Yksipuolinen ystävyys
Olen huomannut erään ystäväni kohdalla että suhde on hyvin yksipuolinen. Hän soittaa ja kertoo kuulumisensa. Multa ei välttämättä kysy mitään tai jos kysyy niin tyyliin "Ootko päässy jo töistä?" tai "Ootko kotona?". Hän suoltaa omat asiansa ja lopettaa puhelun. Mä en enää jaksa olla aktiivinen keskustelussa, lähinnä kuuntelen ja vastaan lyhyesti. Otin asian puheeksi ystävän kanssa, kerroin miltä musta tuntuu. Hän vastasi että puhuu sen takia niin paljon kun minä olen hiljaa. Niiiin.. Miksiköhän olen hiljaa. Koska hän vie tilan ja en ole ihminen joka alkaa kilpailemaan keskusteluajasta, varsinkin kun tuntuu ettei häntä edes kiinnosta. Olen vain se jolle on hyvä kaataa kaikki. No, vähän aikaa meni paremmin tuon keskustelun jälkeen, hän kyseli vähän enemmän kuulumisia mutta nyt huomaan taas tilanteen menneen samaksi. Hän puhuu puhuu ja puhuu, ja minä kuuntelen. En tiedä mitä teen. Tämä ystävyys ottaa enemmän kuin antaa. Apua?
Kommentit (12)
Olen itse sellainen ihminen että alan hölpöttää, jos joku on ihan hiljaa ja on nuiva. Huono ominaisuus kylläkin. Oletko varma että ystävälläsi ei ole kyse tästä? Vai onko hän aina ollut sellainen että ei kiinnosta kuin omat asiat.
Mulla on yleensä aina noin. Ajattele positiivisesti, olet varmasti hyvä kuuntelija :)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sellainen ihminen että alan hölpöttää, jos joku on ihan hiljaa ja on nuiva. Huono ominaisuus kylläkin. Oletko varma että ystävälläsi ei ole kyse tästä? Vai onko hän aina ollut sellainen että ei kiinnosta kuin omat asiat.
Varmaan osittain juuri tuota, mutta on hän oikeastaan aina ollut kiinnostunut eniten vain itsestään ja omien asioiden esiin tuomisesta, en koe hänen olevan hyvä kuuntelija ja läsnä.
Käske kuolla. Täysin turha itsekäs narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä aina noin. Ajattele positiivisesti, olet varmasti hyvä kuuntelija :)
Aivan, tiedän että olen hyvä kuuntelija. Ehkä vain olisi itsekin joskus kiva purkaa asioita jollekin joka olisi kiinnostunut kuuntelemaan. Ap
Sano ystävällesi, että olisitko hiljaa, niin minäkin kerron sinulle jotakin. Sitten kerrot ettei ystävyys anna sinulle mitään ja sinä tunnet itsesi roskalaatikoksi, johon kaikki kipataan ja sinä juokset sen jälkeen kotiin. Rehellisyys on poikaa.
Tällaisia ihmisiä on. Vaimollani oli peräti 2 "hyvää ystävää" kouluajoilta, mutta hän huomasi, että molemmat olivat juuri tuollaisia.
Toinen suolsi jopa tuttaviensa elämän ongelmat vaimoni silmille.
Sai ahaa- elämyksen kerran, että eihän tämä kaveri ole oikeasti hänestä kiinnostunut ainakaan missään positiivisessa mielessä.
Toinen matkusteli rantalomakohteissa äitinsä kanssa ja papatti menneistä ja tulevista lomareissuistaan kaiken aikaa.
Tähän katkesi välit, kun sanoi, ettei kiinnosta nuo turistirysätarinat.
M49 kirjoitti:
Tällaisia ihmisiä on. Vaimollani oli peräti 2 "hyvää ystävää" kouluajoilta, mutta hän huomasi, että molemmat olivat juuri tuollaisia.
Toinen suolsi jopa tuttaviensa elämän ongelmat vaimoni silmille.
Sai ahaa- elämyksen kerran, että eihän tämä kaveri ole oikeasti hänestä kiinnostunut ainakaan missään positiivisessa mielessä.
Toinen matkusteli rantalomakohteissa äitinsä kanssa ja papatti menneistä ja tulevista lomareissuistaan kaiken aikaa.
Tähän katkesi välit, kun sanoi, ettei kiinnosta nuo turistirysätarinat.
Tähän liittyen sama juttu, myös tää mun kaveri selvittää mulle kaikki kavereidensa ja tuttaviensa tilanteet juurta jaksaen.. En jaksa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sano ystävällesi, että olisitko hiljaa, niin minäkin kerron sinulle jotakin. Sitten kerrot ettei ystävyys anna sinulle mitään ja sinä tunnet itsesi roskalaatikoksi, johon kaikki kipataan ja sinä juokset sen jälkeen kotiin. Rehellisyys on poikaa.
Tämä keskustelu on jo kerran käyty ja oon sanonut hänelle miltä tuntuu. Hetken hän yritti olla mustakin kiinnostunut mut nyt palattu jälleen entiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on jo kerran käyty ja oon sanonut hänelle miltä tuntuu. Hetken hän yritti olla mustakin kiinnostunut mut nyt palattu jälleen entiseen. Ap
No eiköhän tilanne ole aika selvä; häntä ei kiinnosta pätkääkään sinun asiasi/elämäsi/vointisi. Olet hänelle hyväksiköytettävä kanava oman elämän suoltamiseen. Lopetat vastaamisen, jos tulee viestillä ihmettelyä, sanot vain ettei ongelma korjaantunut.
Ehdota että laittaa viestiä ennemmin kuin soittaa, hän saa purkaa asioita ja sä voit lukea ne viestit kuin huvittaa.