Tapaus lähikaupassa sai minut inhoamaan sukupuoltani ja kansallisuuttani
Tänään yksi keski-ikäinen nainen etuili pikkupoikien edelle lähikaupassa ja oli vieläpä pojille tyly. En ymmärrä, miten joku saattaa olla niin kylmä ja inhottava. Alkoi taas inhottaa se, että kyseisen kaltaisia ihmisiä edes on olemassa. Kyseisen naisen kasvoilla ei ollut myötätunnon pilkahdustakaan, ei pienintäkään tunnetta. Miten jaksaa sen tosiseikan kanssa, että osa ihmisistä on täysin tunnekylmiä ja julmia?
Kommentit (32)
Tekisi mieli muuttaa paikkaan, jossa ei ole näin törkeitä ihmisiä, tosin sitä en tiedä, missä sellainen paikka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden tapauksen takia?
Kyllä. Petyin taas kerran ihmiskuntaan. Luulin jo tuossa välillä, että kaikki ihmiset ovat sisimmässään rakastavia ja empaattisia ja että ihmisen ilkeys, tylyys ja epäkohteliaisuus kertoo vain traumoista ja vaikeuksista, mutta väärässäpä taisin olla.
Meinaatko, että viiskymppisellä naisella ei voi olla traumoja ja vaikeuksia?
Tuo on lapsellista. Pidät ilmeisesti itseäsi vanhempia naisia äitihahmoina kaikkia? Ymmärrettävää jos on traumatausta, itsekin pidin nuorempana ja petyin katkerasti. Oikeasti olin siinä vihainen äidilleni joka kohteli minua kaltoin ja idealisoin muita naisia, koska pitihän minun jostain roolimalli löytää äitini tilalle. Kun sitten olivat minulle ilkeitä, maailmani romahti.
Älä ihannoi asennoitumistasi, se ei ole ihan terve. Haaskaat aikaasi paheksumalla maailmaa siitä että se ei ole sellainen kuin haluat sen olevan. Muutu itse sellaiseksi naiseksi jollaiseksi haluat tulla. Minä tein niin. Nyt ymmärrän sitä, että keski-iän paremmalla puolella alkaa jyvät ja akanat erottua. Kun kaikki on huonosti ollut aina ja luonne ei ole ihmeellinen eikä järkeä sitäkään vähää, millä oikeudella me muut vaadimme sellaiselta ihmiseltä ihmetekoja?
(Ei tarkoita ettemmekö voisi heitä sitten puolestamme hiukan laittaa ruotuun siellä missä voimme. Kuten tuossa kassalla, puuttumisesi olisi voinut auttaa hämmentyneitä poikia, joilla usein on vielä idealisoidummat käsitykset naisista.)
Kuvauksesta päätellen se oli joku näpäyttelyä harrastava palstamamma.
Vierailija kirjoitti:
Menin itse jotenkin jumiin siitä tilanteesta. Katsoin lähinnä epäuskoisesti, että ei kukaan voi olla noin törkeä kuin se nainen. Nainen oli täysin vakavailmeinen, röyhkeä ja ilkeä. Mietin, että mitäköhän tuollaisessa on taustalla. Epäilen, että oli jonkinlainen vahva aatetausta taustalla ja empatiakyky heikko. Miksi joku siis käyttäytyy noin lähimmäisiä kohtaan?
Arveletko siis että naisen käytös liittyi jotenkin hänen sukupuolensa ja kansallisuuteensa, vai minkä tähden aloit inhoamaan omaa sukupuoltasi ja kansallisuuttasi?
Oliko ehkä pikkupoikien äiti, jonka tarkoitus oli maksaa ostokset, jonossa muiden takana? Ja pojat marssivat suorin päin jonon ohi karkkiensa kanssa kassalle?
Ehkei, mutta tämäkin on nähty, koettu. Tilanne jumiutui pitkäksi aikaa, kun kukaan asianosainen ei tehnyt mitään ja kukaan ulkopuolinen, minä mukaanlukien, ei kokenut asiakseen puuttua.
Muija siis laittoi etuilevat matukakarat kuriin. Se on oikein!
Kyllähän se tässäkin ketjussa on tehty selväksi, että on väärin odottaa ihmisiltä käytöstapoja ja ystävällisyyttä. On naiivia olettaa inhimillisyyttä ja hyvää vielä olevan olemassa. Minä olen naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Kiitos mielenkiinnostasi kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksesta päätellen se oli joku näpäyttelyä harrastava palstamamma.
Tuli sama mieleeni. Joku vela vieläpä ehkä?
Mulkkuja aina löytyy, eikä sellainen katso ikää, sukupuolta tai kansalaisuutta.
En siis ihan tarkkaan nähnyt alkuperäistä tilannetta ja syy saattoi olla väärinkäsitys. Sitä en tajua, että vähän vanhempi ottaa tuollaisen niin tosissaan, että rupeaa aivan törkeäksi pienemmilleen moisen pikkuasian vuoksi.