Miten Specsavers on niin hyvä ja halpa?
Tuli tarve uusia lasit ja menin Specsaversille. Mulla on "ongelmana" kapeat ja pitkät kasvot, joten kehysten pitää olla tarpeeksi pienet. Instrulla, josta oli edelliset lasit, tarjottiin vaan niitä yli-isoja naamalaseja jotka sopivat monelle, mutteivat minulle. Menin sitten lähimpään Specsaversiin ja sieltä löytyi laaja valikoima juuri näitä pienempiä laseja. Instrulla ja Nissenillä myivät "ei-oota" ja "muoti on nyt tämä, ei voi mitään".
Hinta Specsaversilla oli 149€ kaikkien ohennusten ja likaa hylkivien pintojen jälkeen ja näöntarkastus ja silmänpohjakuvat tulivat samaan hintaan. Edelliset lasit siitä toisesta liikeestä maksoivat reilusti yli 400€ ja tekivät vielä väärilllä voimakkuuksilla, ne piti palauttaa ja linssit vaihtaa. Kaiken lisäksi lasit hajosivat vuoden jälkeen, siis itse en niitä hajoittanut vaan ykskaks "hajosivat" kesken pesun.
Mikä on Specsaversilla että voi myydä ihan laadukkailta tuntuvia laseja noin paljon halvemmalla? Ja paremmat valikoimat?
t. köyhä kiittää :) Ja sai just sellaiset lasit mitä oli etsinytkin.
Kommentit (8)
Itse en laseja tarvitse, mutta olen kuullut monelta, että ei ole sen väärti vaikka halvalla sai. Jatkossa ovat ihan oikeissa optikkoliikkeissä asioineet.
Ero on linsseissä. Ovat huonolaatuiset ja tarkan näön alue on pistemäisen pieni.
Minä en tunne ketään, kuka olisi tyytyväinen... Mutta luin jotain tilastoja, joiden mukaan keskimäärin ihmiset ostavat sieltä samanhintaisia laseja kuin muualtakin. He markkinoivat halpaa, mutta kun ihminen astuu liikkeeseen, alkavatkin pontevasti myymään kalliimpia malleja.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:26"]
Itse en laseja tarvitse, mutta olen kuullut monelta, että ei ole sen väärti vaikka halvalla sai. Jatkossa ovat ihan oikeissa optikkoliikkeissä asioineet.
[/quote]
Minulla taas on Specsaverista hyvä kokemus. Edulliset, kivannäköiset lasit. En tiedä kuinka kauan kestävät, mutten aikonutkaan käyttäää niitä kymmentä vuotta. Kohta vuosi täynnä laseilla eikä moitteen sijaa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:28"]
Ero on linsseissä. Ovat huonolaatuiset ja tarkan näön alue on pistemäisen pieni.
[/quote]
En ole tätä huomannut omissa laseissani. Onko tämä kokemus koskenut + / - / monitehoja vai kaikkia linssejä ylipäätään?
Mulla on nyt lasit specsaversilta, aikaisemmin ollut nisseniltä, sitä edelliset taisi olla instrusta. En ole näiden välillä oikeastaan havainnut laatueroja, kaikki on palvelleet yhtä hyvin. Nojoo, nää nykyiset toki on ollut vasta puoli vuotta, etten voi tietää hajoavatko sitten ennen, pari-kolme vuotta olen edellisiä laseja pitänyt, sitten halunnut päivittää vähän lookkia.
:D Nykyiset valitsin siksi, että satuin käymään Specsaversilla ja näin aivan todella ihanat kehykset siellä. Ja ne vielä sopi mun naamaankin, joten. Optikko oli ystävällinen ja itseasiassa onnistui saamaan linssien vahvuudet siten, että mun päänsäryt loppuivat. Se oli positiivista kyllä.
Mutta kyllähän noissa halpaketjujen hinnoissa on yleensä se, että sitten kun ottaa ne kaikki linssien suojaukset ja ohennukset sun muut, niin hinta kipuaa lähelle vastaavia peruslaseja normiliikkeestä. Normiliikkeissä sitten voi olla, että on pokien merkkeihin panostettu enemmän -> ovat kalliimpia nekin.
Specsaversissä optikko hoitaa asiakkaan näöntarkastuksesta kehysten ja linssien valitsemiseen. Silmäasemalla kehyksiä kauppaavat eivät kokemusteni mukaan osaa katsoa tippaakaan, millaiset kehykset sopisivat. Minulla on ollut silmälasit 13-vuotiaasta asti ja paras on ollut Specsavers. Ja halvin.
Ostin äskettäin uudet kehykset itselleni ja päätin käyttää Specsaversin 2-yhden-hinnalla tarjousta. Mielestäni heillä on vielä se (http://www.specsavers.fi/hinnoittelu/valitse-2-maksa1-alk-29-euroa) ja olen erittäin tyytyväinen kehysten laatuun.
Olen myös miettinyt samaa, kun pohdimme niiden matalia hintoja, jos esimerkiksi heillä on vähemmän valikoimaa tai huonompi laatu. Selvittelin asiaa ja sain selville, että SpecSavers ostaa koko Euroopan kattavana yrityksenä kehykset isoina määrinä eri merkeiltä. Tällöin he saavat hyvän hinnan kehyksille. Kun katsoin heidän nettisivuja näin, että heillä on hyvin laaja valikoima - myös kalliimpia merkkikehyksiä. Toivottavasti tämä auttaa jotakuta, joka myös etsii tähän vastausta :)
Ai minulla yrittivät Specillä tehdä lasit ilman piilokarsastuksen korjausta. Menin instruun ja sain sellaiset lasit kuin tarvitsen.