Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta suolesta ulostaessa :(

Vierailija
15.09.2014 |

Soittelen neuvolaan mutta mietin josko täällä olis kohtalotovereita..
Kärsin sisäisistä pukamista (ainakin omasta mielestäni) ja pitkän ripuloinnin jälkeen on nyt ulostaessa tullut PALJON ja kunnolla verta yli 3 päivää, ja ihan joka kerta kun vessassa isommalla hädällä. Peräpuikkoja olen kokeillut eikä tunnu verentulo loppuvan.
Minähän en helpolla ronkittavaksi mene, joten kiinnostais tietää milloin itselläsi samainen vaiva on helpottanut?
Esikoisen syntymän jälkeen kävi näin, mutta en kyllä huomannut että olisi paria päivää kauemmin vuotanut ja näin paljon. Pytty on pelottavassa kunnossa...
Anteeksi liiat yksityiskohdat. Help..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti pukamista kyse jos olet ripuloinut? Mene ihmeessä ronkittavaksi. Inhottava ja kiusallinen vaiva :( omaa kokemusta ei ole, vielä. (Kop, kop)

Vierailija
2/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viljojen syönti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän ripuloinnin johdosta meni paikat ns. rikki. Kirveli ja sattui jo iltaan mennessä niin että huh! Rajun ripulin syy ei selvillä.. Tuon päivän jälkeen oli normaalipäivä ulostamisen suhteen, sitten alkoi verentulo. Jotenkin kauhistuttaa... Ulostamisen jälkeen alavatsassa kuin "menkkasärkyä". Hieman myös pelottaa jostain syystä. Tiedä kuinka kauan sitä uskaltaa pitkittää lääkäriin menoa... :/ Keliakiaa oon epäillyt (epämääräiset polttelut alkoi ulostamisen yhteydessä 2v sitten.) Olin gluteenittomalla ruokavaliolla kunnes söin iltapalaksi leipää yms mistä tod näk tämä pitkä ripuli johtui...tiedä siitäkään sitten.
Ap

Vierailija
4/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 06:27"]

Lopeta viljojen syönti.

[/quote]

Vierailija
5/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lääkäriin sieltä!

Vierailija
6/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Ruokavaliokokeilut sun muut on ihan ok, mutta ne ei korvaa asianmukaisia tutkimuksia.

Vierailija
7/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 06:43"]Nyt lääkäriin sieltä!
[/quote] Koko ajanhan se yrittää mennä, idiootti.

Vierailija
8/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viljojen tilalle?

Vierailija
9/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 06:53"]

Mitä viljojen tilalle?

[/quote]

Eiköhän syömistä löydy ihan riittävästi ilman viljojakin.

Vierailija
10/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 06:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 06:43"]Nyt lääkäriin sieltä! [/quote] Koko ajanhan se yrittää mennä, idiootti.

[/quote]

"Neuvolasta kysyy neuvoa" on kyllä kaikkea muuta... Ne mitenkään tässä osaa auttaa. Parhaimmillaan sanovat samaa kuin av-mammat: mene lääkäriin.

Vierailija
11/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on poikani vatsan uä joten paan hänet etusijalle, tällä paikkakunnalla kun on eritoten maanantait täynnä mut neuvolan puolelle soitan ja kysyn huomiseksi ajan.
Oon kyllä löytänyt sopivaa syötävää ilman viljojakin. Vatsa ei tunnu kestävän nyt mitään enkä uskalla laittaa suuhuni kuin gluteenitonta. Tämäkin mun tuuria :/ Pelkään jo vessassa käyntiä. :'(
Ap

Vierailija
12/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis neuvolan puolelta voivat varata aikaa lääkärille ja toiveen mukaan!
Ap

Vierailija
13/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin syövistäkin mut harvemmin tulee alle 40 vuotiaille *pieni huokaisu* (olen 30v)
Ap

Vierailija
14/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin. Mulla oli kasvain, joka vuoti. Ja suunnilleen sama ikä, tulee niitä nuoremmillekin. Pitkitin puoli vuotta lääkärille menoa, joka oli tyhmää. Omani oli hyvänlaatuinen, mutta muuttumassa syöväksi, joten oli onnea.

Vierailija
15/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:15"]Heti lääkäriin. Mulla oli kasvain, joka vuoti. Ja suunnilleen sama ikä, tulee niitä nuoremmillekin. Pitkitin puoli vuotta lääkärille menoa, joka oli tyhmää. Omani oli hyvänlaatuinen, mutta muuttumassa syöväksi, joten oli onnea.
[/quote]Oliko sulla ripulia? Kauanko verta?
Ap

Vierailija
16/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa ronkkiminen pikkusen sattua kun on pukamat!
Ap

Vierailija
17/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on joku krooninen suolistotulehdus, joka alkoi verisenä ripulina. Hän odotti lääkäriin menoa monta kuukautta, ja oikeastaan tämä suolistojuttu diagnosoitiin ja hoidettiin vasta kun hänellä oli toinenkin, vakavampi sairaus. Yhdessä niitä oli haastavaa hoitaa ja hänen hemoglobiininsa oli laskenut verenvuodon takia jopa alle sadan.

Nyt diagnoosista on pari vuotta ja hän on tietääkseni oireeton. Tuo suolistohomma ei varsinaisesti parane ja hänellä on lääkitys siihen varmaan loppuelämänsä. Kuitenkin kun tietää, mistä on kyse, miten kannattaa syödä jne niin ei haittaa elämää. Suosittelen todella lääkärikäyntiä.

Vierailija
18/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joutunut valvomaan tai heräilemään öisin esim. lapsen takia pidemmällä aikavälillä? Mulla se veti lopulta mahan niin sekaisin etten voinut syödä mitään kylmää, en leipää enkä raakoja vihanneksia tai hedelmiä ilman että sen jälkeen varpusparvi lenteli vessassa moneen otteeseen. 

Pukamat tunnistat kyllä kivuista siinä peräaukolla. Menkkakivun tapaiset kivut eivät nekään vielä kuulosta hälyttäviltä, ellei ole kovia kipukohtauksia. Vähäkin veri voi näyttää paljolta. Lisäksi jos se tulisi kauempaa suolesta, se näyttäisi kahvinpurumaiselta, ei kirkkaalta vereltä. 

Vierailija
19/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasta verta, eilen oli jo verta niin sakeasti ettei näkynyt läpi pytyn pohjaan. Istun lääkärin vastaanotolla nyt! Keliakia-testiin vaadin nyt ainakin.
Ap

Vierailija
20/31 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samaa vaivaa. Kävin tähystyksessä missä ei löytynyt vaivaani syytä. Nykyään olen täysin maidottomalla/soijattomalla ruokavaliolla. Vaiva pysynyt sillä poissa. Jos erehdyn syömään maito/soija pitoista ruokaa niin verta vuotaa seuraavana päivänä. Suvussamme on myös keliakiaa mutta sitä ei ole minulla todettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä