Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri tilaisuuksista myöhässä olevat ihmiset

Vierailija
14.09.2014 |

Mikä siinä on, että tietyt ihmiset on aina myöhässä? Ja mikä siinä on, että on niin vaikeaa lähteä ajoissa kotoa, että on ajoissa paikalla? Itse olen mieluummin liian ajoissa kun myöhässä, ihan vaan kunnioituksesta muita kohtaan ja siksi, että en halua häiritä alkanutta tilaisuutta tulemalla myöhään.

Jo opiskeluaikana vitutti ihmiset jotka tuli ihan pokalla 5-25 minuuttia myöhässä luennoille (opiskelin tutkintoni ulkomailla jossa ei käytössä mitään akateemista varttia vaan luennot ja muut alkoi tasan sillä kellonlyömällä kun lukujärjestyksessä luki). Etenkin massaluennoilla oli tosi ärsyttävää kun ihmisiä saattoi tulla kymmenenkin kappaletta myöhässä, minuutin parin välein, ja sitten siinä oli kauhea säätäminen, että pääsivät istumaan. (Joko puoli riviä nousi seisomaan, että yksi pääsi istumaan sinne keskelle tai sitten koko rivi aina siirtyi eteenpäin). Ja se takkien kahina ja reppujen kaivaminen... Argh. Kerran yksi napakka proffa sanoi tosi ilkeästi myöhästelijöille ja siihen loppui niiden myöhästely sillä kurssilla. Mutta useimmiten luennoitsijat ei sanoneet mitään ja aina oli samat tyypit myöhässä, joka jeesuksen päivä.

Nykyään vituttaa se kun aloitin yhden lääkäriklinikan ryhmän (mahajuttuja) ja sinnekin tuli nyt ekalla kerralla 3 ihmistä myöhässä, kaikki tietysti eri aikaan. Siinä sitten taas kaivettiin myöhästelijöille tuoleja sun muita ja vetäjä joutui jokaiselle kertomaan lyhyesti, että missä mennään ja mitä asiaa nyt käsitellään. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maitotilallisena olen usein iltamenoissa myöhässä. Vaikka kuinka yritän, tuntuu, ettei aika ole hallittavissani. Ja että aina tapahtuu iltalypsyllä jotain odottamatonta, etten pääsekään ajoissa lähtemään esimerkiksi vanhempainiltaan, vaikka olen kuinka yrittänyt ennakoida. Harmittaa!  :(

Vierailija
22/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:52"]

Itse maitotilallisena olen usein iltamenoissa myöhässä. Vaikka kuinka yritän, tuntuu, ettei aika ole hallittavissani. Ja että aina tapahtuu iltalypsyllä jotain odottamatonta, etten pääsekään ajoissa lähtemään esimerkiksi vanhempainiltaan, vaikka olen kuinka yrittänyt ennakoida. Harmittaa!  :(

[/quote]

No sinulla on sentään joku pätevä syy, useimmallla myöhästelijällä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:05"]

Ehkä joskus. En jaksa stressata tollasesta :D En mä sitä niiden kiusaksi tee.

[/quote]Vaan miksi?

[/quote]

Huonotapaisuuttaan, itsekkyyttään ja laiskuuttaan. Kyllä jokainen aikuinen, normaalijärkinen ihminen ilman diagnooseja, kykenee oleman paikalla ajoissa jos vain haluaa. Ihan oppimiskysymys. Mutta kun ei kiinnosta muut paskan vertaa ja luullaan, että koko maailma pyörii oman itsen ympärillä, niin sitten ollaan aina myöhässä ja kuvitellaan, että se on ok kaikille muille. Ja sitten kehitellään tollasia typeriä tekosyitä, että "en mä sitä niiden kiusaksi tee".

Hohhoijaa. 
[/quote]
Olen aina myöhässä. Häpeän sitä yli kaiken ja poden huonoa omatuntoa aina. Pyydän aina anteeksi.
Syy on pakko-oireinen häiriöni ja ahdistuneisuus. Häpeän myös ulkonäköäni ja jään aina hiomaan jotain meikkiä tai hiuksia kun en mielestäni kehtaa lähteä vielä ovesta pihalle. Tarkistelen hellat,ovet ym. sataan kertaan enkä vaan pääse ovesta ajoissa. Ahdistukseni on pahimmillaan silloin kun minun pitää lähteä jonnekin ja myöhässä oleminen ahdistaa vielä enemmän-> jolloin olen vielä hitaampi. Ei auta vaikka aloittaisin kuinka ajoissa , jumitun aina johonkin asiaan. Joten kyllä väitän, että joskus diagnoosi voi olla syy myöhästelyyn, ei tietenkään kaikilla. Onneksi maailma ei siihen kaadu ja näitä itse täydellisiä,ehtiviä ihmisiä riittää aina joka tapauksessa arvostelemassa meitä ei täydellisiä, niin miksi välittää.

Vierailija
24/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen aina ajoissa joka paikassa, sitten sain lapsen ja aikataulut eivät enää pitäneet. Nyt lapsi on pari vuotias ja olemme edelleen myöhässä joka paikasta. Viimeksi olimme myöhässä serkkuni häissä ja hävetti ihan mielettömästi astella vihkipaikalle, kun tilaisuus oli ehtinyt alkaa. En tiedä, missä mättää. Katson kelloa ja laitan kaiken valmiiksi. Minulla on päässäni viimeistään aikaa eli aika, jolloin on pakko astua ulko-ovesta ulos. Tämän lisäksi lisään viimeistään aikaan 30 minuuttia, että varmasti ehdittäisiin ajoissa perille. Jostain syystä ne viimeiset minuutit vaan katoavat jonnekin, tuleekin jotain yllättävää. On pakko vaihtaa vaipat, sukat, vaatteet, kengät eivät olekaan löydyksissä, käsilaukustani puuttuu jotain, lapselle tulee nälkä tms. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja kauhuissani odotan töihin palaamista ja aikataulujen noudattamista. Miten ihmeessä ehdin töihin ajoissa, kun nykyään olemme joka paikasta myöhässä?

Vierailija
25/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:10"]

En tiedä miten virallisemmissa tilaisuuksissa, mutta setäni perheineen oli kaikista serkkusynttäreistä ja tällaisista myöhässä ainakin puoli tuntia. Lopulta äitini keksi, että jos juhlat alkavat vaikka klo 15, niin setäni perhe kutsutaan paikalle jo 14.30, niin ovat vain pari minuuttia myöhässä kun muut osaavat tulla ajoissa.

[/quote]

Pikkuveljeni lanko ja hänen perheensä tulee aina n tunnin myöhässä syntymäpäiväkutsuihin joita pikkuveljeni järjestää tyttärilleen.

Kyseinen lanko on asianajaja ja kuvittelee olevansa tärkeämpi kuin muut. Joskus selittää että olivat edellisiltana rapujuhlissa jonkun julkimon luona tai vastaavaa saadakseen muut kateellisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme