Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän Mandin kiusaajilta pitäisi pyytää vastauksia kysymykseen, miksi kiusasitte ja mitä ajattelette siitä nyt?

Vierailija
20.08.2021 |

Ja miten heidät olisi saatu heidän omasta mielestään lopettamaan?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008200693.html

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa Jussille, että se ei ollut hänen syytään. Itse samaa kokeneena ja syömishäiriöoireisena minulla oli samanlaista taustaa Mandin kanssa. Kuitenkaan vanhempani eivät minusta välittäneet tipan tippaa ja pahensivat asiaa. Tästä taas paistaa, kuinka paljon isä rakasti tytärtään.

Vierailija
22/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan nyt tyytyväisiä itseenä. Koulukiusaajat ovat kyllä alinta kastia. Kaduttaako yhtään??

Totta kai he ovat tyytyväisiä. He ovat nujertaneet onnistuneesti yhden heitä suuresti ärsyttäneen tyypin ja koko homma oli suurta hupia ja päivän piristystä. Eikä heitä kaduta, korkeintaan vähän joskus aikuisena mietityttää, että kuinkahan moni muistaa mun kiusaajataustani. Jotkut haluvatkin tulla muistuksi kiusaajina, joillekin se voi olla hivenen jo kiusallista. Riippuu vähän siitä kontekstista, missä vaikuttaa. Että onko duunissa poliisissa tai suuressa sairaalassa hoitajana (melko  avoimesti kiusaajin paratiisiduunipaikkoja), jossa kiusaajatausta on ehdotonta bonusta. Vai oletko kenties hakeutumassa poliittiseen toimintaan muun kuin jonkun rätväkän laitaoikeistopuoleen kiusaajaosastolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusaus jatkuu kyllä.

mua koulukiusataan nykyisin niin että olen luokan ainut jota ei kutsuta luokkakokouksiin.

kuulen niistä jälkeenpäin.

Vierailija
24/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kouluissa ja aikuisia työpaikoissakin kiusataan ja itsarit ovat yleisimpiin kuuluva kuolinsyy Suomessa.

Tää. Mä ihan huulipyöreenä katoin eräässä sairaalassa kun HOITOALAN AMMATTILAISET porukalla apinoivat erästä ujoa työntekijää kun tulivat käytävällä häntä vastaan, sitä miten hän kulkee pää hartioiden välissä. Eivät vissiin huomanneet mua, kun kuljin jonkin matkaa tämän apinoinnin kohteena olevan naisen takana. Hyi hel**tti mitä sikoja!

Olen nähnyt vastaavaa eräässä sairaalassa myös. Yksi hoitaja koetti nöyryyttää asiakkaiden edessä toista hoitajaa ja koetti antaa vaikutelman, että tämä kiusattu nuorempi ja nätimpi hoitaja olisi osaamaton. Sen sijaan silmissäni se kiusaaja teki itsestään narrin. Olin aika järkyttynyt.

Ettei ois sama sairaala. Tämä apinoinnin kohde oli myös apinoijia nuorempi ja huomattavasti kauniimpi, hoikempi jne. Mitähän potilaista puhuvat, kun työntekijöidenkin välit on tollaset.

Paskaa.

Ja käyttävät hyväksi esim. synnyttäneen naisen heikkoa hormonitilaa. Terveisiä vaan Jorviin keskosten osastolle! Oli oikein lämmin ja ihana kokemus. Harmi että en tehnyt valitusta.

Ei kait valituksenteolla ole takarajaa? Tee se nyt. 

Vierailija
25/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota kiusausteoriaa. Tyttö oli jo 19-vuotias ja tuskin enää märehti jotain kymmenen vuoden takaisia koulutapahtumia.

Kiusattuna voin sanoa, että sitä vain selviytyy sen kiusaamisajan - jos selviytyy ja sen jälkeen se vasta todella iskee. Olisi nyt ikään kuin turvassa, mutta aivot alkavatkin vasta sitten käsitellä asioita. Tajuaa, miten hirveää se oli ja mitä itse joutui niin pienenä kokemaan kenenkään puuttumatta. Ei tarvitse olla kummoinenkaan keittiöpsykologi, että tajuaa kiusaamisen johtavan pahimmillaan vakaviin traumoihin ja tämänkaltaisiin tapahtumiin. Ihminen ei pysty vastaanottamaan mitä tahansa.

Vierailija
26/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulukiusaus jatkuu kyllä.

mua koulukiusataan nykyisin niin että olen luokan ainut jota ei kutsuta luokkakokouksiin.

kuulen niistä jälkeenpäin.

Ei muakaan kutsuttu. Se ei enää loukkaa, sillä se vaan osoittaa kuinka pahoja he ovat sisimmältään. Kyse ei ollut lapsuuden kehittymättömyydestä vaan suoranaisesta pahuudesta.

Vierailija
27/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia ainoastaan lämmittää toisen itsemurha. Eivät ne aio pyytää kiusatun isältä anteeksi, vaan haluavat hekumoida isän kärsimyksellä ja kuulla toisen murtuneen äänen.

Vierailija
28/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia ainoastaan lämmittää toisen itsemurha. Eivät ne aio pyytää kiusatun isältä anteeksi, vaan haluavat hekumoida isän kärsimyksellä ja kuulla toisen murtuneen äänen.

Tämä on totta. Joiltain ihmisiltä ihan oikeasti näyttää puuttuvan empatiakyky. En ennen ollut sellaisia kohdannut, mutta aikuisuudessa kylläkin. Ei heitä hetkauta yhtään mitään, etsivät vain välitöntä mielihyvää itsekkäästi ja mieliala vaihtelee tylsistyneen ja vahingoniloisen välimaastossa.

Jotkut vähän normaalimmat mukanahengailijat sitten pitävät tällaisia tunnekylmiä jänninä ja vahvoina yksilöinä, joten haluavat siinä mukana komppailla vähän kiusaamassa ja kuuntelemassa juoruja samalla mahdollistaen kiusaamisen.

Vierailija
29/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kouluissa ja aikuisia työpaikoissakin kiusataan ja itsarit ovat yleisimpiin kuuluva kuolinsyy Suomessa.

Tää. Mä ihan huulipyöreenä katoin eräässä sairaalassa kun HOITOALAN AMMATTILAISET porukalla apinoivat erästä ujoa työntekijää kun tulivat käytävällä häntä vastaan, sitä miten hän kulkee pää hartioiden välissä. Eivät vissiin huomanneet mua, kun kuljin jonkin matkaa tämän apinoinnin kohteena olevan naisen takana. Hyi hel**tti mitä sikoja!

Olen nähnyt vastaavaa eräässä sairaalassa myös. Yksi hoitaja koetti nöyryyttää asiakkaiden edessä toista hoitajaa ja koetti antaa vaikutelman, että tämä kiusattu nuorempi ja nätimpi hoitaja olisi osaamaton. Sen sijaan silmissäni se kiusaaja teki itsestään narrin. Olin aika järkyttynyt.

Ettei ois sama sairaala. Tämä apinoinnin kohde oli myös apinoijia nuorempi ja huomattavasti kauniimpi, hoikempi jne. Mitähän potilaista puhuvat, kun työntekijöidenkin välit on tollaset.

Paskaa.

Ja käyttävät hyväksi esim. synnyttäneen naisen heikkoa hormonitilaa. Terveisiä vaan Jorviin keskosten osastolle! Oli oikein lämmin ja ihana kokemus. Harmi että en tehnyt valitusta.

Siinä valituksen teossa ei ole takarajaa. Voit tehdä vaikka aikaa olisikin kulunut.

Potilasasiamies:

”Suomenkielinen palvelunumero: 09 471 71262

Ruotsinkielinen palvelunumero: 09 471 71263​

Palvelemme maanantaista torstaihin klo 10-14 sekä perjantaisin klo 10-13.

Sähköposti: hyks.potilasasiamies@hus.fi.

Käynti- ja postiosoite: Tukholmankatu 8 C, Helsinki (Pl 705, 00029 HUS)”

Tai ihan vaan palaute:

https://voc.bisnode.com/hus-units/?la=fi&st=h

Vierailija
30/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti niiden kiusaajien näkemys tapahtuneesta on aivan eri. En tarkoita, että heidän näkemyksensä olisi totta, mutta kukapa nyt itseään pitäisi kiusaajana ja ilkeänä ihmisenä.

Vierailija
31/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voisko jotenkin selvittää ketä ne oli 🤔 julkinen nöyryytys lienee ainoa mikä voisi saada reaktion aikaan.

Vierailija
32/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIVOTTAVASTI: He Ovat joutuneet Helvettiin !

Vierailija
33/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota kiusausteoriaa. Tyttö oli jo 19-vuotias ja tuskin enää märehti jotain kymmenen vuoden takaisia koulutapahtumia.

Muistaakseni jossain lehdessä joskus kerrottiin, että kiusaamista oli ollut myöhemminkin, ilmeisesti siihen asti kun hän kuoli. Pahoittelen jos olen ymmärtänyt väärin.

Vierailija
34/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni jossain lehdessä joskus kerrottiin, että kiusaamista oli ollut myöhemminkin, ilmeisesti siihen asti kun hän kuoli. Pahoittelen jos olen ymmärtänyt väärin.

Tässä yhteydessä tulee mieleeni erään edesmenneen instajulkkiksen kiusaaminen (jota näki tällä palstallakin runsaasti). Mielestäni tämä kiusaaminen yleisemmin on mennyt somen myötä vain pahemmaksi.

Vierailija
35/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, kateelliset, katkerat pas*a psyko-narskut kiusaa Suomessa ihan kaikkialla, yleensä vielä isolla porukalla yhtä ja hoitoalalla niitä todellakin riittää myös, jos et vielä tiennyt! Ja on raakaa, lopullisiin tekoihin ajavaa henkistä (ja fyysistäkin)väkivaltaa eikä mitään kovin heppoiselta kuulostavaa kiusaamista.

Vierailija
36/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämähän kiusaajat yritti ruikutta mandin isälle

Vierailija
37/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no he saivat mitä halusi, nujersi toisen, toivottavasti karma kostaa ,heillä tod.näköisesti lapsia

Vierailija
38/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsos kiusaaja tuli kommentoimaan

Vierailija
39/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no he saivat mitä halusi, nujersi toisen, toivottavasti karma kostaa ,heillä tod.näköisesti lapsia

Ei ole mitään kostavaa karmaa. Koulukiusaajien lapsista tulee koulukiusaajia, koulukiusattujen lapsista koulukiusattuja. Sukupolvesta toiseen.

Vierailija
40/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille järjestelmällisesti vuosikausia kiusanneille toivon vailla omantunnontuskia todella rankkaa long-Covidia loppuiäkseen tai poistumaa siihen, helvettiä olemassaolevaksi ja nämä kaikki sinne kimpassa keskenään jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä