Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikenlaisia kauhutarinoita on netti pullollaan, mutta kertokaapa nyt kaikkea kivaa ja hyviä puolia asumisoikeusasumisesta!

Vierailija
19.08.2021 |

Ihan mitä tahansa mikä on positiivista joko itse asumisessa, asumismuodossa, yhtiössä, ihan mitä vaan tulee mieleen. Olen kyllä lukenut kaikki narinat, mutta työkaverini asuu asossa ja tykkää kovin. Se on alkanut kiinnostaa ja itsellenikin se olisi just passeli ratkaisu taloudellisessa mielessä.

Eli nyt vaan positiivisuutta kehiin, kiitos. Pakkohan sitäkin on olla kun homma on niin suosittua. :)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa on kaikki rikkoutuvat kodinkoneet ja muut häikät pois omasta lompakosta. Asossa hoituu yhtiön puolesta. Tämä on itselleni iso juttu, varmaa ja huoletonta. Plus että saa rempata oman maun mukaan eikä ole vuokraisäntää nillittämässä. 

Vierailija
42/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kaksio Helsingissä vähän alle 500e. Tarvitseeko sanoa enempää. Yhtiönä HASO.

Meidän naapureillemme (lapseton pariskunta) ei noita riittänyt. He tulivat vuokrakaksion hinnalla sataneliöiseen perhekämppään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä asumismuoto, ensin maksat asunosta ja sitten maksat lisää joka kuukausi.

Oletpa ankeuttaja. :D  Kyselin positiivisia juttuja, näitä olen kyllä lukenut. Itse ajattelen niin, että koska minulla on tuo aso-maksu jo lompakossa eikä tarvitse ottaa lainaa, saisin sillä kivan asunnon ja ikuisen asumisoikeuden ja mahiksen tehdä jonkinlaista pientä oman makuni mukaista pintaremppaakin. Vastikemaksukin on huomattavasti pienempi kuin vastaavan vuokra-asunnon. 

Ja sen  aso-maksun saan pois indeksikorotuksella tarkistettuna jos muutan pois. Mikä tässä nyt närästää? :D

AP

Jos sulla on yhtään pohjakassaa, niin mene mielummin vuokralle ja kerrytä lisää tilille, jotta saat omn ostettua jonkin ajan päästä. Aso kuulostaa hyvältä paperilla, mutta oikeasti on kaikkea muuta.

Helpompihan sitä pohjakassaa on ASO:ssa kartuttaa, kun vuokra eli vastike on pienempi. Sen asomaksun, joka on 15 000-45 0000 (kämpän koosta riippuen) saa indeksikorotettuna takaisin kun muuttaa pois.

Vierailija
44/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä asumismuoto, ensin maksat asunosta ja sitten maksat lisää joka kuukausi.

Oletpa ankeuttaja. :D  Kyselin positiivisia juttuja, näitä olen kyllä lukenut. Itse ajattelen niin, että koska minulla on tuo aso-maksu jo lompakossa eikä tarvitse ottaa lainaa, saisin sillä kivan asunnon ja ikuisen asumisoikeuden ja mahiksen tehdä jonkinlaista pientä oman makuni mukaista pintaremppaakin. Vastikemaksukin on huomattavasti pienempi kuin vastaavan vuokra-asunnon. 

Ja sen  aso-maksun saan pois indeksikorotuksella tarkistettuna jos muutan pois. Mikä tässä nyt närästää? :D

AP

Jos sulla on yhtään pohjakassaa, niin mene mielummin vuokralle ja kerrytä lisää tilille, jotta saat omn ostettua jonkin ajan päästä. Aso kuulostaa hyvältä paperilla, mutta oikeasti on kaikkea muuta.

Helpompihan sitä pohjakassaa on ASO:ssa kartuttaa, kun vuokra eli vastike on pienempi. Sen asomaksun, joka on 15 000-45 0000 (kämpän koosta riippuen) saa indeksikorotettuna takaisin kun muuttaa pois.

Tämä on muuten erittäin hyvä pointti! Maksan nyt vuokraa noin 700 euroa ja suunnilleen vastaavan kokoisesta (toki hieman vanhemmasta) aso-asunnosta tällä alueella mitä hinkuan, tarvitsisi maksaa vain noin 500 euroa.

Asossa minulla olisi tuo pesämunani pakkosäästössä ja lisäksi säästäisin joka kuukausi noin 200 euroa ihan vaan tosiaan asumalla asossa enkä tässä vuokralla. Loistava pointti!  AP

Vierailija
45/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous ja vakaus, hyvät naapurit, siisti asunto hyvällä alueella. Ikinä en pystyisi ostamaan tällaista.

Vierailija
46/54 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion myös muuttaa asoon. Tällä hetkellä asun lapsen kanssa pienessä omistuskaksiossa. Minulla ei ole varaa ostaa yksin kolmiota haluamastani kaupunginosasta lapsen koulun vierestä mutta asoon on varaa.

ko. alueella Asokolmion vastike on halvempi kuin vuokrakaksio, ja kyseiset kämpät ovat uudehkoja, siistejä ja saunallisia. Osassa myös oma pieni piha.

Minulla on ikivanha Aso-numero, ja nyt kun oon päätökseni tehnyt, odotan vaan sopivan kämpän vapautumista jotta voin hakea sitä. Kiire ei ole. Tsemppiä ap, Aso on oikein hyvä vaihtoehto!

Vierailija
47/54 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kerrankin täällä on positiivisia kokemuksia asossa asumisesta. Pääosinhan se on suosittua joten kunhan katsoo hyvän talon ja alueen niin mikä ettei!

Vierailija
48/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa on kaikki rikkoutuvat kodinkoneet ja muut häikät pois omasta lompakosta. Asossa hoituu yhtiön puolesta. Tämä on itselleni iso juttu, varmaa ja huoletonta. Plus että saa rempata oman maun mukaan eikä ole vuokraisäntää nillittämässä. 

Ihmettelen kyllä miten nämä harvoin rikkoutuvat kodinkoneet voivat viedä ketään vararikon partaalle. Eihän joku jääkaappi tai pesukone makaa kuin muutaman satasen. Harva varmasti elää niin veitsenterällä ettei tällaiseen ole varaa.

Vierailija
49/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut tuttavieni valitusta omistusasuntojen remonttien kalleudesta. On keittiöremonttia, lattia-, ikkuna-, julkisivu-, hissi-, piha- jne. remonttia. Ei se omistusasuminenkaan ilmaista ja kovin vaivatonta tunnu olevan.

Vierailija
50/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse pelätä että joutuu maksamaan taloon tulevista remonteista.

Millä perusteella?

Ihan samoin ne maksetaan vastikkeissa kuin muissakin taloissa:)

Vierailija
51/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on pelkästään positiivinen. Alueella jossa asun joutuisin samankokoisesta vuokra-asunnosta maksamaan noin 200€ enemmän kuussa. Nyt laitan tuon summan säästöön joka kuukausi! :) Ja tältä alueelta en koskaan pystyisi ostamaan omaa. Taloyhtiö on rauhallinen ja alueella asuu tavallisia suomalaisia.

Jos asomaksu on valmiiksi säästettynä, niin kuin itselläni oli, pääsee heti kiinni halvempaan asumiseen.

Vastike on noussut vain muutamalla eurolla joka vuosi. Vesimaksukin on vain 20€ kuussa. Koen tämän huolettomaksi ja halvaksi. Elämäni paras ratkaisu mitä asumiseen tulee. :)

Vierailija
52/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on pelkästään positiivinen. Alueella jossa asun joutuisin samankokoisesta vuokra-asunnosta maksamaan noin 200€ enemmän kuussa. Nyt laitan tuon summan säästöön joka kuukausi! :) Ja tältä alueelta en koskaan pystyisi ostamaan omaa. Taloyhtiö on rauhallinen ja alueella asuu tavallisia suomalaisia.

Jos asomaksu on valmiiksi säästettynä, niin kuin itselläni oli, pääsee heti kiinni halvempaan asumiseen.

Vastike on noussut vain muutamalla eurolla joka vuosi. Vesimaksukin on vain 20€ kuussa. Koen tämän huolettomaksi ja halvaksi. Elämäni paras ratkaisu mitä asumiseen tulee. :)

Ihana kuulla!

Vierailija
53/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tyytyväinen. En voisi ajatella muuta. Täältä pääsee nopsaa lähtemään jos joutuu muuttamaan tilanteen muuttumisen tai työn takia... ja saa sijoituksensa takaisin... Jotkut meinaa että nämä muutetaan tavallisiksi vuokra-asunnoiksi... no jos jossain kamalassa kriisissä käy niin niin sitten käy - onpas edes katto pään päällä kun monella muulla ei ehkä ole yhtään mitään... Näin jonkun arvioin siitä miten asumisoikeusasunnolleni oli Tukholmassa käynyt... se ei enää ollutkaan mikään asumisoikeusasunto hintaan 25 tuhatta euroa vaan hinta oli nyt ronskit 400 tuhatta euroa... koko ajan samankokoinen kämppä eli 70 neliötä... siinä ei ollut enää mitään vuokraa... jota näköjään maksetaan suomen asumisoikeusasunnossa vaan kuukausimaksu oli 200 euroa... M.O.T.... Jos nyt asut jossain asossa niin ei kande tehdä yhtään mitään... nyt on muita huolia... jos niitäkään enää... Luota ryssään... se hoitaa finnienkin asiat vaikka sitten panis tänne jotkut ruplat pyörimään eurojen sijaan... Onhan S-pankki, Prisma, ihan Pietarissa Moskova hotellin korttelissa...  

Vierailija
54/54 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan tyytyväinen. En voisi ajatella muuta. Täältä pääsee nopsaa lähtemään jos joutuu muuttamaan tilanteen muuttumisen tai työn takia... ja saa sijoituksensa takaisin... Jotkut meinaa että nämä muutetaan tavallisiksi vuokra-asunnoiksi... no jos jossain kamalassa kriisissä käy niin niin sitten käy - onpas edes katto pään päällä kun monella muulla ei ehkä ole yhtään mitään... Näin jonkun arvioin siitä miten asumisoikeusasunnolleni oli Tukholmassa käynyt... se ei enää ollutkaan mikään asumisoikeusasunto hintaan 25 tuhatta euroa vaan hinta oli nyt ronskit 400 tuhatta euroa... koko ajan samankokoinen kämppä eli 70 neliötä... siinä ei ollut enää mitään vuokraa... jota näköjään maksetaan suomen asumisoikeusasunnossa vaan kuukausimaksu oli 200 euroa... M.O.T.... Jos nyt asut jossain asossa niin ei kande tehdä yhtään mitään... nyt on muita huolia... jos niitäkään enää... Luota ryssään... se hoitaa finnienkin asiat vaikka sitten panis tänne jotkut ruplat pyörimään eurojen sijaan... Onhan S-pankki, Prisma, ihan Pietarissa Moskova hotellin korttelissa...  

No olipas siinä lennokasta tekstiä! :D Alun jälkeen tipuin kärryiltä. :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi