Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työkaveri saikulla

Vierailija
13.09.2014 |

Vajaan kuukauden verran on tämä ollut meillä töissä ja nyt jo viikon saikulla. Eikä siinä mitään, jos on oikeasti sairas, mutta lataa joka päivä faceen kuvia, missä on käynyt milloinkin. Ärsyttää, vaikka aiheetta varmaan. Flunssaa potee.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kielsi, pomoko ja miks ihmeessä?

Vierailija
2/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan se työkaveri olla köhimässä ja röhimässä siinä sun vieressä työpaikallakin. Saat todennäköisesti osasi pöpöistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph, ap:n työkaveri = mun käly. Ensin mikään duuni  ei kelpaa, on hankalaa, väärät työajat, isä ei hoida lasta oikein  jne. Työkkäri 'pakotti' duuniin, josta sai jatkoa kokeilun jälkeen. Ja tietenkin heti 'saikulla' kun nimi pidempi-aikaisessa sopparissa.

Vierailija
4/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:17"]

Saikun voi keskeyttää, jos on terve. Ei se mitään ilmaista lomaa ole.

[/quote]

mä en saanut mennä töihin vaikka oli jo terve, lääkäri kun oli määrännyt saikkua tietyn ajan, niin se aika piti olla saikulla, töihin ei ollut mitään asiaa

[/quote]

Höpöhöpö. Jos tervehtyy aikaisemmin, kuin lääkäri on arvellut, niin töihin saa mennä. Ja vaikka toimistohommissa saa mennä töihin jalka paketissa, jos se ei muuten vaikuta työntekoon. Eikä vastaan tule edes vakuutusasiat. Sairaana saa mennä töihin, vielä suotavampaa, jos olet terve.

Vierailija
5/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:17"]

Saikun voi keskeyttää, jos on terve. Ei se mitään ilmaista lomaa ole.

[/quote]

mä en saanut mennä töihin vaikka oli jo terve, lääkäri kun oli määrännyt saikkua tietyn ajan, niin se aika piti olla saikulla, töihin ei ollut mitään asiaa
[/quote]

Miksi?

Vierailija
6/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten jotkut vakuutukset toimii? Sulla on sairaslomalappu, mutta silti olet töissä? Miten sairasloma katkaistaan oikeaoppisesti?

Vierailija
7/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos kaveri on ollut alle kuukauden töissä, niin saako se edes palkallista saikkua? Meillä pitää olla töissä kuukauden, ennen kuin saa "saikkuoikeuden". Ennen sitä on palkaton. Tämä tuli esille, kun eräs kaveri aloitti meillä, ja sairastui heti ensimmäisen kuukauden aikana johonkin hankalaan pöpöön, joka piti sängynpohjalla pitkään.

Vierailija
8/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kukaan hullu menis töihin kesken sairasloman, vaikka olis parantunut? Niitä töitä ehtii tässä elämässä tekemään niin julmetun paljon, että tollaset pienet stressivapaat lomat tekee mielelle vaan hyvää. Plus jaksaa sit taas painaa pää punasena duunissa.

Onko täällä joku oikeasti palannut töihin kesken saikun??

Vierailija
9/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:51"]

Miks kukaan hullu menis töihin kesken sairasloman, vaikka olis parantunut? Niitä töitä ehtii tässä elämässä tekemään niin julmetun paljon, että tollaset pienet stressivapaat lomat tekee mielelle vaan hyvää. Plus jaksaa sit taas painaa pää punasena duunissa.

Onko täällä joku oikeasti palannut töihin kesken saikun??

[/quote]

Mä olen palannut kesken saikun, mut mäolenkin nykyään pomo.

Vierailija
10/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen palannut myös. Meillä on töissä kusiset paikat aina, jos joku on pois. Sijaista ei saa palkata ja kullannuput toisensa kurkussa kiinni. Olen erityisluokanope.

Vierailija
11/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen keskeyttänyt saikun ja tehnyt saikulla töitä kotona. Kukaan ei tee mun hommia kun olen sairaana/lomalla. Ja tämä on mulle ihan fine.

Vierailija
12/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpö sairasloma loppuu kun päätät mennä töihin.

Vierailija
13/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse antasin turpaan semmosille ihmisille jotka huonontaa työpaikan ilmapiiriä puhumalla täällä keskustelupalstoilla uusista työntekijöistä niiden selän takana

Vierailija
14/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti munkin olla saikulla vielä viikko senkin jälkeen kun olo oli jo omasta mielestä työkykyinen. Olin murtanut käteni ja pomo ei ottanut töihin ennen saikun loppua, koska jos oisin rikkonut sen käteni uudelleen, koska palasin liian aikaisin töihin niin pomo ihan oman etunsa ja palkatun sijaisen vuoksi käski olla kotona siihen asti, että lääkäri toteaa käden parantuneeksi.

Vierailija
15/33 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:01"]

Flunssaa potee.

[/quote]

Ja tämä on kuinka varmaa tietoa? Itse en todellakaan kerro kaikkia asioitani duunikavereilleni. Pomon ja työntekijän välinen asia, ei kuulu sulle. Meidän työyhteisössä yksi "erittäin tärkeä työntekijä" harrastaa tota toisten saikkujen pohtimista. Ei kai se hiton flunssaan sairastuminen sitä ajankohtaa katso, että milloin on aloittanut uudessa duunissa? 

Siks meillä on lait ja asetukset ja tessit ja kaikki, ettei sun tarttis miettiä näitä asioita. Jos ei kaveri tee töitään, niin kyllä se pomo sen varmaan koeajan kuluessa tulee huomaamaan.

Vierailija
16/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on aikaa tehdä rästiin jääneet hommat. Puhelimen naputus sängyssä ei vaadi paljoa.

Vierailija
17/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen :(4891

Vierailija
18/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita pomolle, pääsette eroon

Vierailija
19/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se minäkin ollut olkapään rasituksen takia n. viikon saikulla,muttei se estänyt minua käymästä lenkillä,vaikka esimies oli vihainen soittaessaan perään,kun juuri satuin kävelemään pururadalla. Paskaa sateli niskaan,kunnes tokaisin etten käsilläni kävele.

Vierailija
20/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se pomo sille voi tehdä, jos on sairaslomatodistus :(