Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohituskaistalla hidastelijat

Vierailija
13.09.2014 |

Mikä vittu siinä on, että siinä ohituskaistalla hidastellaan eikä päästetä takana olevia ohi, noh sitten kun lopulta siirrytään viereiselle kaistalle aletaan kiihdyttää?? :D Nähty niin monta kertaa. Ihanko tahaltaan vai ollaanko niin saatanan tyhmiä ettei tajuta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi, kaksikaistainen moottoritie: vasen kaista on vasen kaista, ei mikään varsinainen ohituskaista. Ohituskaistoja on taas maanteillä, joilla on vain yksi kaista, niillä tulee ajoittain virallisia ohituskaistoja.

Vierailija
2/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin työmatkalla näkee tätä että lähdetään ohittamaan edellä ajavaa autoa jo kaukaa ja ajellaan siinä ohituskaistalla sitten kaikessa rauhassa niin pitkään kun ohituskaistaa riittää, ikäänkun se olisi pakko lähteä ohittamaan koska edessä on ohituskaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:38"]

Ihan ekaksi, kaksikaistainen moottoritie: vasen kaista on vasen kaista, ei mikään varsinainen ohituskaista. Ohituskaistoja on taas maanteillä, joilla on vain yksi kaista, niillä tulee ajoittain virallisia ohituskaistoja.

[/quote] Moottoritiellä nyt ei oikealtakaan saa ohittaa,njiten vasen kaista on ohituskaista.

Vierailija
4/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sua ap täysin! ite kiroan joka päivä moottoritiellä tätä asiaa. Itse roikun vaan perseessä tai oikeelta ohi jos edellä ajavalla ei mene asia jakeluun :))!

Vierailija
5/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:44"] Tyypillinen suomalainen.

Juntti "minulla on oikeus, viis muista" nysväri.

Onneksi teistä pääsee aina jollain konstilla ohi -vaikka sitten "luovasti sääntöjä venyttäen" jos ei muuten.

[/quote]

Onneksi on myös tehostetun liikennevalvonnan viikkoja, jolloin teidänlaisenne "sääntöjen soveltajat" ja "kiire"-ihmiset menetätte korttinne poliisin ratsiaan.

Vierailija
6/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:11"]

Enemmän ärsyttää ne jotka normimaantiellä ohituskaistan alkaessa kiihdyttää nopeuttaan (ajavat siis edelleen siinä oikealla), tehden ohituskaistan käytöstä paljon vaikeampaa. Miksei voi pitää samaa nopeutta, tai ehkä jopa hidastaa piirun verran jos tietää että ihmiset aikoo ohittaa?

[/quote]

Minulle on autokoulussa opetettu, että auto kiihdytetään ohitusnopeuteen siinä omalla kaistalla ja sitten kun vauhtia on tarpeeksi, lähdetään ohitukseen. Noudatan tätä samaa systeemiä myös kuvaamassasi tilanteessa, eli en heti ensimmäiseksi poukkaa ohituskaistalle, vaan kiihdytän ensin.

Vierailija
7/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:39"]

Ei mitään 160, ajan sen rikesakon verran ylinopeutta. Kyllä pitäisi tajuta väistää jos takaa tulee kovempaa auto.

[/quote]

Jos ajan suurinta sallittua nopeutta, ei minun todellakaan tarvitse väistää muita takaa tulevia, kuin hälytysajossa olevia ajoneuvoja. Ei, vaikka se kuinka ärsyttäisi ylinopeutta ajavia.

[/quote]

Tyypillinen suomalainen.

Onneksi teistä pääsee aina jollain konstilla ohi -vaikka sitten "luovasti sääntöjä venyttäen" jos ei muuten.

[/quote]

Ja sinullako on oikeus rikkoa lakia, viis muiden turvallisuudesta?

Vierailija
8/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 14:26"]

2

[/quote]

3

Vierailija
9/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:44"]

Ei mitään 160, ajan sen rikesakon verran ylinopeutta. Kyllä pitäisi tajuta väistää jos takaa tulee kovempaa auto.

[/quote]

Jos ajan suurinta sallittua nopeutta, ei minun todellakaan tarvitse väistää muita takaa tulevia, kuin hälytysajossa olevia ajoneuvoja. Ei, vaikka se kuinka ärsyttäisi ylinopeutta ajavia.

[/quote]

Tyypillinen suomalainen.

[/quote]

On oikeus ja laki puolellain...

Vierailija
10/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin siihen kukaan asumaan jää. Ohittaa saa hiljempaakin kuin 160 kmh. Itseä liikenteessä ärsyttävät nämä, jotka tulevat kiinni puskuriin ja jopa vilkuttelevat valoja, kun on ohittamassa vaikka niinkin hiljaa kuin 130 tai 140 kmh.

Vierailija
12/36 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tyypillinen suomalainen.

Vierailija
13/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vauhdilla ajetaan ? Jos motari niin ohitus eli oikealla kaistalla saa ajaa 120 vaikka sinä haluaisit ajaa 160. Tää on niin nähty.

Vierailija
14/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uups tarkoitin tietty vasemmalla.

Vierailija
15/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös siinä ohituskaistalla on yleensä sama nopeusrajoitus.

"MIÄ TULEN TÄÄLT 160KM/H, HITASTELIJAT HELVETTII!!!1"-dorkia näkee päivittäin motarilla.

Jotkut myös huomio jättämällä ohitettavalleen turvavälin, siksi eivät heti siirry pois ohituskaistalta, pois "kiire-ihmisten" tieltä.

Vierailija
16/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väistän itsekin saman tien viereiselle kaistalle kun en ohita ketään.

Vierailija
18/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi pitää ajaa "rikesakon verran" ylinopeutta?

Vierailija
19/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nopeammin perille.

Vierailija
20/36 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme