☆☆Suuri kasviruoka vastaan liharuoka-keskustelu☆☆
Itse olen liha- ja sekasyömisen kannalla.
SIKSI MEILLÄ ON HAMPAAT!!!! Kasviksia pelkästään syömällä ei saa kaikkea tarvittavaa.
Eikä ne lehmät ja siat pelastu jos niitä lakataan syömästä
FAKTAT KEHIIN! !!
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"] Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana. [/quote] Mä en jaksa näitä samoja tyhmiä argumentteja joka kerta! Väännetään taas rautalangasta: Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi. Eli lihansyönti kuluttaa sata kertaa enemmän vettä, myrkkyjä, maapinta-alaa ja kuljettamista kuin kasvissyönti. [/quote] Eli riittäisikö sinulle ravinnoksi se mitä suomessa kasvatetaan pelloilla?
[/quote]
Miksi sen pitäisi riittää mulle?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"] Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana. [/quote] Mä en jaksa näitä samoja tyhmiä argumentteja joka kerta! Väännetään taas rautalangasta: Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi. Eli lihansyönti kuluttaa sata kertaa enemmän vettä, myrkkyjä, maapinta-alaa ja kuljettamista kuin kasvissyönti. [/quote] Eli riittäisikö sinulle ravinnoksi se mitä suomessa kasvatetaan pelloilla?
[/quote]
[/quote]
Sanot et ihminen voisi suoraan syödä sen mitä lehmä...
Syön myös lihaa, mutta olen vähentänyt sitä tietoisesti, koska lihansyönnin terveysvaaroista on kirjoiteltu. Olen korvannut lihaa esim. papupihveillä ja linsseillä. Vegaaneja en voi ymmärtää.
Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi.
[/quote]
[/quote]
Itsehän sanoit että haluaisit syödä suoraan sen mitä lehmät nyt...
Minä tykkään lihasta, mutta syön myös kasviksia lisukkeena. Miksi tyytyä olemaan kasvissyöjä tai lihansyöjä, kun voi olla molempia!?
Lihantuotantoon kuluu mm. soijapapua jota ei kyllä suomen pelloilla kasva. Rehuruohopelloilla voisi kasvattaa ihmisravinnoksi hamppua suomessa.
Jankuti jankuti.
Miksi tyytyä syömään sekaruokaa kun voi olla vegaani!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:42"]
Ei ne lehmät ja siat vaan koko maapallo millä asut. Sama se mulle miten kukakin syö kunhan kantaa tekojensa taakan ja muistaa että nykyisenkaltainen lihansyönti vie maapallon resursseja ja samalla tuhoaa lastenne ja lastenlastenne tulevaisuutta, jos nyt avaruusmatkailua ei heti keksitä. Imo lihansyönti on ok mutta sen pitäisi olla harvinainen herkku, ei kuulu joka päivä lautaselle. Jo pelkkä lihansyönnin minimointi olisi ihan hyvä tähtäin.
[/quote]
ovatko kasvisruokailijat lähdössä avaruusaluksilla pois maapallolta heti kun se on mahdollista??
VITTU alan lahjoittamaan avaruustutkimukselle :) ja odotan päivää kun lähdette pois pilaamasta maapalloa
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:42"]Ei ne lehmät ja siat vaan koko maapallo millä asut. [/quote] Perustele tämä! [/quote] Mieti sitä resurssien ja energian määrää joka menee eläinten tehotuontantoon. Ihan törkeä määrä kun ottaa huomioon että ihmiset ei tarvitse lihaa. Ei ole rakettitiedettä ymmärtää ettei maapallon voimavarat ole rajattomia. Vaatii laajamittainen kasvisruuan tuotantokin energiaa, mutta jos rehuja ei tarvisi tuottaa eläimillekin niin siinäkin vähentyisi kulut huimasti kun päätyisivät suoraan ihmisen ravintoon käymättä ensin lehmässä.
[/quote]
mutulla mennään. et siis vastusta lihansyöntiä vaan tehotuotantoa?
syön lihaa koska en vastusta lihansyöntiä. tehotuotannosta en pidä mutta se ei ole syy etten söisi lihaa.
tehotuotantoon voidaan vaikuttaa muilla tavoin
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:50"]
Lihantuotantoon kuluu mm. soijapapua jota ei kyllä suomen pelloilla kasva. Rehuruohopelloilla voisi kasvattaa ihmisravinnoksi hamppua suomessa.
Jankuti jankuti.
Miksi tyytyä syömään sekaruokaa kun voi olla vegaani!
[/quote]
Lihakarja ei tarvitse soijapapua, ymmärrätkö? Soija sairastuttaa eläimet ja ihmiset. Hamppu ei muuten ole ihmisravintoa. Sitä on toki täällä kasvatettu, mutta öljyn ja kuidun vuoksi. Öljy öljylamppuun ja kuiduista mm. köyttä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:39"]
Eikä ne lehmät ja siat pelastu jos niitä lakataan syömästä FAKTAT KEHIIN! !!
[/quote]Kun nyt niitä faktoja kaipaat, niin olisi hyvä aloittaa itsestäsi.
Mikäli eläimiä ei synny ollenkaan, niin missä ongelma? Tämä näin karkeasti esitettynä, rautalangasta, ihan sinulle FAKTOJEN VAATIJA.
[/quote]
et siis pelkästään haluaisi estää lihansyöntiä vaan haluaisit pelastaa eläimet vaatimalla ne sukupuuttoon ??? :)
LOL
Kukaan tähän mennessä ei ole esittänyt kiistatonta faktaa kasvisruoan puolesta.
Koska sitä ei ole.
Hampussa on paremmat ravinteet kuin lihassa kuten sinulle todettiin jo vanhemmassa ketjussa.
http://www.ruokatieto.fi/uutiset/hamppu-palaa-ruokapoytaan
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/122687/Hefu/
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:01"]Hampussa on paremmat ravinteet kuin lihassa kuten sinulle todettiin jo vanhemmassa ketjussa.
[/quote]
Antaisitko siis hamppua lapsillesikin?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:01"]
Hampussa on paremmat ravinteet kuin lihassa kuten sinulle todettiin jo vanhemmassa ketjussa.
[/quote]
Hamppu ei ole ihmisravintoa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:58"]
Kukaan tähän mennessä ei ole esittänyt kiistatonta faktaa kasvisruoan puolesta. Koska sitä ei ole.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"]
Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana.
[/quote]Morjens lannoitehullu, mee pois, ei kukaan jaksa sun kotikutoista ja epäonnistunutta filosofiaa enää, oikeesti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"]
Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana.
[/quote]
Mä en jaksa näitä samoja tyhmiä argumentteja joka kerta! Väännetään taas rautalangasta: Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi. Eli lihansyönti kuluttaa sata kertaa enemmän vettä, myrkkyjä, maapinta-alaa ja kuljettamista kuin kasvissyönti.
[/quote]
Väännetään rautalangasta: lehmä voi syödä ruohoa, ihminen ei voi, mutta ihminen voi syödä lehmän tuottaman maidon ja lopulta itse lihan. Meneekö tämä yli käsityskykysi, kun jatkuvasti pitää jankuttaa, että eläimet syövät ihmisten ruuat?