Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkalaukun hankinta, kova vai pehmeä materiaali?

Vierailija
20.08.2021 |

Joskus jos voi lähteä matkalle? Millasia laukkuja käytätte, niitä ruumaan meneviä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tietty, ettei sisältö hajoa. Joo ja pyörät pitää olla, että voi vetää.

Vierailija
22/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi laukku sen enemmän tavaraa ottaa mukaan lähtee minne lähtee ja aina on aivan turhaa krääsää mukana, ainakin minulla oli näin monet vuodet, laukku painoi aina vähintään 20 kiloa, mutta tänä päivänä kun edelleen teen samanlaisia matkoja ja kohteetkin ovat lähes samat, laukku painaa enään noin 5-7 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa kankaista, vaan muovinen, sillä luteet kuolevat paremmin kankaisen mukana, sillä munivat kankaisiin.

Vierailija
24/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meillä oli isot kovat matkalaukut käytössä.

Nykyään laukuista otetaan lisähinta niin siirrytty kevyempään.

Sellanen kevyt (ja halpa 10€) perässä vedettävä jonka voi laittaa lentokoneen käsimatkatavarahyllyyn.

Edellyttää että voit matkustaa kevyesti.

Vierailija
25/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä lentolaukku jota voi myös kantaa selässä on monikäyttöisempi, sen voi ottaa mukaan minkälaiselle matkalle tahansa.

Vierailija
26/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukkua ei kannata ostaa pelkän ulkonäön perusteella, se mikä sopii Kim Kardashianille ei välttämättä sovi minulle…

Vierailija
27/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat on köpäköitä. Jos ei mahdu niin ei mahdu, ei riitä vaikka ihan melkein mahtuisi ja vain puolesta sentistä olisi kiinni. Pehmeän saa sullottua paremmin tilaan sopivaksi, jos on tarpeen.

Vierailija
28/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeässä laukussa ei mene mikään sen herkemmin rikki kuin kovassakaan kun kunnolla pakkaa.

Vierailija
29/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin samsonin kovan 90 luvulla.

On ollut koneessa satoja kertoja.

On painava ja ikävä vetää, en halua ostaa uutta niin kauan, kun vanha on käyttökelpoinen

Vierailija
30/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella kyllästynyt matkalaukkuihin. Niin hankalia, äänekkäitä, kolisevia ja hajoavia. Menen nykyään matkailurinkalla.

Vierailija
31/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmilla kentillä jo ihan ilman ruuhkaakin saattaa kulua yllättävän paljon aikaa kun odottaa laukkuansa, saati ruuhka-aikoina, tosin minnepä sitä lomalla kiire kellään olisi…

Vierailija
32/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimatkalla Thaimaasta voi ostaa Suvarnabhumin tax-freestä kovan lentolaukun, koska kaupan päälle saa pari litraa hyvää whiskyä…

Vierailija
33/34 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkkani menee käsimatkatavaroihin. Lisäksi vaan käsilaukku, joka nielee aika mukavasti tavaraa.

Ikinä en ole tarvinnut enempää.

Vierailija
34/34 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentolaukku ja pehmeä, sellainen jota voi kantaa olalla, kahvasta ja tarvittaessa selässä.

Lentolaukkua ei siis tarvitse laittaa koneen ruumaan ellei ole pakko, ei tarvitse jonottaa mennen eikä tullen, eikä pelätä onko tällä kertaa millainen reikä laukun kyljessä ja millaisessa kunnossa ovat pyörät ja muut laukun osat, eikä tarvitse pelätä että jotakin on rikkoutunut laukun sisällä.

Minä kannan selässä tai olalla laukkua, tai kassia, enkä vedän sitä perässäni, selässä laukkua ei edes huomaa ja molemmat kädet ovat vapaana, olalla kantaessa laukun kaikki aivutaskut ovat käytettävissä, kätevää.

Lentolaukun lisäksi minulla on slingi jossa kannan passin, puhelimen, iPadin, e-kirjalaitteen, laturit ja johdot sekä kaiken muun vähäisen tilpehöörin mitä tarvitsen matkaa tehdessä, luottokortit, käteisen jne.

Yksi laukku riittää ja siihen on aina mahtunut kaikki mitä tarvitsen koko matkan ajaksi, yleensä puoleksi

Vai slingi 🤔🤔