Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kohonnut verenpaine rv 37?

Vierailija
11.08.2008 |

epäilen et verenpaineeni olis kohonnut.. pääsärkee, kädet tärisee/kihelmöi.. oksettaa.. huimaa.. mitä asialle tehdään..? mahd. neuvolassa... täytyiskö ottaa yhteyttä sinne jo huomenna

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi se silti tulla uudelleensynnyttäjällekin.

Vierailija
2/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarassa on vauva sekä äiti

Vierailija
4/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla neuvolaan tai jos on oikein huono olo niin synnärille voi soittaa koska vaan.

Vierailija
5/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käsittänyt et on ensimmäisen raskauden tauti..

Vierailija
6/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hitossa mä hoidan tota 1v lasta tässä kunnossa:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytyksen paras hoito on synnytys.

Vierailija
8/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavissa tapauksissa on kiire sairaalaan heti paikalla, lieviä voidaan seurailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys eli toksemia



Raskausmyrkytys on yleensä täysin terveenkin synnyttäjän yllättävä sairaus, joka ilmenee loppuraskaudesta, useimmiten 20. raskausviikon jälkeen. Synnyttäjän elintoiminnot alkavat heiketä, johon ei tiedetä syytä. Raskausmyrkytys ilmenee verenpaineen nousuna, valkuaisen esiintymisenä virtsassa, turvotuksena kasvoissa tai vartalolla sekä nopeana painonnousuna. Turvotuksesta saattaa olla merkkinä se, että sormukset puristavat. Odottavalla äidillä saattaa myös olla erilaisia tuntemuksia, kuten päänsärkyä, ylävatsakipua, hengenahdistusta tai näköhäiriöitä. Mutta on myös mahdollista, ettei odottava äiti tunnusta itsessään edellä mainittuja oireita.



Korkea verenpaine vaikuttaa istukan ja munuaisten toimintaan. Kun istukan toiminta heikkenee, se vaikuttaa sekä äidin että sikiön vointiin. Korkeaa verenpainetta voidaan laskea jonkin verran verenpainelääkkeillä. Raskausmyrkytyksen eli toksemian kehittymiseen johtava istukan muodostumisen poikkeavuus tapahtuu kuitenkin jo alkuraskaudessa. Verenpaineen nousu on seuraus vaikeutuneesta kohdun ja istukan alueen verenkierrosta. Verenpaineen liian raju lasku voi johtaa sikiön ongelmiin.

Vierailija
10/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa heti mitään käynnistystä aletaan suunnittelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla kiirekin jos huonosti käy... ottaisin sinuna heti yhteyttä äitipolille. Sitten jos tulee jotain näköhäiriöitä niin on oikeesti jo tosi kiire.



En jäisi ihmettelemään liian pitkäksi aikaa. Raskausmyrkytys on vakava asia ja siinä voitte olla vaarassa sekä sinä että vauva.

Vierailija
12/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oireita ollut jo pidempään.



Vauva on hengenvaarassa ja pian sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy heti mittauttamassa verenpaine. Raskausmyrkytys voi kehittyä tosi nopeastikin (tunneissa jopa). Itsellä oli 2vrk raskausmyrkytys, jonka jälkeen käynnistettiin, koska kunto oli romahtamassa.