☆☆Suuri kasviruoka vastaan liharuoka-keskustelu☆☆
Itse olen liha- ja sekasyömisen kannalla.
SIKSI MEILLÄ ON HAMPAAT!!!! Kasviksia pelkästään syömällä ei saa kaikkea tarvittavaa.
Eikä ne lehmät ja siat pelastu jos niitä lakataan syömästä
FAKTAT KEHIIN! !!
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:53"]
Liha on murha. Niin yksinkertasta se on :D en näe että kellään meistä olis mitään oikeutta ensin "tehdä" eläimet, pitää niitä järkyttävissä oloissa ja lopuksi vielä käyttää niiden ruumiit aistinautintojemme täyttöön.
[/quote]
Eläimiä ne vain ovat. Mielestäni lihansyönti on ok niin kauan, kun eläimiä kohdellaan hyvin eivätkä ne joudu kärsimään elämänsä tai lopettamisensa aikana. Tämä on minun moraalinen kantani. Olen kuitenkin tekopyhä, koska käytännössä syön halvinta mahdollista lihaa -> eläimet ovat eläneet ahtaasti ja huonolla ruoalla.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"]
Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana.
[/quote]
Mä en jaksa näitä samoja tyhmiä argumentteja joka kerta! Väännetään taas rautalangasta: Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi. Eli lihansyönti kuluttaa sata kertaa enemmän vettä, myrkkyjä, maapinta-alaa ja kuljettamista kuin kasvissyönti.
[/quote]
Väännetään rautalangasta: lehmä voi syödä ruohoa, ihminen ei voi, mutta ihminen voi syödä lehmän tuottaman maidon ja lopulta itse lihan. Meneekö tämä yli käsityskykysi, kun jatkuvasti pitää jankuttaa, että eläimet syövät ihmisten ruuat?
[/quote]On varmasti raskasta tekeytyä tyhmäksi koko ajan, niin kuin sinä teet.
[/quote]
Vaikuttaa, että ei tuon erikseen tarvitse edes tekeytyä. On tyhmä jo ihan valmiiksi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:42"]
Ei ne lehmät ja siat vaan koko maapallo millä asut. Sama se mulle miten kukakin syö kunhan kantaa tekojensa taakan ja muistaa että nykyisenkaltainen lihansyönti vie maapallon resursseja ja samalla tuhoaa lastenne ja lastenlastenne tulevaisuutta, jos nyt avaruusmatkailua ei heti keksitä. Imo lihansyönti on ok mutta sen pitäisi olla harvinainen herkku, ei kuulu joka päivä lautaselle. Jo pelkkä lihansyönnin minimointi olisi ihan hyvä tähtäin.
[/quote]
ovatko kasvisruokailijat lähdössä avaruusaluksilla pois maapallolta heti kun se on mahdollista??
VITTU alan lahjoittamaan avaruustutkimukselle :) ja odotan päivää kun lähdette pois pilaamasta maapalloa
[/quote]
Mitähän sulla on henkilökohtaisesti kasvissyöjiä vastaan? Taitaa omatunto kolkuttaa, kun pitää hyökkäillä lapsellisilla argumenteilla. Eiköhän kaikki olla samaa mieltä siitä, että lihansyöntiä tulisi vähentää, koska sillä on terveysvaikutuksia ja jotta sitä harvoin nautittua lihaa riittäisi myös kasvavan väestömäärän tarpeisiin. Ja lopettaa karjan tehotuotanto, koska soijalla syötetty eläin ei voi hyvin hämärässä karsinassaan, jossa ei pääse jalottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:53"]
Liha on murha. Niin yksinkertasta se on :D en näe että kellään meistä olis mitään oikeutta ensin "tehdä" eläimet, pitää niitä järkyttävissä oloissa ja lopuksi vielä käyttää niiden ruumiit aistinautintojemme täyttöön.
[/quote]
Eläimiä ne vain ovat. Mielestäni lihansyönti on ok niin kauan, kun eläimiä kohdellaan hyvin eivätkä ne joudu kärsimään elämänsä tai lopettamisensa aikana. Tämä on minun moraalinen kantani. Olen kuitenkin tekopyhä, koska käytännössä syön halvinta mahdollista lihaa -> eläimet ovat eläneet ahtaasti ja huonolla ruoalla.
[/quote]
Samahan pätee mm. vammaisiin ja vanhuksiin. Ihan hyvin nekin voisi syödä, kun eivät voi vastustellakaan.
Miksi lihansyöntiä pitäisi vähentää, kun sillä on terveysvaikutuksia?
Lihan syönnillä on elämää ylläpitävä vaikutus. Siksi syön ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:53"] Liha on murha. Niin yksinkertasta se on :D en näe että kellään meistä olis mitään oikeutta ensin "tehdä" eläimet, pitää niitä järkyttävissä oloissa ja lopuksi vielä käyttää niiden ruumiit aistinautintojemme täyttöön. [/quote] Eläimiä ne vain ovat. Mielestäni lihansyönti on ok niin kauan, kun eläimiä kohdellaan hyvin eivätkä ne joudu kärsimään elämänsä tai lopettamisensa aikana. Tämä on minun moraalinen kantani. Olen kuitenkin tekopyhä, koska käytännössä syön halvinta mahdollista lihaa -> eläimet ovat eläneet ahtaasti ja huonolla ruoalla. [/quote] Samahan pätee mm. vammaisiin ja vanhuksiin. Ihan hyvin nekin voisi syödä, kun eivät voi vastustellakaan.
[/quote]
Voiko joku olla noin sairas? Tähän on näköjään tultu kun eläin asetetaan ihmisen yläpuolella. Ihmisistä ei välitetä ku eläimet on tärkeämpiä.
Hae apua, ei taida olla kaikki kondinksessa.
Eläin asetetaan ihmisen yläpuolella höhöhö ööööhhhhh hae apua öhööhh höhhö hööhhh öööhhh. Öh.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:53"] Liha on murha. Niin yksinkertasta se on :D en näe että kellään meistä olis mitään oikeutta ensin "tehdä" eläimet, pitää niitä järkyttävissä oloissa ja lopuksi vielä käyttää niiden ruumiit aistinautintojemme täyttöön. [/quote] Eläimiä ne vain ovat. Mielestäni lihansyönti on ok niin kauan, kun eläimiä kohdellaan hyvin eivätkä ne joudu kärsimään elämänsä tai lopettamisensa aikana. Tämä on minun moraalinen kantani. Olen kuitenkin tekopyhä, koska käytännössä syön halvinta mahdollista lihaa -> eläimet ovat eläneet ahtaasti ja huonolla ruoalla. [/quote] Samahan pätee mm. vammaisiin ja vanhuksiin. Ihan hyvin nekin voisi syödä, kun eivät voi vastustellakaan.
[/quote]
Voiko joku olla noin sairas? Tähän on näköjään tultu kun eläin asetetaan ihmisen yläpuolella. Ihmisistä ei välitetä ku eläimet on tärkeämpiä.
[/quote]
En asettanut eläintä ihmisen yläpuolelle, vaan saman arvoiseksi :) hei, se on vaan ihminen!
Perkele, kukkahattuäiät!1 LIHA ON RUOKAA, KASVIKSET ON PYLLYNREIKÄ!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:13"]
[/quote]
[/quote]
Olisi mielenkiintoista kuulla jotain lisävalaistusta kommentillesi. Miksi närkästys? Mistä nämä johtopäätökset, hoitoonohjaus taitaa olla pientä liioittelua kuitenkin?
Miksi ihminen ei saisi syödä lihaa, mutta muut eläimet saavat syödä toisiaan? Vai ovatko vegaanit lähdössä metsään lähetystyöhön, jotta saavat sudet ja karhut vaihtamaan jänikset heinään? Onko tässä jokin sellainen ajatus takana, että koska ihminen pystyy tiedostamaan eläimen mahdollisen kärsimyksen, ihmisen pitäisi vaihtaa luontainen sekaruokavalionsa pelkkään kasvisruokaan?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:16"]Miksi lihansyöntiä pitäisi vähentää, kun sillä on terveysvaikutuksia?
[/quote]
Jatkuvalla punaisen lihan syömisellä on yhteys tiettyjen syöpien syöntiin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:16"]Miksi lihansyöntiä pitäisi vähentää, kun sillä on terveysvaikutuksia?
[/quote]
Jatkuvalla punaisen lihan syömisellä on yhteys tiettyjen syöpien syöntiin.
[/quote]
*syntyyn!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:31"]
Miksi ihminen ei saisi syödä lihaa, mutta muut eläimet saavat syödä toisiaan? Vai ovatko vegaanit lähdössä metsään lähetystyöhön, jotta saavat sudet ja karhut vaihtamaan jänikset heinään? Onko tässä jokin sellainen ajatus takana, että koska ihminen pystyy tiedostamaan eläimen mahdollisen kärsimyksen, ihmisen pitäisi vaihtaa luontainen sekaruokavalionsa pelkkään kasvisruokaan?
[/quote]Mitä luulet? Voisiko olla tosiaan näin? Että veganismi ei olisikaan irronationaalinen muoti? Että jollakin voisi olla empatiaa jopa oman lajinsa ulkopuolella? Että olisimme ihmisinä oikeasti vastuussa kärsimyksestä???? Kuulostaa aika järkyttävältä!!!!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:31"]Miksi ihminen ei saisi syödä lihaa, mutta muut eläimet saavat syödä toisiaan? Vai ovatko vegaanit lähdössä metsään lähetystyöhön, jotta saavat sudet ja karhut vaihtamaan jänikset heinään? Onko tässä jokin sellainen ajatus takana, että koska ihminen pystyy tiedostamaan eläimen mahdollisen kärsimyksen, ihmisen pitäisi vaihtaa luontainen sekaruokavalionsa pelkkään kasvisruokaan?
[/quote]
Exactly. Eli naulan kantaan. Paitsi että kyllä itsekin kasvissyöjänä sallin luomulihan syömisen, kunhan kulutuksen pitää kohtuullisena.
Miksi ihminen olisi kasvissyöjä kun lähimmästä kaupasta saa lihaa?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:31"]
[/quote]
Minä ainakin näen asian niin, että tiedostavana ja älykkäänä (?) olentona ihmisellä nimenomaan on vastuu ympäristöstään ja kanssaeläjistä tällä pallerolla. Ei ainoastaan eläinten hyvinvoinnin edistämisenä, vaan myös vastuullisena luonnonresurssien käyttäjänä. Olipa kyse sitten eläintuotannosta, kasvinviljelystä tai... noh, miten vain: elämästä ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:22"]
Niin kauan kun vegaaneilla ei ole esittää realistista vegaanisen ruuan tuotantomallia koko maapallon väestölle, heidän on aivan turha jankuttaa ajattelevansa maapalloa valitsemalla veganismin. Vegaanien ideaali on ilmeisesti jatkaa kasvisten tehotuotantoa entiseen malliin, saastuttaa ympäristöä tehotuotannon vaatimilla myrkyillä, tuottaa keinoruokaa tehtaissa ja kuljetella tehotuotettua ravinneköyhää ns. ruokaa ympäri maapalloa. Siitä on ekologisuus kaukana.
[/quote]
Mä en jaksa näitä samoja tyhmiä argumentteja joka kerta! Väännetään taas rautalangasta: Lihantuotanto (eli eläinten kasvatus) vaatii n. satakertaisen määrän kasvien tuotantoa, kuin jos samat kasvit käytettäisi suoraan ihmisravinnoksi. Eli lihansyönti kuluttaa sata kertaa enemmän vettä, myrkkyjä, maapinta-alaa ja kuljettamista kuin kasvissyönti.
[/quote]
Väännetään rautalangasta: lehmä voi syödä ruohoa, ihminen ei voi, mutta ihminen voi syödä lehmän tuottaman maidon ja lopulta itse lihan. Meneekö tämä yli käsityskykysi, kun jatkuvasti pitää jankuttaa, että eläimet syövät ihmisten ruuat?
[/quote]
Aika kaukana toi sun kuva lehmät syövät ruohoa -kuva totuudesta nykypäivän tuotannossa. Lehmille annetaan nykyään soijaa syötäväksi joka ei ole ollenkaan luontainen ruokavalio