustaminen ole mikään haaste?
Ei pidä paikkaansa. Tuossa 3:n mainitsemassa raamatunkohdassakaan ei puhuta mitään mistään seurakunnasta. Itse en edes kuulu mihinkään seurakuntaan ja silti olen Jeesukseen Kristukseen pelastajanani uskova kristitty, joka en edes häpeä uskoani ihmisten edessä.
En nyt muista mihin kohtaan se vetosi Raamatussa. Mutta pitäisi lausua ääneen ja pienempikin seurakunta riittää ( tarkoitti meitä).
Pyhä Henki liittyy tähän.
Joo, "suun tunnustuksella pääsee taivaaseen", tj sinne päin. Mutta itse käsitän tuon ennemmin niin ettei häpeä uskoaan tai kiellä Jeesusta esim ateistien edessä kuin sitä, että jossain srk:ssa mekaanisesti toistelisi jotain tunnustuksia. My opinion..
Hah.