Exän ahne nyksä
Exän uus nainen on saanut mieheni vaatimaan pari vuotta sitten tulleen avioeromme ositusta! Mitä teen?
Kommentit (208)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:34"]
Tehkää ihmiset avioehtoja.
[/quote]
Jollain on ihme käsitys siitä, että avioehto jotenkin aina ratkaisisi nämä tilanteet. Jos ap ja ex ovat alunperin omistaneet asunnon puoliksi, ei avioehto auttaisi tässä tilanteessa yhtään mitään.
Avioehdon avulla ositus on usein huomattavan paljon helpommin tehty. Vaikka siellä olisi yhteistä omaisuutta.
Tuskin provo, tiedän meinaan täysin vastaavanlaisen tapauksen...
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:45"]
Ap taitaa olla provo, mutta mun täytyy sanoa, että ymmärrän tuotakin puolta, että ei halua lasten takia muuttaa. Ja jos ap:n exällä on tähän ollut varaa tukea exänsä ja lastensa asumista tuolla tavalla viimeiset 2 vuotta, niin miksi ei hieman pitempäänkin. Mä en itse paljon lapsena muuttaneena missään nimessä haluaisi, että lapseni joutuvat eroon kavereistaan. Joten jos mulla suinkin olisi varaa enkä jostain syystä itse olisi lähivanhempi, niin voisin kuvitella lykkääväni ositusta tuossa tilanteessa.
Mutta nyksää ei ehkä tosiaan kannata tässä syyttää.
[/quote]
Onko ex-mies vapaaehtoisesti antanut tilanteen jatkua näin? Tuskin ilman korvausta, koska sehä olisi täysin hölmöä. Eli lisää faktoja kehiin, mitä ex-mies hyötyy kuviosta, elarit kuittaantuu tms.?
Minäkin tiedän. Ja siinä casessa nykyä on tosi pitkäpinnainen ja asiallinen. Luopuivat miehen kanssa unelmasta yhteisestä asunnosta ja asuvat nyksän kerrostalohuoneistossa, johon miehen lapset sitten pakkautuvat isäviikonloppuina ja lomilla. Lasten äiti saa asua lasten kanssa omakotitalossa miehen varoilla. Koska nyksä ja eksä ovat aviossa en voi kuin toivoa, että uuden liiton avioehto on viimeisen päälle kunnossa
Kyllä luottotiedoton saa vuokrakämpän. Olet sairas ja ahne!!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:16"]
Minäkin tiedän. Ja siinä casessa nykyä on tosi pitkäpinnainen ja asiallinen. Luopuivat miehen kanssa unelmasta yhteisestä asunnosta ja asuvat nyksän kerrostalohuoneistossa, johon miehen lapset sitten pakkautuvat isäviikonloppuina ja lomilla. Lasten äiti saa asua lasten kanssa omakotitalossa miehen varoilla. Koska nyksä ja eksä ovat aviossa en voi kuin toivoa, että uuden liiton avioehto on viimeisen päälle kunnossa
[/quote]
Höpö höpö tai vajaaälyinen nainen. TAI jos mies kuittaa (isot) elatusavut näin ja tekee päälle vielä hyvän tilin.
Lasten elintasohan ei saisi romahtaa erossa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Kun kaksi köyhää velaksieläjää eroaa, niin kyllä romahtaa ja kovaa.
Pakkohan sen elintason on muuttua, jos samat vanhemmat joutuvat ylläpitämään yhden sijasta kahta kotia.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:29"]Lasten elintasohan ei saisi romahtaa erossa.
[/quote]
Onpa nätisti ajateltu. Käytännössä se ei ole mahdollista ellei lähivanhempi ole miljardööri.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Missä näin määrätään? Kyllä se pakosti laskee, kun vanhemmat joutuvat ylläpitämään kahta kotia.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:23"]
[/quote]En halua muuttaa kaupungin asuntoon!!! Niissä asuu liian epämääräistä väkeä ja ongelmaisia! Ei ole hyväksi lapsille kun muutenkin on vaikea saada kavereita.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:23"]
[/quote]En halua muuttaa kaupungin asuntoon!!! Niissä asuu liian epämääräistä väkeä ja ongelmaisia! Ei ole hyväksi lapsille kun muutenkin on vaikea saada kavereita.
[/quote]
Dorka säkä, mutta pakko sopeutua. Itkemiset ja haluamiset ei siinä auta.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:23"]
[/quote]
No varsin epämääräiseltä ja ongelmaiselta kuulostaa kyllä luottotiedoton yh joka ei suostu antamaan eksälle mitä sille kuuluu. Painele vaan sinne omiesi joukkoon.
Mikä tässä ap sitten olisi reilu ratkaisu sun mielestä? Koska miehelle on kohtuutonta odottaa, että sä ehkä parin vuoden päästä pystyt talon lunastamaan. Onko sulla tiedossa ihan oikeasti päivämäärä jolloin sen pystyt tekemään varmasti ja kauan on tämä epämääräinen pari vuotta tarkalleen? Silloin on luottotiedot kunnossa, laskut maksettuna, niin hyväpalkkainen työpaikka että varmasti saat lainan? Mies ei voi ottaa riskiä että siinä on yhtään euroa tai päivää epävarmuutta.
Miksi sulla muuten on lyhennysvapaata? Onhan sulla työpaikka kuitenkin?
Ap, minäkään en tykkäisi asua kunnan vuokrakämpässä. Siksi olen yrittänyt aina hakeutua riittävän hyvin palkattuihin töihin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:07"]
Mikä tässä ap sitten olisi reilu ratkaisu sun mielestä? Koska miehelle on kohtuutonta odottaa, että sä ehkä parin vuoden päästä pystyt talon lunastamaan. Onko sulla tiedossa ihan oikeasti päivämäärä jolloin sen pystyt tekemään varmasti ja kauan on tämä epämääräinen pari vuotta tarkalleen? Silloin on luottotiedot kunnossa, laskut maksettuna, niin hyväpalkkainen työpaikka että varmasti saat lainan? Mies ei voi ottaa riskiä että siinä on yhtään euroa tai päivää epävarmuutta. Miksi sulla muuten on lyhennysvapaata? Onhan sulla työpaikka kuitenkin?
[/quote]Laskut on pakko maksaa eikä palkka riitä kun mies ei maksa elatusta!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:07"]
Mikä tässä ap sitten olisi reilu ratkaisu sun mielestä? Koska miehelle on kohtuutonta odottaa, että sä ehkä parin vuoden päästä pystyt talon lunastamaan. Onko sulla tiedossa ihan oikeasti päivämäärä jolloin sen pystyt tekemään varmasti ja kauan on tämä epämääräinen pari vuotta tarkalleen? Silloin on luottotiedot kunnossa, laskut maksettuna, niin hyväpalkkainen työpaikka että varmasti saat lainan? Mies ei voi ottaa riskiä että siinä on yhtään euroa tai päivää epävarmuutta. Miksi sulla muuten on lyhennysvapaata? Onhan sulla työpaikka kuitenkin?
[/quote]Laskut on pakko maksaa eikä palkka riitä kun mies ei maksa elatusta!
[/quote]
No jos lunastaisit talon, sulla olisi tuplasti lainaa jota elarit ei varmaan kattaisi. Mitäs sitten? Et nyt vastannut noihin kysymyksiin.
Ap taitaa olla provo, mutta mun täytyy sanoa, että ymmärrän tuotakin puolta, että ei halua lasten takia muuttaa. Ja jos ap:n exällä on tähän ollut varaa tukea exänsä ja lastensa asumista tuolla tavalla viimeiset 2 vuotta, niin miksi ei hieman pitempäänkin. Mä en itse paljon lapsena muuttaneena missään nimessä haluaisi, että lapseni joutuvat eroon kavereistaan. Joten jos mulla suinkin olisi varaa enkä jostain syystä itse olisi lähivanhempi, niin voisin kuvitella lykkääväni ositusta tuossa tilanteessa.
Mutta nyksää ei ehkä tosiaan kannata tässä syyttää.