Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairasloma-asiaa

Vierailija
29.08.2006 |

Minulla leikattiin polvi perjantaina ja sain neljä viikkoa saikkua. Polvi on edelleen kipeä ja turvonnut ja tänään ekaa päivää yritin keikkua ilman sauvoja. Lapset 6v ja 3v on olleet tarhassa jonne mies vienyt ennen töihin menoa ja hakenut töistä.

Nyt vanhempi lapsesta on kuumeessa. SAAKO mies jäädä kotiin hoitamaan lasta vaikka itse olen kotona? Katsotaanko se että olen lääkärin määräämällä sairaslomalla sellaiseksi että miehen pitää jäädä töistä koiin lasta hoitamaan? Vai onko se niin että koska olen kotona ei mies saa jäädä kotiin? Polven kanssa kun en oikein muuta voi tehdä kun maata tällä hetkellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työpaikasta. Muistan kun venäytin selkäni ja en pystynyt hoitamaan vauvaa. Silloin selvisi, että mies sai olla perhesyyn takia 2 päivää kotina hoitamassa vauvaa palkallisena, oli tarkoitettu hoitajan löytymiseen. Silloin olisi ollut mahdollista saada jopa kotiin lastenhoitaja kunnalta, mutta kun sitä tiedustelin, niin meidän tuloilla olis ollut kalliimpaa kuin MLL:n kautta, joten kolmannesta päivästä lähtien meillä oli sitten MLL:n hoitaja.

Vierailija
2/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en nuorimmaistakaan oikein pysty sitten tarhaan viemään. Vanhempi kun pitäisi sitten jättää kotiin yksin reiluksi puoleksi tunniksi nuorimmaisen haun ajaksi. Ja miehen töissä tietävät polvileikkauksestani:(

Mutta kaippa sitä sitten päivän kestää vaikka päällään seisoen;) Tuntuu vaan niin hassulta että terveyskeskuksen vuodeosastolleko sitä pitäisi mennä lepäämään jotta mies voisi jäädä kotiin.

Kauhea ajatella että jos olisin oksennustaudissa/kuumeessa tai muuten vaan sellaisessa sairaudessa että hyvä kun itseni pystyisin hoitamaan ja lapset kuumeessa niin mitenkähän siitä selviäisi jos mies ei saisi jäädä kotiin:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikka kohtaista? Itse olin kerran todella kipeä ja silloin mieheni jäi hoitamaan sairastunutta lastamme ja sai palkan ihan normaalisti, meillä oli kyllä lääkärin todistus miehen töihin lapsen sairaudesta.

Vierailija
5/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksennustaudissa tms.

Vierailija
6/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lain mukaan miehen työnantajalla on oikeus vaatia sinun työnantajaltasi todistus siitä, että olet töissä, jos mies jäisi kotiin hoitamaan sairasta lasta. Mutta jos miehen työnantaja ei tällaista kysy (eikä tiedä sun saikusta), niin voi hyvin maksaa miehelle palkkaa, vaikka jäisi kotiin.