Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKA! Mitä tämä kengän pituus tarkoittaa?

Vierailija
13.09.2014 |

Olen tilaamassa kenkiä lapselle netistä ja aion ottaa varalta parikin kokoa sovitukseen, mutta onko kenkien kokotaulukossa huomioitu jo 1,5 cm tyhjää? Eli jos kengät on merkattu näin 23 (12,5 cm) ja 24 (13 cm) tarkoittaako se, että se on tarkoitettu juuri tuon mittaiselle jalalle huomioiden kasvunvaran vai kengän pohjan pituus on tarkalleen 12,5 cm ja minun on huomioitava kasvunvara itse?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen mittasin lapseni jalan olevan noin 12 cm, joten tulisiko minun siis ottaa kengät, jotka ovat 13,5 cm eli peräti koko 25?? Kuulostaa hurjalta, kun tällä hetkellä käytössä koko 22.

Vierailija
2/5 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa teillä on nyt liian pienet kengät. Kengännumerot ei sano mitään. Eri merkeillä vaihtelee.

Minusta se on 1.7 cm+ Jalan pituus. Talvikengissä jopa 2 cm + jalan pituus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla liian pienet, kun juuri käytiin siis 11 kk ikäiselle ostamassa nuo ensiaskelkengät ja myyjä tuon koon sovitti. Nyt siis lapsi reilut 12 kk ja jalka noin 12 cm. Vaihtelee joo tosi paljon merkeittäin, mutta olisi kiva tietää tarkoittaako toi senttilukema kengän pohjan pituutta vai lapsen jalan kokoa, jota suositellaan tuohon kenkään. Ehkäpä nyt kumminkin tilaan kolme kokoa, niin jos joku niistä olisi sopiva :D

Vierailija
4/5 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että ne myyjien ilmoittamat mitat ovat kengän sisämittoja. Ilman kasvunvaraa.

Vierailija
5/5 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos! Tilasin nyt sitten 23, 24 ja 25, kun googletin kengän merkkiä ja monet sanoivat sen olevan pientä kokoa.