Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkouluikäisen lintsauksen syyt

Vierailija
14.09.2014 |

Onko jollakin kokemusta, että oma teini lintsaa koulusta? Onko asiaan etsitty syytä, tai onko saanut ns. ammattiapua asiaan? Yleensähän syyt taitaa olla koulukiusaaminen ja masennus. Mutta jos ei ed. ole syynä, mitä asialle voi tehdä, tai mitä olette tehneet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin 9-luokalla alkavan masennuksen takia

Vierailija
2/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin siksi, ettei ollut kavereita koulussa. Olin kuin joku haamu siellä. Ainoa syyni käydä siellä välillä oli, että halusin lukioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin koska kaveritkin lintsas ja houkuttelivat mukaansa. Kierreltiin kaupoissa ja ostoskeskuksissa, oli aina paljon mukavampaa kuin koulussa. Olimme jossain puhuttelussa siitä sitten, onnistuin kyllä kunnialla käymään kouluni loppuun.

Vierailija
4/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin itsekin juuri ysillä. Olin tunnollinen oppilas ja lintsaamiseni johtui vain siitä, etten kerta kaikkiaan pystynyt menemään kouluun. Siellä oli joskus niin paha olla.

Lintsasin ruokailusta (joka siis ei ollut vapaaehtoinen), koska kärsin syömishäiriöstä.

Vierailija
5/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähän lintsaamiseen puututtiin esim. koulussa? Jos poissaoloja tulee tietty määrä , koulusta tehdään lastensuojeluilmoitus. Tämä kai on sit ns. viimeinen keino.

Vierailija
6/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin koska minua koulukiusattiin. Aina ei vaan jaksanut mennä kouluun kohtaamaan muita. Toisaalta moni muu teini lintsasi koska oli yksi näistä kiusaajista ja halusi soittaa olevansa "phais" sille "coolille" porukalle.

Puhu teinillesi ja selvitä syy, onko kiusattu vai haluaa haluaako olla luokan "pahis" vai laiskuusko on vain takana tai sitten joku ihan muu syy. Sekin tuli mieleen että lintsaako vain jokun tietyn opettajna tunneilta?

Meillä esimerkiksi musiikin opettaja oli ihan saamaton kiusauksen suhteen ja siksi lintsasin musiikin tunteja, kun tunnillakin mua kiusattiin. Sitten taas meillä olis todella tiukka historian opettaja, jonka tunteja rakastin juuri siksi että siellä sai kunnolla oppia, mutta monet luokan pahikset sitten taas lintsasivat historian tunnit. Sitten taas yhden biologian opettajan tunneilta tytöt usein lintsasisvat, huhu kertoi että oli lähennellyt tyttöjä, en tiedä oliko totta vai ei, itseäni hän ei koskaan lähennellyt. 

Vierailija
7/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintsasin jonkin verran yläasteella, etenkin ysillä, sillä en tuntenut kuuluvani joukkoon koulussa. kaverit oli muilla luokilla ja niitä näki koulussa jos näki. menin myös usein tahalleen myöhässä tunneille, jotta vältin sen ennen tuntia käytävällä seisoskelun. koulussa olin kuitenkin hyvä ja muuten tunnollinen, joten numerot olivat hyviä.

toisinaan harmittaa kun yläasteaika oli aika kurjaa. luokallamme oli vain muutama tyttö lisäkseni ja nekin kauheita pissiksiä, niin niiden seura ei edes kauheasti kiinnostanut. poikiin en uskaltanut tutustua sillä olin todella ujo. koulussamme muutenkin harvemmin hengattiin sekaporukoissa.

Vierailija
8/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin lintsasin siksi että pystyin. Yleensä kavereiden kanssa yhdessä oltiin poissa. Ehkä taustalla on vain kapinointia. Viimeistään siinä vaiheessa kun jälki-istuntoja alkaa ropisemaan teini ymmärtää pysyä koulussa.