Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saanko opintolainaa?

Vierailija
15.09.2014 |

Olen siis 17v tyttö ja opiskelen ammattikoulussa toista vuotta.
Vanhemmillani on n.75 000€ vuositulot, joten en saa opintotukea.
Asun "anoppini" luona, eikä minun tarvitse maksaa vuokraa tms.
Saan 65€/kk matkakorvauksia.

Nyt täysi-ikäisyys lähestyy, samoin ajokortin ja auton osto, mutta rahaa on säästössä vain 500€

Olen päättänyt ottaa opintolainaa, jos se vain on mahdollista. Eli siis kertokaa onko minulla mahdollisuus saada lainaa?

Ja kyllä, olen koittanut kelan laskureilla yms. Selvittää mutta sivusto jumittaa ja vastaukset ovat joka kerta erit.
Asiallisia vastauksia, kiitos! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Saat opintotukea. Et ehkä opintorahaa, mutta lainaan vanhempien tulot eivät vaikuta.

Vierailija
2/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opintolaina on vapaaehtoista, niin siihen eivät mielestäni vaikuta vanhempien tulot. Riittää, että Kelassa on tieto että olet oikeasti koulun kirjoilla niin olet oikeutettu hakemaan lainaa ja mikäli luottotietosi ovat kunnossa, sitä sulle myönnetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärin?? Minä en saa opintotukea. Olen soittanut kelaan ja laittanut opintotukihakemuksen mutta sitä ei myönnetä minulle koska vanhemmilla on liian hyvät tulot.

Vierailija
4/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap.

Vierailija
5/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et saaa

Vierailija
6/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

????????

Vierailija
7/7 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen pilkunnnintavastaus tarkoittanee, että opintotuki koostuu opintorahasta ja opintolainasta, ja vaikka et saa opintorahaa, voit saada opintotukea lainan muodossa.

oiikean vastauksen saat kelalta ja todennäköisesti se lukee jos siinä paperissa, jonka olet kelalta saanut opintotukea hakiessasi. Opintolainaa haetaan yleensä samalla kuin opintorahaakin ja vastauksessa on varmaan joko moynnetty tai kielletty molemmat. Tarkista, mitä siellä lukee. Jos et hakenut opintolainaa hakiessasi opintorahaa, tee uusi hakemus ja katso, mitä saat vastauksseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän