Ideoita minne voisin antaa kirjoja?
Mulla on älytön määrä erilaisia kirjoja, romaaneja, käsityökirjoja sekä lasten- että nuortenkirjoja, nurkat täynnä ja eroon haluaisin päästä. Koska olen laiska, en jaksa aloittaa myymisen rumbaa, vaan haluaisin lahjoittaa ne jonnekin jossa ne menee käyttöön ja tarpeeseen eikä seuraavan viikon kirppismyyntikasaan.
Onko jotain ideoita? Mulla lyö pää tyhjää ihan täysin. Asun kunnassa ja täällä on terv.keskus ja vuodeosasto (lähinnä vanhainkodin vuodeosasto), päiväkoteja on, lähimmissä kaupungeissa on isommat sairaalat. Tarvitsisiko perhekodit kirjoja? Ja miten niihin saisi yhteyden? Mulle ei olisi mikään ongelma käydä viemässä noita kirjoja vaikka vähän kauemmaskin, kunhan menisivät ns. hyvään tarkoitukseen.
Heitelkää jotain ideoita, kiitos :)
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 12:56"]
Onko teillä kirjastossa kierrätyshyllyä? Vie sinne. Tai jos ei ole, niin ehdota sellaisen perustamista.
[/quote]
Toikin olis hyvä idea, pitääkin käydä katsomassa onko siellä sellaista :) Kiitos.
Itse olen lahjoittanut kirjastoon, osa on mennyt siihen kierrätyshyllyyn, ja sellaiset teokset mitä kirjastolla ei ollut, menivät sitten kirjastolle.
Lahjoitan myöd dvdt ja pleikkapelit kirjaston kierrätyshyllyyn.
Koulut, päiväkodit, iltapäiväkerhot. Katso puhelinnumerot kunnan/kaupungin nettisivuilta.
Bussiasemalle. Ainakin Helsingin kaukoliikenteen bussiasemalla on sellainen kierrätyskirjahylly.
Onko teillä kirjastossa kierrätyshyllyä? Vie sinne. Tai jos ei ole, niin ehdota sellaisen perustamista.