Pelkään mieheni ihastuneen minua 20 vuotta nuorempaan naiseen :(
Toisin kuin joillain palstan legendoilla, ei minulla ole varsinaisesti mitään nuoria naisia vastaan. Lähiaikoina olen kuitenkin huomannut miehessäni käytöstä mikä on saanut minut vähän huolestuneeksi ja epävarmaksi. Voisitteko mammat auttaa tulkitsemaan että kuvittelenko vain ja onko kyse minun kohdallani vain keski-iän kriisin tuomista harhakuvitelmista joiden kautta peilaan tätä omaa ikäkriisiäni? :(
Homman nimi on siis se että olen huomannut mieheni tuttavalliset välit erään nuoren naisen kanssa joka asuu lähistöllämme. Ensiksi mies oli hyvin kohtelias tätä tuntematonta naista kohtaan, riensi auttamaan ruohonleikkurin kanssa kun tämä naapurimme sen kanssa takkuili. Nykyään mies aina naisen nähdessään juttelee hänelle ja kertoilee tälle puolituntemattomalle naapurille hymy korvissa kuin kyseessä olisi vanhakin tuttu. Ehkä koomisinta oli kun huomasin miehen siirtyneen grillaamaan eri kohtaan pihalla lähemmäs naapurin pihaa missä tämä nainen tietysti oli sillä hetkellä, jutteluetäisyydellä. Muutaman kerran olen ajanut pihaan ja mies on heti lopettanut naiselle juttelun ja tullut luokseni rivakasti. Hän myös aina tervehtii tuota kyseistä naapuria oikein hanakasti ja iloisena. Ennen kuin mies uskaltautui tervehtimään, huomasin kyllä miten mies naapurin ohi mennessä katseli nenä kiinni ikkunassa.
*Tarinan yksityiskohtia on hieman muuteltu minkä vuoksi se saattaa kuulostaa vähän koomiselta mutta olen oikeasti vähän ihmeissäni ja toivoisin puolueetonta näkökulmaa onko mies ihastunut vai olenko tulossa höperöksi? Mainittakoon ettei mies ole pervo keski-ikäinen juntti joka avoimesti katsoo muita naisia silmät lautasina, vaan kahden kouluikäisen lapsen asiallinen ja hyväkäytöksinen isä.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:59"]
Hei, nuori nainen (myös kaunis ja hyvällä itsetunnolla varustettu) voi oikeinkin helposti ihastua itseään 20 vuotta vanhempaan mieheen. Kokemusta on, itse reilu 30 ja mies 50. Olemme ihastuneet toisiimme. Hän hyvännäköinen, hauska ja hyväkroppainen, pukeutuu hyvin ja uskoakseni erittäin hyvää valuuttaa naisrintamalla. Itse myös hyvässä kunnossa eikä ole tarvinnut erityisemmin miehiä etsiä. Kun ihastus on molemminpuolista, ei iällä ole juurikaan merkitystä. Seksikin sujuu, jopa paremmin kuin ikäisiltäni miehiltä! Meidän ongelma on se, että olemme molemmat tahoillamme naimisissa! :( Meidänkin "suhde" lähti liikkeelle viattomista keskusteluista, tosin kova lataus oli heti alusta asti. Voisin hyvin kuvitella myös parisuhteen tämän "vanhan ukon" kanssa, harrastukset ja elämänkatsomus niin samanlaisia.
[/quote]
Hirveä huora. Toivottavasti miehesi jättää sinut toisen naisen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:16"]
Päivitystä ap:lta. Törmättiin naapuriin kaupassa ja ei tainnut naapuri meitä huomata, mutta mies selvästi tuijotti naapuria. Ei irstaasti, mutta katsoi pitkään liikkumatta selkeästi katsetta hakien. :( ap
[/quote]
Tee selväksi miehellesi että jos ei heti lopu tuollainen paskakäytös niin lusikat jakoon. Ja otat sitten itsellesi uuden ja paremman.
Siis onko tätä jatkunut jo useamman vuoden? Ja onko nainen perheellinen vai asuuko isänsä ja äitinsä kanssa?
Olisin hiukan kyllä huolestunut, mies odottelee ja "kasvattelee" nuorta naista:8
Jos ap:n mies on komea ja karismaattinen mies, niin olisin varuillani. Siinä tilanteessa 20 vuotta ikäeroa kauniiseen naiseen ei ole ongelma eikä mikään.
Mua hieman kyllä huvittaa nämä kommentit, että 20 vuotta nuorempi nainen ei voisi kiinnostua miehestä. Naiivia ja varmaan teidän puolustelut defenssimekanismia, selväähän on, että kuvio on riski ja jos tosiaan tilaisuus käy niin pettäminen ei ole ongelma eikä mikään. Onhan nää kuviot nähty moneen kertaan jo millaiset miehet ja naiset pettää jos mahdollisuus koittaa.
Voi olla ihastunut. Mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, jos nainen ei tunne samoin.
No en ainakaan itse olisi nuorena kiinnostunut itseä 20v vanhemmasta miehestä! Samoin ei kukaan kaverinikaan ollut. Ap:n mies nolaa itsensä totaalisesti käytöksellään.
No höh. Pitkässä suhteessa ihastumisia tulee puolin ja toisin. Tärkeintä on se, ettei ne johda mihinkään. Ikäväähän se on jos puoliso on sen verta tampio, ettei osaa ihastumistaan peitellä, mutta melkoisen harmitonta vielä tuossa vaiheessa.
37: miksi se on niin tärkeää, ettei johda mihinkään? Aika ulkokultaista ajattelua tuollainen: ihan sama vaikka koko ajan ajattelee toista naista ja myös käyttäytyy kuin ihastunut teini kunhan ei vain johda mihinkään? Mihin tuo perustuu? Yhtä hyvin voi ajatella niin, että ihan sama jos pettää toista vaikka kännipäissään ilman tunteita ja on rakastunut kumppaniinsa eikä puolet nuorempaan tyttöseen.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 14:09"]
37: miksi se on niin tärkeää, ettei johda mihinkään? Aika ulkokultaista ajattelua tuollainen: ihan sama vaikka koko ajan ajattelee toista naista ja myös käyttäytyy kuin ihastunut teini kunhan ei vain johda mihinkään? Mihin tuo perustuu? Yhtä hyvin voi ajatella niin, että ihan sama jos pettää toista vaikka kännipäissään ilman tunteita ja on rakastunut kumppaniinsa eikä puolet nuorempaan tyttöseen.
[/quote]
Koska kuten sanottua ihastumisia tulee ja menee väistämättä. Aika iso emävale olisi väittää ettei pitkän parisuhteen aikana ikinä olisi kehenkään toiseen ihastunut. Ihastuminen on normaalia, eikä sinällään pahasta. Tuskinpa ap:n mies tuota misukkaa 24/7 ajattelee, jos ajattelisi niin toimiin ryhtyminen olisi silloin aika lähellä.
Ai moi, päätit sitten kirjoittaa jutusta tänne.
Sulla on kivat vyötäröläskit ja takapuolikin levinnyt. Kannattais varmaan tehdä noille jotain, nii miehes ei kuolaismun perässä.
Tänään muuten tulossa kahville...
Minä en ole ollut 15 vuotisen parisuhteeni aikana ihastunut muihin. Mies saa vielä aikaa perhosia vatsassa jne. Miehenikään ei ole ollut toisiin naisiin ihastunut. Av:lla kaikki defensiissään luulee, että kaikki parisuhteet on niin laimeita ja latteita, että ihastutaan koko ajan muihin.
Ap tekee varmaan töitä, niinkuin kunnon kansalaiset. Hän kannattaa nyt ottaa tilanne haltuun, nostaa kissa pöydälle. Mikä estää kysymästä mieheltä että mikäs tässä on meneillään? Minä olen aina puuttunut asiaan jos on jotain mikä vähänkin mietityttää. Mitä sitä kyräilemään, asia tiskiin vaan.
Hei, nuori nainen (myös kaunis ja hyvällä itsetunnolla varustettu) voi oikeinkin helposti ihastua itseään 20 vuotta vanhempaan mieheen. Kokemusta on, itse reilu 30 ja mies 50. Olemme ihastuneet toisiimme. Hän hyvännäköinen, hauska ja hyväkroppainen, pukeutuu hyvin ja uskoakseni erittäin hyvää valuuttaa naisrintamalla. Itse myös hyvässä kunnossa eikä ole tarvinnut erityisemmin miehiä etsiä. Kun ihastus on molemminpuolista, ei iällä ole juurikaan merkitystä. Seksikin sujuu, jopa paremmin kuin ikäisiltäni miehiltä! Meidän ongelma on se, että olemme molemmat tahoillamme naimisissa! :( Meidänkin "suhde" lähti liikkeelle viattomista keskusteluista, tosin kova lataus oli heti alusta asti. Voisin hyvin kuvitella myös parisuhteen tämän "vanhan ukon" kanssa, harrastukset ja elämänkatsomus niin samanlaisia.