Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän kohtelu suhteen aikana vaivaa mieltä, oli myös fyysistä laiminlyöntiä

Vierailija
20.08.2021 |

Meillä on myös 6- vuotias lapsi. Erosimme muutama vuosi sitten.
Suhteemme oli vaikea, kaksi aivan erilaista ihmistä ja mies usein naljailikin tyylilleni ja tavoilleni. En ollut tarpeeksi urheilullinen ( koska tykkäsin lenkkeillä enkä viitsinyt juosta pitkiä matkoja, moitti jotain ihan tavallista facebook- kuvaani että hävettää tuo, ota pois),
Olen oikeasti ihan kivan näköinen , hoikka nainen. Mies ei koskaan nähnyt omia virheitä riidoissa, saattoi sanoa pahastikin ja yllätyin ensimmäistä kertaa todella, en ole kuullut ainakaan fiksun hyvässä ammatissa olevan miehen puhuvan naiselle noin.
Osaan sanoa takaisikin.

Mies kävi satunnaisesti käsiksikin, puristi kädestä ja kasvoista että jäi jäljet, töni minua raskauden aikana ja sunnytyksen jälkeen vaikka riita ei ollut kovin iso, sanaharkkaa vain.
Ennenkuin käytös muuttui tuollaiseksi ja elimme vielä ihan onnellista alkuhuumaa, miehellä oli eräs outo tapa. Tullessani kotiin alkoi leikillään tönimään ja puskemaan minua, ikäönkuin halusi tapella, olin hämilläni ja aloin leikilläni puskemaan takaisin, mies tieten aina voitti. Naureskeli vain. Outoa oli, mikähän tällaista miestä vaivaa? Käsiksikäyminen kun alkoi, tämä oli satunnaista, ei tapahtunut mitenkään usein

Suunnittelin eroa tovin ja kävi niin että rakastuin toiseen. Halusin heti erota enkä toimia selän takana ja ilmoitin kotona eroaikeestani, toisesta miehestä en uskaltanut kertoa ( saa kivittää, petin ja olo on kamala. Hoidin eron huonosti, olisi pitänyt odottaa että ero on selvä). Oli uskomatonta miten helppoa oli tämän miehen kanssa, hän on huvin kiltti ja mukava.
Olen uuden mieheni kanssa edelleen yhdessä,
Ex sai tietää tietenkin ja on katkera, en voi häntä siitä syyttää.

Mieltäni painaa ajoittain vieläkin kaikki kokemani huonossa suhteessa exän kanssa. Ero oli ejdottomasti oikea ratkaisu, mutta mieltäni painaa myös usein miten huonosti eron hoidin. Rakastuin ja olin onnellinen tästä, enkä osannut pitää päätä kylmänä ja odottaa.

Exän kanssa pystymme sopimaan lapsen asiat hyvin, tässä ei yleensä ole ongelmaa.
Mutta joskus huomaan exän haukkuvan nykyistä miestäni lapsellemme, huomaan lapsen puheista. Toisinaan tulee sanaharkkaa viestitse exän kanssa, osaa todella rumasti ja agressiivis- sävytteisesti ilmaista asiaansa ja tämä ahdistaa.
Miehellä on uusi perhe. Silti laittoi viestiä eilen että ” Juhalle tiedoksi että en unohda sen tekoa koskaan ;)”. Nimi muutettu. Näinkait se tulee aina olemaan.
Näin vastasi kun kyselin erästä kateissa ollutta esinettä. Parempi että en juttele mitään ylimääräistä siis, vain lapseen liittyvät asiat.

Olen miettinyt, teenkö rikosilmoituksen fyysisestä käsiksi käymisestä, mutta helpottaako se oloani, aiheutanko vain lisää vihaa ja agressiota ja välimme tulehtuvat entisestään. Mies saattaisi kostaa koittamalla saada yksinhuoltajuuden.
Meillä on yhteishuoltajuus, lapsi yhtä paljon molempien luona. Osoite isänsä luona, sovimme aikanaan näinkoska alue kiva rauhallinen, helppo koulutie jne, itse asun lähempänä kaupunkia. Lapsesta huolehtii hyvin, ei moitittavaa muutakuin että ei opeta lapselle tarpeeksi ikään kuuluvia taitoja koska on melko neuroottinen, pelkää että voi sattua jotakin, kamalaa jos vaikka pyöräilemään opettelussa kaatuu!! Ei saa kaatua! Minä olen holtiton koska olen sanonut että harjoittelun aikana voi joskus kaatua, jos näin käy niin harmi mutta ei voi mitään. Asenteeni on kuulemma välinpitämätön. Isä on siis hyvin varovainen ja tarkka , lapsi on myös varovainen ja kaipaisi enemmän vahvaa kannustamista että uskaltaisi kokeilla uusia asioita.
Eri taitojen opettelut ( hiihto, luistelu, uiminen) on enimmäkseen minun vastuulla koska isänsä ei aktiivisesti lapsen kanssa harrasta.

Pahoittelut sekava teksti. Voisin kirjoittaa vaikka romaanin😀
Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäsi vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä. Keskity omaan eteenpäin menemiseen, eksän kanssa asioita on turha setviä. Hänestä tuskin on siihen. Suhde olisi päätynyt eroon joka tapauksessa. Anteeksi pyytäminen riittää pettämisen osalta. Keskity vain käytännön asioiden hoitoon hänen kanssaan. Kaikki sanailu ja nahistelu on turhaa. Vaikeaa suhdetta voi käsitellä terapiassa.

Vierailija
22/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis jotain todisteita väkivallasta? Jos ei niin en tekisi rikosilmoitusta. Mitä hyötyä sen tekemisestä olisi? Ketään ei Suomessa tuomita ilman todisteita ja pahimmillaan tuo voi kääntyä sinua vastaan. Sinut voidaan leimata valehtelijaksi, joka haluaa pilata eksän maineen. Mikäli todisteita on niin asia on eri.

Väkivalta on asia, joka jättää jäljet eikä ole ihme että asiat nousevat pintaan. Voisi tehdä hyvää käydä terapiassa käsittelemässä asioita.

Tuosta pettämisestä en voi sanoa muuta kuin sen, että tehtyä ei saa tekemättömäksi. Eksäsi voi olla asiasta katkera vaikka koko elämänsä, jos ei pysty käsittelemään asiaa loppuun. Eli siihen kannattaa henkisesti varautua, ettei teillä koskaan tule olemaan hyvät välit. Lennosta toiseen vaihtaminen kolauttaa itsetuntoa ja maailmankuvaa, vaikka varsinaista pettämistä ei olisikaan ollut. Tämä ei siis tarkoita että sinun haukkumisesi olisi oikein vaan sitä, ettei kannata odottaa eksältä kovin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla, turha vaikeuttaa asioita entisestään. Kuulostaa siltä, että sinä et ole käsitellyt entisen suhteen asioita vaan lennosta olet mennyt seuraavaan. Pysyt itse vaan asiallisella linjalla vaikka ex sanoisi mitä, kyllä se siitä aikanaan rauhoittuu. Ex varmaan katkera pettämisestä, onhan se inhimillistä. Keskity nykyiseen elämään ja unohda vanhat asiat, mene terapiaan jos et pysty. Lapsen takia ei kannata vanhoja asioita hämmentää.

Vierailija
24/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa;

Ei pidä paikkaansa se että syyllisyyden vuoksi mietin rikosilmoitusta.

Exä on vaan niin ilkeä verbaalisestikin vieläkin. Tämä suututtaa ja ahdistaa. Joskus asiallisesti vastaa lapseen liittyvissä asioissa, joskus ilkeästi minulla ja enemmän kohdistuu mieheeni. Ämmittelee, arvostelee..

Vastasin eilen hänen viestiin ( kun sanoi että en koskaan unohda) että en minäkään ole asioita unohtanut. Vastasi että paskat minä siitä. Oli aina minun syy, kun kävi käsiksi. Syytteli minua jälkeenpäin, että ” anteeksi kun alennuin menemään fyysiseksi mutta kun sinä olet niin hankala jne…”

Uskon kyllä exällä olevan jokin persoonallisuushäiriö. Oli kova jaukkumaan ja moittimaan muita. Naureskeli minulle ystävä- pariskunnasta, että he katselevat itselle uutta asuntoa ja ”noin halpaa taloa, eivät ne nuokaan ole osanneet säästää rahaa yhtään, arvasinhan..”

Moitti ihmisiä ja ammattejaan, itse on niin hyvässä ammatissa ja edennyt jne.

Oli sairaan pihi. Lapsen kanssa ei olisi saanut juuri mitääntehdä kun on niin vaarallista, vauvan paikka on kotona eikä kuljeta ympäri kyliä, itsekästä semmonen.. Ja näitähän riittää.

Kadotin itseni ja itsetuntoni tämän miehen kanssa.
Ehkä minun kannattaisi käydä puhumassa jollekin

Ainoa mistä olen samaa mieltä ja toivottavasti on ammattilainen.

Miehesi kuulostaa ihan perusihmiseltä, jolla on suojeluvaisto lastansa kohtaan. Miksi vänkäät ja vastailet hänelle? Hiljaisuus on paras tapa olla riitelevän kanssa.

Tuo pihi voi tarkoitttaa myös taloustaitoista.

Vierailija
25/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso pettää, niin katkeruutta ja pahanoloa voi jatkua vuosia, kymmeniä.

Tämä paha olo helposti purkautuu ilkeilynä, kun lapsen takia joutuu pettäjän kanssa olemaan tekemisissä ja haava ei pääse paranemaan.

Joten ymmärrä, että ilkeys kumpuaa pahasta olosta, jonka olet teoillasi aiheuttanut. Anna sanojen valua kuin vesi hanhen selästä pois. Ne ovat toisen tuskaa, eivätkä koske sinua muuten kuin, että ovat sinusta lähtöisin. Ei kannata loukkaantua niistä, mutta ei suuttuakaan. Niin makaa kuin petaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi