Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uudiskohde vai vanhempi kerrostaloasunto

Vierailija
20.08.2021 |

Antakaapas näkemyksiänne. Olisiko parempi ostaa uudiskohde vai vanhempi asunto, jonka itse remontoisi tai joka olisi remontoitu?

Itse näen plussat
Vanhempi asunto: Parempi pohjaratkaisu, enemmän tilaa (uudiskaksiotkin voivat olla 30 neliöisiä, hirveän pieniä), yleensä mahtuu kunnon keittiö (uudiskohteissa usein surkea seinänpätkä), omalla budjetilla mahdollisuus keskeisempään sijaintiin kuin uudiskohteissa

Uudiskohde: Ei ikäviä yllätyksiä, kalliimpi ensin mutta ei remonttikuluja itselle tai taloyhtiölle, säilyttää paremmin arvon

Jotenkin tollanen vanhempi rakennus viehättää itseä enemmän, mutta kyllähän sitä miettii, että onko sillä 50-luvun taloyhtiössä olevalla asunnolla arvoa enää itse myydessä sitten. Pk-seutu kyseessä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremonteista maksetaan neliöiden mukaan, kymmeniä tuhansia joka tapauksessa.

Vierailija
22/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue missä itse asun on kaksi uudiskohdetta pintaremontoitu alle kaksi vuotta valmistumisesta. Menee varmasti rakennuttajan piikkiin mutta ne asukkaat asui kesän huputettuna. Eli ei se uusi tarkoita ongelmatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa itsekkin ehdotan tosin ota selvää tulevat remontit ja onko vuokra tontilla.

Vierailija
24/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uudiskohteet on jotain aivan hirveää nykyisin. Pieniä valkoisia koppeja, joissa pienen olohuoneen nurkassa mitätön "keittiö". Nyt etätyö- ja muutenkin etäilyaikana huomaa, ettei noita ole tarkoitettu elämiseen. Seinät kaatuu päälle ja nykylaadulla kahvat jää käteen jo muuttopäivänä. Ostakaa ihmiset vanhempia rakennuksia ja tarvittaessa rempatkaa vähän modernimpaan kuntoon luotettavalla urakoitsijalla.

Putkiremontti on ehkä ainoa, mitä kannattaa vähän välttää. Tai ainakin tuleva putkiremontti on parempi näkyä asunnon hinnassa.

Vierailija
25/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohde.

Vierailija
26/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohteet ja lähes kaikki vuoden 1990 jälkeen rakennetut voi unohtaa.

Vierailija
27/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ostaisin ehdottomasti.

Muutaman uuden kohteen ostajia seurannut sivusta ja mikä määrä korjattavia tai huonosti tehtyjä kohtia.

Vuositolkulla saa vääntää rakentajan kanssa kenelle hommat kuuluu ja milloin ne tehdään kuntoon.

Rakentamisen laatu on todella vaihtelevaa.

Lisäksi uusissa on vc-tilat järjettömän kokoisia kun siellä pitää mahtua pyörimään pyörätuolilla.

Vierailija
28/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga on hyvä alue, Etelä-Haaga eritoten. Kannatan kyllä muutenkin tuota vanhaa, mutta kun mainitsit vielä alueen niin ehdottomasti! Itse asun Etelä-Haagassa, aivan todella ihanaa ja idyllistä, rauhallista seutua. 

Vierailija
29/29 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvun talot on ihania! Yleensä jo putkirempatkin tehtyinä. Jos vaan on hyvä taloyhtiö niin ilman muuta vanha.