Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotko joka päivä lapsellesi rakastavasi tätä?

Vierailija
15.09.2014 |

Vaikka noin alle viisi vuotiaille? Minä kerron, ja joka päivä myös halaan useasti sekä suukotan. En itse muista lapsuudestani, että minua olisi juurikaan halattu tai kerrottu, että rakastetaan. Miten teillä muilla? Välini äitiini ovat ihan hyvät muttei läheiset, voiko tämä johtua siitä..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, 7vuotias. Lapsena mulle ei sanottu KERTAAKAAN että mua rakastetaan..

Vierailija
2/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että annat lapsellesi enemmän kuin itse olet kokenut saavasi, usein sitä seuraa huomaamattavanhempien toimintamallia! Itse halaan pussaan ja kerron lapselle päivittäin kuinka tärkeä ja rakas hän on, lapseni on pian viisi vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, kaikille niille, vanhin 12 v, nuorin 6 v

Vierailija
4/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:37"]Vaikka noin alle viisi vuotiaille? Minä kerron, ja joka päivä myös halaan useasti sekä suukotan. En itse muista lapsuudestani, että minua olisi juurikaan halattu tai kerrottu, että rakastetaan. Miten teillä muilla? Välini äitiini ovat ihan hyvät muttei läheiset, voiko tämä johtua siitä..
[/quote]

Vähän huonosti ton iän laitoin, tarkoitin juurikin siis pieniä lapsia, aikuisille tuskin päivittäin tulee sanottua :D

Ap

Vierailija
5/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja kaikille kerron rakastavani heitä. Jos se ei tule päivällä puheeksi niin johonkin lähtiessäni saatan kertoa tai kun peittelen lapset. Samoin kaikenlaista positiivista juttua koitan sanoa lapsille ja se tulee ihan vaivatta. Opettelin sen esikoisen aikana ihan tietoisesti ja alku oli vaikeaa.

Oma äiti on ainoastaan kännissä kertonut rakastavansa. Minua se säälittää lähinnä hänen puolestaan.

Vierailija
6/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ja monta kertaa niin lapselle miehelle kuin koirallekin!

Vierailija
7/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut, asia tulee ilmi muutenkin.

Vierailija
8/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron. Myös teinilleni (15v).

Vierailija
9/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on 12-vuotias poika ja kyllä hänellekin tulee puhuttua että: Rakas, sanoin.... Tai kauniita unia, rakastan sinua! Silloin hän sanoo: "Minäkin sinua" Mutta päivällä heitetään siitä läppää: Perttuuuu -mää rakastan sua! Ja poika irvistää tai huutelee ettet kyllä rakasta. Välillä voi huudella rakkauttaan kavereitten kuullen niin siitä vasta ohjemanumero tulee. :D

6

Vierailija
10/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan ja suukotan joka päivä 10 ja 11v lapsiani. Kerron myös, että he ovat mun parhaat :) Usein kehun myös mukaviksi, sieviksi, hauskoiksi jne.... ja kutsun erilaisilla lempinimillä :)

Vierailija
11/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, poika kohta 6v.  

t. mies 

Vierailija
12/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
13/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko poika on luonani eron jälkeen ja iltarutiineihin kuuluu kysyä kaks asiaa... "tiedätkö, et oot maailman ihanin lapsi ja muistat, et iskä ja äiti rakastaa siuta"... Itse en tuota lapsena kokenut ja noiden asioiden sanominen ääneen on hyvästä. Kyl jokaisella muksulla on oikeus olla vanhemmilleen se tärkein asia maailmassa.

Vierailija
14/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vanhemmalle lapselle voisi sanoa että rakastaa. Kaikki ihmiset tarvitsevat rakkautta. Minulla 12v tyttö ja 18 v ja 19v pojat. Joka päivä sanon illalla että rakastan heitä jossain vaiheessa koska minusta pieni asia mutta minulle tärkeä. Tottakai vastaukset on luokkaa joo joo mutta kai sitä voisi pahemminkin kutsua. :) moni pienen lapsen vanhempi ei tiedä sitä mutta ne on lapsia aina vaikka olisi vanhempiakin....

Mies Turusta

Vierailija
15/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon. Esikoinen on 10-v.

Vierailija
16/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta annan suukot ja sanon hyvää yötä äidin kullat tms. Lapset 8v ja 4v.

Vierailija
17/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvää huolta lapsena pidetty.on ollut turvallista jne. Koskaan ei ole sanottu että rakastetaan, isäkin kätteli ylioppilaaksi kun pääsin. Jotain lukkoja täytyy olla. En ajatellut siirtää tätä eteenpäin. Vauvani 3kk.

Vierailija
18/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pyrin tähän, eikä siihen nyt tarvitse oikeastaan edes pyrkiä, kyllä se tulee luonnostaan. Kun esikoinen lähtee kouluun, illalla nukkumaan mennessä molemmille ja päivällä aina välillä jossain käänteessä. Myös saatan miehelleni kehua lapsia niin, että tiedän heidän kuulevan keskusteluamme.  Mutta kyllä mä hermostun ja huudankin... eli ehkä sellaista nollasummapeliä...

Vierailija
19/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän.

Vierailija
20/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin sanon tai ilmaisen asian jotenkin. Yleensä nukkumaanmenojen yhteydessä kun toivotan hyvät yöt ja halaan, kerron samalla myös rakastavani. Aina en sano suoraan rakastan sinua, vaan kerron kuinka onnellinen olen siitä että minulla on niin ihana lapsi tai että olen ylpeä lapsestani tms. Paljon myös halataan, tai annan pusun otsalle tai pörrötän hiuksia yms hellittelyä. Muutenkin meillä puhutaan paljon tunteista, niin positiivisista kuin negatiivistakin. Pyrin kuitenkin myös näyttämään rakkauteni pelkän sanomisen lisäksi.
Lapset vasta 4v ja 6v, mutta eiköhän se yhtä luonnollisesti tule sittenkin, kun ovat jo vanhempia. No, ehkä en 15-vuotiaan hiuksia enää pörrötä, ainakaan kavereiden nähden... ;)
Omassa lapsuudessani tunteista ei puhuttu.