Taas tili 7e miinuksella en jaksa enää
En saa ikinä töitä ku ei oo ammattia ja oon 28v. Mua on kiusattu aina ku oon menny opiskelemaan ja joutunu sen takii lopettamaan. Nyt elän muiden siivellä ja ihmiset inhoo mua. Mul ei oo taas puoleentoista kuukauteen sentin senttiä tilillä ja toimeentulotukea saan 97e.
En mä jaksa tätä enää.
Kommentit (36)
Mikä sinun pääasiallinen tulonlähteesi on? Saatko työmarkkinatukea, vai miksi toimeentulotuen osuus on niin pieni? Mikset saa 1,5 kk:een mistään rahaa?
Millä ylipäätään elät?
Eikä mul oo kavereita ollu ikinä. Ei ketää kenelle puhua aina vaan omissa ajatuksissa jatkuvasti.
Ihansama menenkö kouluun enää tällä iällä mua alettaisiin taas kuitenki kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä mul oo kavereita ollu ikinä. Ei ketää kenelle puhua aina vaan omissa ajatuksissa jatkuvasti.
Ihansama menenkö kouluun enää tällä iällä mua alettaisiin taas kuitenki kiusaamaan.
Opiskelemassa on kaiken ikäisiä ihmisiä, ei sua sen iän takia varmasti kiusata ainakaan. Mutta nykyään on monia tutkintoja jotka voi suorittaa pääosin etänä, etsi joku sellainen?
Eilen alettu "kaikki vihaa mua, siis aivan kaikki" -horina jatkuu.
Uusi palstahullu vai jonkun vanhan paluu?
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin psyko!
Ja millaista työä ja missä sinulla oli tarjota? - Niin ja kerro myös kuinka paljon ajatteli maksavasi palkkaa?
Kuinka monta koulua olet aloittanut? Oletko miettinyt miksi sinua kiusataan? Tai toinen vaihtoehto miksi tunnet, että muiden käytös on kiusaamista?
Hei. Kelan myöntämän perustoimeentulotuen lisäksi joissain tapauksissa voi asuinkunnan sosiaalitoimelta saada täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea. Sinun kannattaisi joka tapauksessa ottaa yhteyttä sosiaalityöntekijään ja kartoittaa, millaista tukea voisit saada jaksamisesi edistämiseksi. Vaikka olo on turhauttava ja ei jaksaisi, kannattaa se steppi nyt ilman muuta ottaa.
Ap. Kyllä sinun pitää hankkia ammatti, vaikka oppisopimuksella. Ei pidä välittää ympäristön mielipiteistä . Jos alkaa muilta hakemaan hyväksyntää, ei voi tehdä mitään. Esimerkiksi ravintoloissa on pulaa työntekijöistä. Sieltä saa ruokaakin.
Nyt ei auta kuin kovettaa itsensä siltä kiusaamiselta ja mennä opiskelemaan itsellensä ammatti. Miten sinua ylipäätään on kiusattu? Oletko ihan varma ettei ole vaan oman mielikuvituksesi tuotetta? Olet aikuinen ihminen ja ensimmäisen asteen opiskelupaikoissa luultavasti suurin osa on sinua yli kymmenen vuotta nuorempia. Miksi välität keskenkasvuisten sanomisista? Jätä omaan arvoonsa ja keskity hankkimaan itsellesi ammatti. Valitse ala tarkoin että myös työllistyt valmistuttuasi. Ei siis mitään mediahuuhaata tai vastaavaa.
25 v täyttänyt voi hakea todella moneen paikkaan ns. aikuisopiskelijana, jolloin opiskelukavereita on todellakin vaikka mistä ikäryhmästä. Silloin ei enää harrasteta kiusaamista, vaan kukin on aikalailla keskittynyt hankkimaan sen koulutuksen. Eikä ole sellaisia kaveriryhmiä, kun kullakin on omat kuvionsa kotona: osalla jo lapsia jne. Sain kyllä aikoinani aikuisopiskelijana hyviä ystäviä sieltä ja todella kivaa opiskelua kun nuo ystävät olivat sitten vaikka minkäikäisiä naisia sekä miehiä.
APn pitää nyt lähteä siis opiskelemaan, jotta on joku koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin psyko!
Ja millaista työä ja missä sinulla oli tarjota? - Niin ja kerro myös kuinka paljon ajatteli maksavasi palkkaa?
Joka päivä on jokaisessa kaupungissa 10€/h töitä tarjolla. Ja se ettei sillä elä on paskapuhetta, koska jo muutamassa päivässä saat kasaan enemmän kuin nuo tukesi. Otat sen mitä työkkäri (tai mikä se nykyään onkaan) tarjoaa, ja teet työsi kunnolla. Kun saat kokemusta, haet vaativampaan ja paremmin palkattuun hommaan, jne. Ja lopetat tuo ruikittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin psyko!
Joka päivä on jokaisessa kaupungissa 10€/h töitä tarjolla. Ja se ettei sillä elä on paskapuhetta, koska jo muutamassa päivässä saat kasaan enemmän kuin nuo tukesi. Otat sen mitä työkkäri (tai mikä se nykyään onkaan) tarjoaa, ja teet työsi kunnolla. Kun saat kokemusta, haet vaativampaan ja paremmin palkattuun hommaan, jne. Ja lopetat tuo ruikittamisen.
Kaikki ei asu kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen alettu "kaikki vihaa mua, siis aivan kaikki" -horina jatkuu.
Uusi palstahullu vai jonkun vanhan paluu?
Koita nyt kuitenkin edes teeskennellä, että olet normaali tunteva ihminen. Onko pakko lyödä lyötyä? Mitä jos oma lapsesi olisi masentunut, puhuisitko horinasta ja nimittelisitkö hulluksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta koulua olet aloittanut? Oletko miettinyt miksi sinua kiusataan? Tai toinen vaihtoehto miksi tunnet, että muiden käytös on kiusaamista?
Miksi tässäkin ketjussa on jo useampi mielipide, jossa kiusaaminen vieritetään vaivihkaa kiusatun syyksi? Samat muorit sitten hurskastelevat Koskela-ketjuissa, miten hirveää kiusaaminen on, ja miksi kukaan ei puuttunut asiaan. Mutta meidän Annipetteri ei kyllä kiusaa!!1!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässäkin ketjussa on jo useampi mielipide, jossa kiusaaminen vieritetään vaivihkaa kiusatun syyksi? Samat muorit sitten hurskastelevat Koskela-ketjuissa, miten hirveää kiusaaminen on, ja miksi kukaan ei puuttunut asiaan. Mutta meidän Annipetteri ei kyllä kiusaa!!1!
Koska on olemassa kiusaamisuhriutuminen. Eli kun kaikki menee pieleen tai ei saa mitään aikaiseksi, niin syynä on kiusaaminen. Esim. Kela kiusaa = en saanut aikaiseksi hakea tukia tai laittaa puuttuvat liitteet. Töissä kiusataan, kun esimies käskee laittaa kännykän pois ja tehdä töitä.
Sitten oikeasti ihmisiä joita on kiusattu mutta he eivät valita palstalla rahojen loppumisesta.
En mä vaa jaksa enää oikeesti. Mul on ahdistusta ja seki vaa lisääntyy ku ei oo kavereita eikä omaa rahaa. Tää on ihan kauhee tunne. Oot ku kuilun välissä millon oikeesti putoat ihan pohjalle. Tai no pudonnut mä oon jo.
Ei mulle tuu löytymään töitä mistään. En oo ikinä tähän ikääni mennessä ollu päivääkään palkkatöissä. Huoh oon niin loppu.