Silmälasimeikki
Minulla on silmälasit, joissa linssien vahvuus on n. -4, eli silmäni näyttävät aika pieniltä.
En ole löytänyt oikein sopivaa arkimeikkiä silmiini. Jotenkin tuntuu, että pelkkä ripsiväri yläripsissä on vähän liian pliisu ja huomaamaton, ja luomivärit ärsyttää herkkiä luomiani.
Ruskeaa rajauskynää käytän ripsivärin ohella joskus, mutta en oikein tiedä, miten se pitäisi oikeaoppisesti laittaa, kun silmäni ovat sellaiset surumieliset eli ulkonurkista alaspäin laskeutuvat..
Miten silmiä linssien takana saisi vähän näyttävämmiksi mahdollisimman vähällä ja kevyellä meikillä? Riittääkö muille pelkkä ripsiväri arkena?
Kommentit (8)
Mua kiinnostaisi myös se, että miten muut vahvojen silmälasien käyttäjät ylipäätään näkevät meikata silmänsä? Itselleni lähestulkoon ainoa vaihtoehto on käyttää lasit päässä pelkästään ripsiväriä, koska esimerkiksi rajauksista tulee aina ihan hirveän näköiset.
Minulla (-7.5 ja -9.5 diopteria) on se etu puolellani, että näen ilman laseja todella lähelle todella hyvin. Pieni käsipeili kädessäni näen ihan hyvin meikata. Rajauksista oikea silmä menee hyvin, mutta vasen käteni on niin heikko - olen siis erittäin oikeakätinen - että vasemman silmän (nestemäisestä) rajauksesta tulee aina huonompi.
Silmäni meikkaan yleensä kahdella värillä: sisänurkkaan vaaleaa, ulkonurkkaan ja luomivakoon tummempaa. Useimmiten käytän hiekanväriä tai persikkaa ja ruskean eri sävyjä, tai vaaleaa roosaa ja kanervaa tai luumua. Rajausväri ja ripsiväri musta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:14"]
Mua kiinnostaisi myös se, että miten muut vahvojen silmälasien käyttäjät ylipäätään näkevät meikata silmänsä? Itselleni lähestulkoon ainoa vaihtoehto on käyttää lasit päässä pelkästään ripsiväriä, koska esimerkiksi rajauksista tulee aina ihan hirveän näköiset.
[/quote]
Miinuslasien käyttäjällä on se etu puolellaan, että yleensä lähelle näkee hyvin vaikka kaukonäkö onkin huono.
AP:lle en osaa antaa vinkkejä, olen aika onneton meikkaaja itsekin.
Miinusta minullakin reippaasti (kolmosella), mutta pitäisi päästä niin lähelle peiliä että tosiaan tuo vasemman silmän meikkaus on melkein mahdotonta oikealla kädellä. Käytännön ratkaisuni, joka nyt ei varsinaisesti vastaa ap:n kysymykseen, on kuitenkin käyttää sen verran vahvakehyksisiä silmälaseja että ne korostavat sopivasti silmiä.
Minusta vahvakehyksiset ovat tavallaan ok, mutta toisaalta silmät hukkuvat ilman meikkiä niiden taakse totaalisesti eli silmät jäävät kehysten varjoon.
Ja mitä enemmän miinusta, sitä enemmän silmät ovat sellaiset pienet kuin pippurit, ja vielä valjun värisetkin ainakin meikäläisellä.
Kiinnostaisi minuakin aihe. Itsellä on vaan ongelmana se, että ripsivärit on silmälasien linsseissä meikkauksen jälkeen! Ripseni siis osuvat linsseihin ikävän tuntuisesti mascaran jälkeen. Enkä löydä tavallista vedenkestävää mascaraa mistään, löytyy vain näitä "pidentäviä" yms. Onko mulla vaan "liian" pitkät ripset vai muilla samaa ongelmaa? Vai pitääkö mun leikata ripsiä lyhyemmäksi :D
Käytä pidentävää ja tuuheuttavaa ripsiväriä, vaaleaa luomiväriä silmän sisänurkkaan ja mustalla rajauskynällä yläluomiin rajaukset. Jatka rajauksia vähän "kissa viirumaisiksi", niin että viiru ei ole kuitenkaan pitkä silmän ulkonurkassa, ja että se kaartuu vähän ylöspäin. Ylöspäin kaarto muokkaa silmiesi muotoa jos ongelmana on alaspäin kaartuvat silmät. Kulmien rajaus huolellisesti myös niin näyttää huolitellummalta! Eikä luomiväriä ole pakko käyttää. Kulmat ja huulet laitettuna ei haittaa jos silmät ovat pliisummat kun on lasitkin!
Eikö löydy muita silmälasien käyttäjiä??