Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni oikeasti muistaa kaiken, mitä peruskoulussa ja lukiossa opetettiin?

Vierailija
20.08.2021 |

Minä en ainakaan muista. Lähinnä siellä tarvitsi muistaa ne opiskeltavat asiat kokeessa, mutta kyllä ne tuppasi unohtumaan heti kun niitä tietoja ei tarvinnut mihinkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Ja olin jopa ns. hikari. Mutta en muista myöskään omaa elämääni kuin välähdyksittäin. Toisten muisti ei vain toimi samoin.

Vierailija
2/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan haaskaustahan se vain oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi muistaa? 

Terveisin, 

laudaturin ylioppilas, joka pääsi heti ensimmäisellä hakukerralla sisään yliopistoon

Vierailija
4/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista juuri mitään. Lukion jälkeen menin Tampereen teknilliseen korkeakouluun ja vasta siellä aloin varsinaisesti tajuta matikka, fysiikka ja kemiaa. Se tieto piti vain sisäistää kunnolla. Nyt kyllä muistan kaikenlaista, vaikken tarttekaan tietoa. Tosin se auttaa erilaisten ilmiöiden yms. ymmärtämistä.

N53

Vierailija
5/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kaikkea pidäkään muistaa. Pääasia, että oppii opiskelutekniikoita ja loogista ajattelukykyä ja tulee perussivistys. Olen itse opettaja ja muistan tietysti ne asiat joita itse opetan.

Vierailija
6/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista paljo paskaakaan. Matikan opin huonosti.

51v.

Vierailija
7/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo vastattu monesti, mutta komppaan: ei tietenkään kukaan muistakaan kaikkea. Mutta toivottavasti jää mieleen opiskelutaitoja, lukutaito kehittyy, ongelmanratkaisutaito kehittyy, tulee jonkinlainen yleiskuva monesta asiasta, myös medianlukutaito ja lähdekritiikki kehittyy (vaikka sillä nimellä asiasta ei puhuta koulussa, se on kuitenkin hyvin tärkeää). Tarkat yksityiskohdat voi aina tarkistaa, kun tietoa tarvitsee.

Vierailija
8/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yliopiston asiat alkavat unohtua, vaikka olin hyvä siellä ja meinasin tutkijaksikin.

-m35

Vierailija
9/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Kenties osaksi onneksi mutta hämmsäyttävän paljon muistan. - Aina joskus olen kaivannut lukio -aikoja,koska silloin oli, ainakin hetkittäin tilanteita jolloin uskoi vahvasti oikeasi tietäväsnä jotain. Kun taas nykyisin yhä useammin niin, että sen sijaan, että löytäisi "yhden oikean vastauksen" johonkin kysymylseen löytää melkein yhtä usein vain joukon uusia kysymyksiä, joita tuo ensimmäinen vastaus tuo mukanaan.... 

On melko paljon sellaisia  asioita, joissa olen varmaan ihan liian paljon lukiossa oppimani ja sisäistämäni tiedon varassa. - Ja joita en ole myöhemmissä opinnoissani joutunut tai ennättänyt täydentämään, koska "oman alan" opinnot ja muut askaree ja puuhat ovat jyränneet niiden päälle. 

"Oman alan" vastapainoksi on sitten lukenut enempi kaunokirjallisuutta vaikka toki myös jonkin verran "muiden alojen" teoksia jotka ovat sitten antaneet enemmän ja vähemmän täydennystä aiemmin oppimaani. 

Tiedä sitten kuinka hyvin näin lähinnä itsekseni  lueskelllessa olen omaksunut lukion jälkeen jonkun asian oikein ja kuinka monta ketraa vain oma ennakoluuloni on vain saanut lisää vahvistusta. Mustavalkoisuus on usein "vähän" tylsää. Mutta olisihan se hienoa jos vosii useammin vastata kuinka joku asia ehdottoman varmasi on, eikä vain että se on enemmän tai vähemmä suurella todennäköisyydellä niin tai näin. Päätöksiä ja valintoja kun on kuitenkin välillä pakko tehdä ja kyetä luottamaan ja uskomaan, että on tiennyt tarpeeksi, jotta ehy päätös tai valinta olisi mahdollisimman hyvä, eikä ainakaan aiheuttaisi isompia vahinkija ja vaurioita kenellekään. 

Sinkkumies   

Vierailija
10/10 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ainoastaan yläasteen superkuuman bilsanopen tissivaon. Voi luoja.