Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuavatko korkeasti koulutetut olevansa idiootteja ja elämälle vieraita

Vierailija
14.09.2014 |

Olen törmänny moneen korkeasti koulutettuun jotka ovat täysin tumpeloita elämän perusasioissa

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole törmännyt yhteenkään, vaikka suurin osa tuntemistani ihmisistä on korkeasti koulutettuja. Hyvin alhaisen koulutustason omaavista ihmisistä olisi kyllä useitakin esimerkkejä, kuinka ei ymmärretä raha-asioiden, tervesyasioiden tai kodinhoidon suhteen niitä seikkoja jotka ovat oleellisia itsenäisen elämän kannalta.

Vierailija
2/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. bussimatkustajina ovat kaikista onnettomampia ja säälittävämpiä. Mutta onneksi heidän ei tarvitse kovin moisilla välineillä matkustaa ja niin eivät ole kanssamatkustajien riesana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa esimerkkejä elämän perusasioista. Mä itse laitan kyllä ruokaa joka päivä, siivoan, käyn kaupassa jne. T: ekonomi

Vierailija
4/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups tuli alapeukku vahingossa neloselle!

Vierailija
5/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna nyt ihmeessä syytöstäsi. Mitä emme tiedä tai osaa, mitä muut ihmiset osaavat? Myönnän kyllä olevani huono ruonalaittaja, mutta kyllä meillä lapset saavat ruokaa. Vaikka Porvoosta tämä viesti taisi kajahtaa.

t. Erityislapsen ja terveen lapsen äiti, maisteri

Vierailija
6/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehe, mitä siellä bussissa pitäisi tehdä? 

Vierailija
7/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä ajatus tulee? En pidä itseäni korkeastikoulutettuna, mutta minulla oli yliopistotutkinto, FM. Osaan fileoida kalan, nylkeä mateen, paloitella sian, ommella vaatteita, korjat pyörän, vaihtaa renkaan, lypsää, asentaa ohjelmia ja käyttää tietsikkaa laajalti, yms. 

Vierailija
8/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavatko monet vauva-palstalle kirjoittelevat nöösit olevansa trolleja?

Vierailija
9/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:49"]

Esim. bussimatkustajina ovat kaikista onnettomampia ja säälittävämpiä. Mutta onneksi heidän ei tarvitse kovin moisilla välineillä matkustaa ja niin eivät ole kanssamatkustajien riesana.

[/quote]

Kuka nyt roskaväen seassa julkisilla matkustaisi jos rahaa on muuhunkin?

Vierailija
10/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ja upposi :D

Vierailija
11/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska avaus. Ja ikivanha duunariajatus, että koulutetut ei tajua jostain oikeista asioista mitään. Kaikki tuntemani supertumpelot on joko kouluttamattomia tai matalasti koulutettuja. Niitä, jotka ei tosiaan osaa tilata isännöitsijätodistusta, pitää kotiaan puhtaana tai huolehtia hampaistaan. Niitä, joille kitkarengas on vieras sana ja äänestyspaikalle ei olla eläessään uskallettu.

Vierailija
12/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:56"]Hauska avaus. Ja ikivanha duunariajatus, että koulutetut ei tajua jostain oikeista asioista mitään. Kaikki tuntemani supertumpelot on joko kouluttamattomia tai matalasti koulutettuja. Niitä, jotka ei tosiaan osaa tilata isännöitsijätodistusta, pitää kotiaan puhtaana tai huolehtia hampaistaan. Niitä, joille kitkarengas on vieras sana ja äänestyspaikalle ei olla eläessään uskallettu.
[/quote]
Taitaa olla vastaus tuohon "tajuavatko amikset olevansa huonompia" ketjuun :)

Vierailija
13/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM ja joo, olen kyllä itsekin tajunnut, että olen monissa käytännön asioissa tumpelo. Onneksi otin duunarimiehen tilannetta tasapainottamaan. 

Vierailija
14/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että elämänpiirisi on noin rajallinen. Tai oikeastaan se on surullista.

Ystäväpiiristäni suurin osa on korkeasti koulutettuja, osa kuitenkaan ei. Kaikki heistä osaavat matkustaa bussilla, laittaa ruokaa, toimia virastoissa jne. En tunne ketään tuollaista elämästä vieraantunutta. Ehkä olen valinnut ystäväpiirini hyvin.

Uskon, että tavallisesta elämästä voi vieraantua, jos on todella rikas, jolloin ei tarvitse piitata ruoanlaitosta ja siivouksesta tms. Kouluttautumalla ei Suomessa rikastu, vaan esimerkiksi perimällä tai lottovoitolla.

Vierailija
15/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka provoon tarttuu, on jotenkin vajavainen.

-Mies 29v-

Vierailija
16/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:46"]Olen törmänny moneen korkeasti koulutettuun jotka ovat täysin tumpeloita elämän perusasioissa
[/quote]

Porvoon uutiset menee aina vain laimeammaksi. Ota nyt päikkärit ja herättyäs mieti uusiksi.

Vierailija
17/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:56"]

Osui ja upposi :D

[/quote]

T.ap

Vierailija
18/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suorittaa aivokirurgiaa, toiset vaihtaa vanhuksille vaippoja. Kaikkia tarvitaan, mutta enpä nyt sanoisi lääkäriä lähihoitajaa idiootimmaksi. 

Vierailija
19/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite: “jokainen on hyvä jossakin” on kaunis vale, joka sanotaan lapselle, ettei tule epäonnistumisen yhteydessä paha mieli. En siihen näin aikuisena usko, puhumattakaan, että ylistämään ap:n tavoin lähtisin kouluttamattomuutta ja tekemään välttämättömyydestä hyvettä.

Eiköhän se kuule ole keskimäärin niin, että yhdet ovat hyviä kaikessa, ja toiset eivät missään. Korkeakoulutetuilla on keskimäärin paremmat elämänhallintataidot ja parempi impulssikontrolli. Toki tämä on yleistys, enkä väitä, etteikö yksittäinen korkekoulutettu voi olla täysi käsi ja kouluttamaton tolkun ihminen.

Vierailija
20/35 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:46"]Olen törmänny moneen korkeasti koulutettuun jotka ovat täysin tumpeloita elämän perusasioissa [/quote] Porvoon uutiset menee aina vain laimeammaksi. Ota nyt päikkärit ja herättyäs mieti uusiksi.

[/quote]

Noita viittauksia Porvooseen on vähän joka ketjussa. Olen käynyt täällä vasta muutaman kerran, joten en tiedä, mistä on kysymys. Onko joku selvästi porvoolainen kirjoitellut tänne kahjoja? Vai onko se vinksahtanut tuo, joka siitä porvoolaisesta jankuttaa?