Miten löydän nopeasti luotettavan vuokralaisen helsinkiläiseen yksiöön?
En laita mitään yleistä ilmoitusta, johon tulee 100 vastausta, vaan mieluummin jotenkin muuten.
Kommentit (17)
Tutun kautta? Sukulainen tai kaveri voisi tuntea jonkun asuntoa tarvitsevan.
Vuokra-asunnot Helsinki. Näet vuokralaisen FB-tunnuksen yms., mistä pystyy päättelemään paljon.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:00"]
mä voin tulla! :D
[/quote]
av-palstalla roikkuminen ei ole tae luotettavuudesta...
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:00"]
mä voin tulla! :D
[/quote]
av-palstalla roikkuminen ei ole tae luotettavuudesta...
[/quote]
Vuokranantajan luotettavuudesta.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:10"]
Hankenille ilmoitustaululle - pappa betalar
[/quote]
Hyh. Asuntoon pinttyy rapujen haju.
Kunnon ilmoitus oikotielle / vuokraoveen. Kuvat kuntoon ja vakuudet 2-3 kk vuokra, niin karsii paljon huonoja hakijoita. Lisäksi kun sanoo tarkistavansa luottotiedot, niin sillä saa karsittua kans huonoja pois.
Julkinen näyttö esim. lauantaiaamulle klo 8:30 karsii myös pahimmat juhlijat.
Minä laitoin oikotielle ilmoituksen. En laittanut puhelinnumeroa. Eli kaikki vastaukset tulee sähköpostiin. Vastaaja ei mäe meiliosoitettasi. Vuokravakuus ja luottotiedot kunnossa. Sitten kysyt että saako nuori opiskelija vanhempien takauksen viokrasta. Niin me tehtiin.noin 20 vastausta tuli. Niistä 4 olisin voinut harkita. Älä pidä mitään yleisnäytyöä. Näytä peräkkäin vaikka 2 parhaalle.
Laita oikotielle ilmoitus ja pyydä vastauksia sähköpostitse. Sitten ota yhteyttä (sähköpostitse/soittamalla) pariin järkevältä kuulostavaan ehdokkaaseeen ja kutsu heidät yksitellen näyttöön. Julkiset näytöt ovat yhtä kaaosta ja monet joutuvat tulemaan pitkän matkan takaa ihan turhaan, mikä lisää myös heidän puoleltaan turhautumista. Etköhän jonkun järkevän löydä. :)
Oho, 11 muotoili asian lähes samalla tavalla kuin minä, olisi pitänyt lukea. :D
T. 12
1. Mä olen laittanut edelleen tänä päivänä rivi-ilmoituksen Hesariin. Maksaa joitain kymppejä, mutta näyttöön ei tule 100 hakijaa, vaikka kämppäni on kaksio Kalliossa ja vuokrataso alhainen.
2. Toinen kohta juuri tuo vuokrataso. Kiskurivuokralla asuntoasi tulee katsomaan paljon sellaisia, jotka eivät saa asuntoa keneltäkään. Korkea hinta karsii aina osan hakijoista, joten muuten potentiaaliset ja hyvät vuokralaiset eivät edes vaivaudu paikalle, koska saavat asunnon mahdollisesti muualtakin.
3. Kohtuullisen vuokran saanut vuokralainen ei lähde, koska vertailee muiden vuokria :D ja tajuaa asuvansa hyvällä sopimuksella. Eri asia sitten paikkakunnan muuttajat mutta muuten.
4. Itse vuokrasin viimeksi kämpän katsojista heille, jotka olivat muutenkin ok ja ilmaisivat vilpittömästi pitävänsä asunnosta. Ajattelin, että he ovat siinä varmaan mielellään ja kauan.
Mulla ei ole ollut tähän asti (koputan puuta!) käytännössä katsoen mitään ongelmia vuokralaisten kanssa. Opiskelijat ovat suosikkejani. (Mun kämpästä saa helposti kaverikämpän.)
Niin ja en ole koskaan tarkistanut luottotietoja. Kotivakuutuksen vaadin ja 2 kk vuokravakuuden. Hesaria lukee ehkä enemmän se porukka jolla ne ovat kunnossa, nettiä nyt selaa kaikenlaiset tampiot :D
14
Provo. Taidat hakea täältä nuorta opiskelijatyttöä, joka maksaa vuokran luonnossa.Sika! Läski , keski-ikäinen ukko!
Selaile itse luotettavan oloisia vuokrailmoituksia esimerkiksi Torista. Mielestäni noin päin saa varmemmin luotettavia ja itseään miellyttäviä, kuin siten että itse laittaa ilmoituksen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 19:51"]
Selaile itse luotettavan oloisia vuokrailmoituksia esimerkiksi Torista. Mielestäni noin päin saa varmemmin luotettavia ja itseään miellyttäviä, kuin siten että itse laittaa ilmoituksen.
[/quote]
Hesarissakin oli ainakin yhteen aikaan niitä. Nyt en ole tarkkaillut. Mutta kun joku näkee sen vaivan niin ei voi ihan huono olla.
14
Facebookin ryhmään.