kaikki jututko provoja?
Lukiessani näitä juttuja ja jokaisessa jossain kohtaa lukee provo.. Miksi pitää kuitenkin kommentoida (ja näin ollen jotain loukata) jos ei usko koko juttuun?
Kommentit (9)
Mitkä täällä on selviä provoja kierukan lisäksi?
No eihän täällä asiallisiin aloituksiin vastausta saa.Kirjoitin kerran kahden kehitysvammaisen käytöksestä bussissa,joka aiheutti myötähäpeää matkustajien joukossa runsaasti.Säälin miehiä,jotka kehitysvammansa takia eivät ymmärtäneet olevansa tosi noloja.Täällä sain vastaukseksi:JAA. Se siitä.Olin tarkoittanut jutun asialliseksi avaukseksi,arvostan kehitysvammaisia kuten muitakin ihmisiä,mutta joissakin tilanteissa heiltä voi mennä sopivaisuuden rajat sekaisin ja silloin tarvittaisiin jotain valvontaa mukaan,jos tälläisestä on epäilyjä.Ei olisi kannattanut kirjoittaa,ihme kun kukaan ei vaivaantunut edes kirjoittamaan:PROVO.
No siksipä toki, että joidenkin herkkäuskoisten mielenrauha säilyisi.
Koska provojen kirjoittajat kuvittelevat, että kaikki uskovat heidän juttunsa.
Itse vastaan, jos vastauksestani voisi olla hyötyä jollekin samaa asiaa pohtivalle. Kysymys voi olla hyvä ja ongelma todellinen vaikka viesti onkin provo tai näyttää sellaiselta.
Siis miksi pitää kommentoida joka juttuu provo??
Jos joka ketjuun huutaa provo, arvaa ainakin joskus oikein, ja sitten voi lesottaa. Joillekin tällaiset kerran vuodessa -onnistumiset on tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:34"]
[/quote]
Mua häiritsee, jos joku juttu on ihan selkeä provo, mutta kaikki vastailevat, niinkuin oikea ihminen olisi siellä apua vailla. Jos joku kysyy jotain yleismaailmallista tai juttelee tosi tavallisesta asiasta, niin silloin on ihan sama onko juttu keksitty vai ei, mutta sitten kun joku kirjoittaa "sydänverellä" jotain tosi raastavaa juttua, niin onhan se ihan kusetusta, jos se on vain jonkun provoilijan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta ja porukka vastailee tosi empaattisena siellä.
Emmä tiedä, ehkä mä oon liian oikeudentuntoinen, mutta musta tuntuu typerältä ruokkia provoilijaa, joka naureskelee tietsikkansa ääressä, että taas typerät eukot nieli kaiken.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:34"]
[/quote]
Mua häiritsee, jos joku juttu on ihan selkeä provo, mutta kaikki vastailevat, niinkuin oikea ihminen olisi siellä apua vailla. Jos joku kysyy jotain yleismaailmallista tai juttelee tosi tavallisesta asiasta, niin silloin on ihan sama onko juttu keksitty vai ei, mutta sitten kun joku kirjoittaa "sydänverellä" jotain tosi raastavaa juttua, niin onhan se ihan kusetusta, jos se on vain jonkun provoilijan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta ja porukka vastailee tosi empaattisena siellä.
Emmä tiedä, ehkä mä oon liian oikeudentuntoinen, mutta musta tuntuu typerältä ruokkia provoilijaa, joka naureskelee tietsikkansa ääressä, että taas typerät eukot nieli kaiken.
[/quote]
Mä taas vastaan provoille provoilemalla. Eli kirjoitan samanlaista mielikuvitustarinaa kuin aloittajakin.