Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiä pidätte vielä perheen " lapsina" ? Siis siinä mielessä, että

Vierailija
29.08.2006 |

maksatte kaikki kulut yms? Joskus keväällä kirjoitin tänne siitä, että mieheni 18 täyttävä poika halusi päästä kesälomamatkalle ulkomaille mukaan. Itse en olisi halunnut kustantaa häntä enää mukaan. Lähinnä ärsytti se, että poika ei aluksi halunnut mennä kesätöihin, vaikka niitä oli tarjottimella tarjolla...olis halunnut olla kotona ja lähteä sitten loppukesästä meidän piikkiimme ulkomaille. Ja tätä piti itsestään selvänä ratkaisuna.

Tuntui oudolta, kun itse tuossa iässä matkustin jo ystävien kanssa ja maksoin itse,( en olis muuten mihinkään päässytkään ei sen puoleen.)

Onneksi poika muutti mielensä ja oli töissä sekä lähti myös reissuun kaveriensa kanssa pohjoiseen yms. Sain kauheat haukut tällä palstalla, kun minä, ilkeä äitipuoli, olin sorsimassa perheen vanhinta " lasta" , kun en halunnut enää alkaa kustantamaan perheen ( eli myös minun) rahoistani miehen ens kuussa 18 v täyttävää lasta matkalle mukaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tulisi mieleenkään, ettäkö lapsen pitäisi itse maksaa matkansa.

Vierailija
2/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä olisin 17-vuotiaana ihmetellyt että esim pienemmät sisarukset pääsisivät " ilmaiseksi" perheen yhteiselle matkalle mukaan, mutta minä en.

Toki silloin on jo tarpeeksi vanha tekemään jotain kesätöitä yms, j asiat riippuu sieltä ja täältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä kesätöissä ja ITSE MAKSAA kaverien kanssa tehdyt matkat. En pidä välttämättömänä, että täysikäiset on oikeutettuja kulkemaan lomamatkoilla niin kauan ku kotona asuvat. Mitäs jos käyvät lukiota trendikkäästi viisikin vuotta? Pitäiskö 21-vuotiaat " lapset" ottaa aina mukaan.....

T. ap

Vierailija
4/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten matkat tuossa vaiheessa. Aion maksaa heille myös autokoulut, kielikurssit jne.

Itsenäisiksi aion opettaa ja toivon heidän menevän kesätöihin lukioikäisinä, mutta perheen matkoille kyllä maksamme me vanhemmat heidät mukaan.

Jos menevät opiskelemaan lukion jälkeen, niin maksan vielä varmaan silloinkin!

Meillä on tietty helppoa, kun ei ole sinun, minun, meidän lapsia.

Vierailija
5/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan kutsumaan lapsiani mukaan lomamatkoille vielä kun he ovat aikuisiakin. Olisiko ap tilanne toinen jos kyse olisi omasta biologisesta lapsestasi?

Vierailija
6/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin on ollut ihan kiva kaikkien yhdessä mennä, eikä ole sen suurempaa haloota noussut mistää i' istä.

Jos lapseni kävisi lukiota vaikkapa 19-vuotiaana ja asuisi kotona, niin en varmaankaan pakottaisi häntä maksamaan itse kaikkia kulujaan tai meidän perheen lomamatkoja..

Vierailija
7/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyäänhän kaksvitosetkin on monet aivan avuttomia. Miehen sukulainen on 3-kypänen ja ollut yliopistossa 10 v. Toki vanhemmat sponsoroivat ko. rassukka opiskelijaa...Ei oo ihme, että 18-vuotiaat ovat sitten monen silmissä ihan pikkulapsia, mikä sinänsä on kieroutunutta minun mielestäni.

Vierailija
8/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin 18vuotiaana interraililla kaverien kanssa ja maksoin suurimman osan matkasta itse. Sen sijaan kuin kävimme jenkeissä kun oli 19v niin perhe maksoi, olihan se koko perheen matka.

Vierailija
9/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä mitä PERHE tekee yhdessä ja mitä ei. Toivon todella että vielä 18, 25 ja 45 vuotiaina lapsemme haluavat meidän kanssamme matkustaa, ja ehdottomasti maksamme 18 vuotiaan matkat varsinkin jos tämä esim. opiskelee.

Vierailija
10/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoja? Ja jos tosiaan kyseessä ei ole oma lapsikaan ( vaikka mukava nuori onkin) ja josta joutuu maksumieheksi muutenkin ihan tarpeeksi? Jos on hoitanut tätä lasta ja kantanut taloud. vastuun hänen ollessa alaikäinen ( kun oma äitinsä on luistanut kaIkista velvoitteistaAN), ni mielestäni se riittää äitipuolelle. Kun tosiaan on omiakin lapsia huollettavana vielä vuosia, ni mielestäni on jo NUOREN aika alkaa itse maksamaan matkojaan jos haluaa jonnekin mennä. Mutta ei se ole pääpointti tässä. En kyllä omianikaan enää makselisi jonnekin matkoille mukaan ellei kyse olisi esim. yo-lahjasta tms. Mutta SILLOINHAN KUKAAN EI OSOITTAISI SYYTTÄVÄLLÄ SORMELLA...

Vierailija
11/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä tiedä yhtään tapausta, että muiden lasten matka olisi maksettu, mutta 17-vuotias olisi joutunut maksamaan perheen yhteisestä matkasta jotain.

Se nyt on tietysti selvää että kaveriporukalla tehtävistä matkoista maksaa itse ainakin osan.

Vierailija
12/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pitäisi osata miettiä (tuskin kukaan osaa) ennen kuin menee yhteen ihmisen kanssa jolla on lapsi/lapsia entisen/entisten kanssa.

Vierailija
13/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tämä 18-vuotias voi ihmetellä että miksi ei enää pääsekään mukaan. Toisaalta moni 18-vuotias ei edes halua lähteä mukaan muun perheen kanssa, vaan omien kavereiden kanssa. Itse en tuon ikäisenä olisi lähtenyt vanhempieni kanssa matkalle =)

Itse maksaisin mieheni tyttären mukaan matkalle, jos rahatilanne olisi hyvä. Tosin edellyttäisin, että tyttö tuon ikäisenä olisi kesätöissä (etenkin jos paikkoja olisi runsaasti tarjolla tytölle) ja matka voisi sitten olla " palkinto" kesän ahkeroimisesta ja tyttö voisi säästää kesätyöstä ansaitun palkan muihin omiin menoihinsa. Tähän hommaan kyllä vaikuttaisi oma rahatilannekin todella paljon! Jos matkaan täytyisi säästää pitkän aikaa, niin voisin kyllä silloin miettiä että voisiko tyttö itse maksaa oman matkansa kesätyörahoilla, jotta päästäisin hieman aikaisemmin yhteiselle matkalle lähtemään.

Jos sitten taas tyttö lähtisi kavereiden kesken matkalle, niin silloin olisi tytön itse maksettava matka.

Ja kaikki ylläoleva olisi samalla tavalla minun ja miehen yhteisenkin lapsen kohdalla, ei pelkästään miehen tyttären.

Vierailija
14/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia lapsia kohdellaan samalla tavoin! Eihän kai se 17-vuotiaskaan sille mitään voi, että hänellä on edesvastuuton bioäiti? Ja miltä mahtaisi tuntua, jos hänen pitäisi maksaa kaikki itse ja ap:n lapset saisivat kaiken kotoa.

Minun mieheni on kolmilapsisen perheen vanhin. Perheellä oli tosi tiukkaa, kun mieheni oli lapsi ja nuori. Hän meni kesätöihin aikaisin, maksoi aina kaiken itse ja muutti kotoa 18-vuotiaana.

No, perheen taloudellinen tilanne koheni vähitellen ja pikkusiskotpa menivätkin sitten töihin ekaa kertaa 20-vuotiaana, heille maksettiin pitkiä ulkomaanmatkoja, autokoulut, puhelimet, ostettiin asunto opiskelemista varten ja kumpikin enemmän tai vähemmän on/off-asui vanhempiensa luona 25-30 -vuotiaaksi.

Vierailija
15/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että mun mielestä olis ollut aika etsiä jo kesätöitä ja tienata omaa rahaa. Niin tein minäkin tuossa iässä ja niin onneksi poikakin sitten teki. Ja tosiaan mun mielestä kaikkia kotona asuvia, esim 19-vuotiaita, ei tosiaan tartte maksaa perheen matkoille mukaan. Ei todellakaan. 19-v on jo aikuinen ja jos asuu kotona, ni sekin on jo etu hänelle. Ei minua ainakaan otettu mukaan joskus 2-kymppisenä, jos vanhemmat menivät jonnekin matkalle. Eikä ois tullut mieleenkään ruveta sitä vaatimaan tai edes haluamaan. Ehkä olen outo.

Vierailija
16/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuitenkin ensimmäisessä viestissäsi nimenomaan valitit sitä, ettet haluaisi maksaa tuota matkaa.

Kuulostaa oikeasti siltä, ettet vaan tykkää perhekuviostasi ja koet miehesi lapsen riesaksi.

Vierailija
17/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissussa, jonka miehen vanhemmat maksoi. Ja poikansa on kuitenkin jo 31-v...

Mutta se on heidän tapansa osoittaa kiintymystään, auttavat siinä missä heille on helppo auttaa, me sitten taas fyysisemmissä jutuissa.

Vierailija
18/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika aikaa kutakin. Mielestäni riittää, että hän saa palvelut vielä jonkin aikaa kotoa. Haluan pikkuhiljaa alkaa keskittymään näihin omiinikin ja viettämään joskus lomia jopa mieheni kanssa ihan kahdenkin. Lapsi on ihan kiva, mutta nyt on jo ens viikolla aikuinen ja esim. ens kesänä kun on jo lukiokin käyty ( toivottavasti), ni mielestäni perhelomatkin voidaan tehdä jo ilman häntäkin.

Vierailija
19/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olet varmasti huomannut, on suurin osa täällä päinvastaista mieltä (minä mukaan lukien) mutta pitäkää toki hauskoja PERHElomia ym. PERHEaikaa ilman poikaa. Onhan miehesi ja hänen poikansa varmasti samaa mieltä ja tietoisia siitä ettei poika kuulu sinun PERHEESEESI??

Vierailija
20/32 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset saavat näissä uusioperheissä elämän toimimaan ja kyllä vähän karmii, kun näitä ap:n kirjoituksia luen.

Huh, huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi