Lapsen asioita jää hoitamatta kun työpäivän aikana ei pysty soittamaan.
On lääkäriä, kuntouttajaa jne jonne pitäisi taas soitella mutta se jää tekemättä kun työpäivän aikana ei voi soittaa.
Kommentit (24)
No soitat, vai oletko liukuhihnatyössä? Kai sinulla tauot on? Pakko sinun on ne hoitaa, olet huoltaja siinä ei paljon auta heittäytyä marttyyriksi.
Entä ruokatauolla? Miksei puoliso voi hoitaa? Otat päivän tai mahdollisesti puoli vapaaksi, jos ei muuten onnistu.
Ei lapsen isä voisi hoitaa asioita?
Miksi ei voi soittaa? Onko liian kiire? kai sulla ruokatauko on? Itse hoidan paljon asioita sähköpostilla, esim jos neuvolaan asiaa (olen raskaana). Lapsen hoitajaan yhteydessä tekstareilla..
Todellakin voi soittaa.
Mulla on myös henktinen työ ja vanhanaikainen työkulttuuri mutta kyllä perheeni kulkee työni edellä, töissäkin. Aina olen koululaisteni tavoitettavissa ja virka-aikaan soitettavat asiat hoidan töissä koska muuten en voi. Jos tulee potkut sen takia niin sitten tulee, tärkeysjärjestykseni pidän. Pomojen kanssa ei ole ongelmia ollut, eläkeikää hipovat yli 50-vuotiaat kollegat kokevat työpaikkakäyttäytymiseni näiltä osin ongelmaksi mutta ihan sama. Kun teen töitä asiakaspalvelen täysillä sillä välin kun mammat käyttävät puolikin tuntia vatvomiseen siitä kun olen soittanut viiden minuutin puhelun kouluun lähteville lapsilleni. Mutta ihan sama, en välitä enää, olen onneksi jo kasvanut syyllisyystuntemuksieni yli.
Eli laita kuule ap soitellen vaan, ei se työpaikka mikään vankila voi olla.
Vapaita ei saa nyt. Ruokatunnilla ei myöskään pysty samoin kahvitauolla. Vietetään samoissa tiloissa kuin työt tehdään.
Pitänee ottaa sairaslomaa jos mielii asioita hoitaa.
Olen yh.
Ap
Kai sulla on ruokatauko ja kahvitauot?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:59"]
Vapaita ei saa nyt. Ruokatunnilla ei myöskään pysty samoin kahvitauolla. Vietetään samoissa tiloissa kuin työt tehdään. Pitänee ottaa sairaslomaa jos mielii asioita hoitaa. Olen yh. Ap
[/quote]
No hyvänen aika, mene vaikka vessaaan soittamaan!
Pystyisikö puoliso hoitamaan?Usko tai älä mieskin pystyy uskomattomiin suorituksiin, kun vain käskyttää ja sitten luottaa. (Itse lähdin kuukausi sitten töihin ja siitä lähtien mies on joutunut hoitamaan kaiken erityislapseemme liittyvän tulevan puhelinliikenteen, kun hän voi vastata töissään myös omaan puhelimeen. Luulin, että mikään ei suju, mutta ihmeesti vaan tieto kulkee niinkin)
Ruokatunti kannattaa hyödyntä tehokkasti (monessa paikassa soittoaika on keskellä päivää). Myös kahvitauoilla ehtii hoitaa aina yhden asian (tosin kahvijuonti jää silloin sivuosaan).
Jos yhtälö tuntuu mahdottomalta niin kannattaa miettiä osittaista hoitovapaata. Sitä saa pitää siihen asti kunnes lapsi käynyt toisen luokan tai erityislapsen osalta kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Siinä teet lyhyempiä työpäiviä tai olet töissä vain 4 päivänä viikossa. Toki palkka pienenee vapaan suhteessa, mutta veroprosentin pienenessä palkan menetys ei ole aivan mahdoton.
Vapaita ei saa nyt. Ruokatunnilla ei myöskään pysty samoin kahvitauolla. Vietetään samoissa tiloissa kuin työt tehdään. Pitänee ottaa sairaslomaa jos mielii asioita hoitaa. Olen yh. Ap
[/quote]
Ruokatunti ei ole työaikaa ja sen aikana pitäisi olla oikeus poistua työpaikalta. Kahvitauollakin voit reippaasti sanoa meneväsi ulos puhumaan yhden puhelun.
Älä heittäydy marttyyriksi. Oletko hoitaja, kun syöt työtilassa? Soitat vaan silti, vaikka muut kuulee. Mitä väliä? Jos kukaan ei kuole sun puhelun aikana, niin soitat vaan ruokiksella, tai menet veskiin puhumaan. En usko sellaista työtä olevankaan, josta ei vessaan pääse.
Eikö kukaan teistä ole kuullut työpaikoista, joissa ei saa pitää omaa puhelinta työtiloissa mukana? Meillä on tuollainen sääntö, työskentelen elintarviketeollisuudessa. Tosin tauoilla pystyy kyllä soittamaan ja aina löytyy joku hetkeksi tuuraamaan, jos täytyy soittaa taukojen ulkopuolella..
Ei voi olla sellaista työpaikkaa, joissa ei pääse koko työpäivän aikana edes vessaan yksin. Soitat sieltä, vai tuleeko pomo mukaan kyttäämään mitä teet vessassa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:02"]
[/quote]
Ruokatunti ei ole työaikaa ja sen aikana pitäisi olla oikeus poistua työpaikalta. Kahvitauollakin voit reippaasti sanoa meneväsi ulos puhumaan yhden puhelun.
[/quote]
Ruokatunti voi olla työaikaa ja työnantaja voi kieltää työpaikalta poistumisen.
Kyllä pitää päästä omia asioita hoitamaan jossain välissä! Kaikilla tulee joskus näitä tilanteita. Sanot pomolle, että nyt on pakkorako ja meet jonnekin soittamaan.
Esim. päiväkodissa ruokataukoa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
Otat vapaapäivän