Kumpi on parempi: unettomuus vai liikaunisuus?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus.
Siis sorry unettomuus on pahempi. Heräsin tänään liian aikaisin.
Liikaunisuus on usein merkki terveysongelmista, unettomuus ei yhtä selvästi. Unettomuus voi toki aiheuttaa terveysongelmia, mutta ei välttämättä ole merkki akuutista vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Liikaunisuus on usein merkki terveysongelmista, unettomuus ei yhtä selvästi. Unettomuus voi toki aiheuttaa terveysongelmia, mutta ei välttämättä ole merkki akuutista vaivasta.
Mä ajauduin 3 vuorokauden unettomuuden takia psykoosiin. Liika nukkuminen ei aiheuta vakavia sivuoireita.
Vähän sama asia kuin kysyisi kumpi on vaarallisempaa: Paha ummetus vai jumalaton ripuli.
Liiasta unesta tulee tokkurainen olo.
Univaje laukaisee minulla psykoottisuutta, aistiharhoja ja itsemurha-ajatuksia.
Ennemmin nukun liikaa, kuin liian vähän.
Olin kerran viikon vain parin tunnin yöunilla/yö, joten vastaan unettomuus on pahempi. Elämäni kammottavin viikko. Toki ei varmaan kaikki ole kunnossa silloinkaan, jos vain nukkuu koko ajan.
Unettomuus on pahempi. Nupissa alkaa heittää kun ei aivot pääse "järjestäytymään" unessa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä unettomuuden vähättelijöitä näköjään löytyy aina. Kokisitpa viikon että parhaana yönä nukut jopa kolme tuntia pätkissä. Pahimmillaan valvot yhtä kyytiä kolmatta vuorokautta. Oikein epätoivoisena olen katsonut rannetta ja vakavasti harkinnut viiltämistä.
Se kuule syö miestä kun ei saa järjettömästä väsymyksestä huolimatta saa unta. Syö varmasti naistakin. Ei nämä unettomuusongelmat liity sukupuoleen. Oikeita nukahtamislääkkeitä on 20 joilla pitää pärjätä sata iltaa. Otan usein melatoniinia reippaasti yli reseptin. Sitä haen kaupasta lisää kun sen vaikutus on tödella vähäinen.
Pitää nyt tarkentaa. Melatoniinia ja oikeaa kolmiolääkettä on molempia. Melan lepuutin auttaa vähän. Aina se ei auta ollenkaan. Kun se on mennyt näihin sadan päivän tarkemmin illan jaksoihin niin sadasta valvon vähän vaihdellen 10-15 kertaa koko yön.
Olen näyttänyt väsyneeltä jo kauan. Kuulemma silmäpusseillakin on toisinaan lisäpussit. Aika paljon toivon että loppu. Ei tätä jaksa kun pääkin sylttää.
Vierailija kirjoitti:
Liiasta unesta tulee tokkurainen olo.
Univaje laukaisee minulla psykoottisuutta, aistiharhoja ja itsemurha-ajatuksia.
Ennemmin nukun liikaa, kuin liian vähän.
Pahimmillaan mattoveitsi kädessä ämpäri vieressä ettei jää turhaa sotkua. Täysin mahdollista että mun kohtalo. Kerran olen jo viiltänyt. Arpi on millistä ohi valtimon. Jos joskus onnistun niin pitäisi ainakin jättää lappu lääkäreille. En koukuttunut unilääkkeisiin..
Unettomuus.