Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini lipsuu kotiintuloajoista. Hermo menee.

Vierailija
19.08.2021 |

Aina ennen niin täsmällinen 16v, on nyt alkanut lipsumaan kotiintuloajoista. Pari kertaa oon asiasta jo huomauttanut ja poika on sanonut ettei ole huomannut ajankulua. Tässä kurjaa on se, että ei ilmoita itsestään mitään eikä vastaa viesteihin..

Taaskaan poika ei ole tullut kotiin eikä ole mitään ilmoittanut. Sydän syrjällään odotan jo kotiin. Huoli on kova ja ärsyttää. Varmaan miehen kanssa pakko nytten tiukasti puhutella poika.

Ja ei, kyse ei ole siitä, että ei saisi olla kavereiden kanssa tms vaan siitä, että ei ilmoita itsestään mitään. Varmasti annettaisiin lupa, ellei nyt seuraavana päivänä ole kokeita. Mopolla kulkee niin aina pieni hätä, että onko jotain sattunut.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika raukka haluaa jo vähän vapautta. Anna olla kavereidensa kanssa, kyllä se osaa ruokansa lämmittää. Jos tuossa iässä rupeaa liekaan laittaa, on kohta isommat murheet

Vierailija
22/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia teini-iässä. Jotkut teini viilettävät lomilla pidempäänkin, kilttien kohdalla se ei kai niin haitallista, eri asia jos on synnynnäinen vandaali tai kulmakunnan kauhu. Riippuu alueestakin onko turvallinen vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän av-mammat huolehtii lapsistaan jos koulupäivinäkin saa 22 asti pyöriä kylillä ja teillä tietämättömillä. Mulla 17v lukiolainen tyttö ja ap:n kanssa sama systeemi käytössä. 18.00 pitää tulla kotiin/ilmoittaa itsestään jos ei ehdi tulla. Tämä sen takia, että ehtii tehdä läksyt ettei jää tehtävät roikkumaan. (Ja myös mun mielenrauhan takia, että tiedän missä lapseni on)

Vierailija
24/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta ja se ei kerro sulle edes mihin muuttaa.

Vierailija
25/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kannattaa rangaista jo ennen kuin hermo menee. Tottelemattomuutta ei kannata katsella sormien välistä.

Vierailija
26/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ruvennut vetämään kamaa ja liikkumaan ulkkispiireissä.

Vierailija
27/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni 16-vuotias asuu omillaan. Miksi niistä pitää olla noin tarkka?

Meillä aikuisetkin kertoo jos ei ehdi sovittuna aikana kotiin. Kyse ei ole kontrolloimisesta vaan muiden huomioimisesta. Ei tarvitse muiden huolestua. Tämä ei varmaan kaikissa perheissä toimi, mutta itse tykkään.

Pojalla muutenkin alkaa parina iltana seiskalta treenit niin olisi kiva että ehtisi jotain syödä ja tehdä läksyt ennen sitä. Senkin takia tuo aika. Ap

Ja paino sanoilla ”itse tykkään”. Ei taida se poika tykätä.

Oliskohan teidän nyt aika tarkastella noita sääntöjä myös nuoren näkökulmasta? Jos ei nyt, niin milloin ajattelit? Sitä vapautta pitää antaa koko ajan lisää juuri tuossa iässä, että sitten aikuistuessa on siihen kaikkeen vaputeen valmis. Kerralla rysäyttämällä menee pieleen.

Jos iltapäiväaikaan pelkäät, että jotain on sattunut, niin jotain voi sattua myös klo 15. Ei se klo 17 ole sen kummempi. Sitä liekaa (ja sinun pelkoasi ja riippuvuuttasi) pitää nyt alkaa löysäämään.

Vierailija
28/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän av-mammat huolehtii lapsistaan jos koulupäivinäkin saa 22 asti pyöriä kylillä ja teillä tietämättömillä. Mulla 17v lukiolainen tyttö ja ap:n kanssa sama systeemi käytössä. 18.00 pitää tulla kotiin/ilmoittaa itsestään jos ei ehdi tulla. Tämä sen takia, että ehtii tehdä läksyt ettei jää tehtävät roikkumaan. (Ja myös mun mielenrauhan takia, että tiedän missä lapseni on)

Ei ihme, että nuoriso voi huonosti. Olen yli 30v ja ahdistuin pelkästä ajatuksestakin. Nuoremmille varmasti vielä vaikeampaa.

Vierailija
29/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon paska mutsi. Kiitos vaan muistutuksesta. Ap

Vierailija
30/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta!

Todennäköisesti järkevä buori ei tarvitse äitiä miettimään läksyjä. Eikä tarvi kotiintuloaikaa. Voi kysyä milloin tulet, muttei mitään kuuden aikaan kotiin!

Vierailija
31/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lipsuin tuossa iässä kotiintuloajoista mun poikaystävän takia. sanoin aina, että olin vaan kavereiden kanssa. en halunnut vanhempieni tietävän, koska en jaksanut heidän päsmäröintiä poikaystävästä.

Vierailija
32/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsirukka. Ei varmaan pääse koskaan vapaaksi

Vierailija
33/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta 16-vuotiaan ei pitäisi joutua tulemaan viideksi kotiin syömään. 16v voi lämmittää mikrossa oman ruokansa kun tulee kotiin. Anna nyt hänen vähän elää.

No,meilläpä ei esim ole mikroa. Ruoka syödään yhtäaikaa ja vaihdetaan tapahtumat.

Vierailija
34/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten avuton on 17v. lukiolainen, jos äidin pitää huolehtia läksyjen teosta? Tyttö on käynyt koulua jo yli kymmenen vuotta, luulisi, että osaa itse hoitaa läksynsä.

Vierailija
35/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele lapsesi kanssa huolesta.

Puhu siitä, että jos ei ilmoita teille/ ole tavoitettavissa, niin sitten pitää tuoteta miettimään muita keinoja esim. että ei pääse jonain iltana ulos.

Kerro, että luottamuksen takia on tärkeää että poika pitää sanansa. Jos ei toimi, niin se on vanhempien vastuulla rajata tekemistä. Se ei ole lapsen vastuulla.

Sano, että se on teidän aikuisten homma laittaa rajat. Niistä voidaan keskustella, mutta ne omat vastuut lapsen on opeteltava hoitamaan.

Ole myös

Luotettava vanhempi, että pidät sanasi. Kokeilee rajoja.

Keskustelu ja yhteisesti sovitte säännöt, joiden mukaan teette.

Pojan on hyvä tietää ennakkoon mikä on sanktio, jos ei noudata. Ole kohtuullinen, mutta selkeä.

Tarvittaessa jousta.

On helppo joustaa, kun voi luottaa.

Kerro pojallesi usein noita asioita.

Kerro myös, että rajaaminen avannon se homma, että lapsi oppii olemaan luotettava. Nyt sitä harjoitellaan.

Kerro sekin.

Ihmisiä ollaan aikuiset ja lapset.

Vierailija
36/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu kun ei tottele? Tuleeko seurauksia?

Känny vex, kotiaresti, viikkoraha vex, mitä tahansa mikä kirpaisee.

Toimii.

Vielä ei olla rankaistu mitenkään kun pari kertaa vasta näin käynyt. Molemmilla kerroilla tullut noin 40 minuutin päästä kotia. Nyt mennyt jo 50 minuuttia. Nyt pitää jo jotain rankkua antaa, pari kertaa ollaan jo asiasta kerta huomautettu. Ap

Nyt on 50 minuuttia mennyt kotiintuloajan yli, ja kirjoitit viestisi klo 17.50.... Onko 16-vuotiaalla kotiintuloaika siis jo klo 17??

Vierailija
37/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö noin pahasti tunteisiin....

Vierailija
38/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni. Mä en arvostele teitä, joilla ei rajoja ole. Te sen sijaan joukolla alatte mulle kertomaan kuinka mun lapsella on paha olla tällaisen äidin kanssa ja kuinka se ei kohta enää halua kertoa mulle mitään. Hyvä äiti ja ihminen oon yrittänyt olla, mutta näköjään täysin epäonnistunut paska siinäkin. Poikaparka kun on tämmösen luuserin saanut äidikseen. Menee elämä hukkaan. Ap

Vierailija
39/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvii tulla 21 kotiin. Hyvin on nukkumassa viim 23.

Vierailija
40/47 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni. Mä en arvostele teitä, joilla ei rajoja ole. Te sen sijaan joukolla alatte mulle kertomaan kuinka mun lapsella on paha olla tällaisen äidin kanssa ja kuinka se ei kohta enää halua kertoa mulle mitään. Hyvä äiti ja ihminen oon yrittänyt olla, mutta näköjään täysin epäonnistunut paska siinäkin. Poikaparka kun on tämmösen luuserin saanut äidikseen. Menee elämä hukkaan. Ap

Hyvä että nyt sen huomasit 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan