Miksi koulujen rahankeryäshommat on aina ÄITIEN vastuulla
Leivotaan, virkataan, ommellaan, askarrellaan myyjäisiin tai kaupitellaan kynttilöitä, sukkia ym. tuttaville.
Joo, ehkä kovin moni mies ei harrasta virkkaamista tai leipomista mutta kyllähän moni esim. nikkaroi, tekisivät sitten vaikka pannunalusia tai linnunpönttöjä tai mitä tahansa. Miksei isät osallistu?
Kommentit (16)
Miehillä on tärkeämpää tekemistä. Näpertely on naisten hommia.
Lisätään vielä se, että monelle naiselle tuo on paikka näyttää, miten taitava, ihana ja aikaansaava hän on kun vie luomuksensa näytille.
Meillä miehillä ei tuollaista tarvetta juuri esiinny.
Ja mitä ne aikaansaavat äidit sitten ajattelee jos meiltä ei ole mitään!! Mies kääntää kylkeä ja pieraisee tuollaiselle ajatukselle.
EN MOLLAA NAISIA! Tää on ihan täyttä totta.
Lähettäkää ne isät sinne vanhempainiltaan, niin loppuu näpertely ja senttien keräily.
Minä naisena pyrin pysymään erossa noista askarteluista ja leipomisista mahdollisimman pitkään. Annan mieluummin suoraan rahana mitä tarvitaankin retkiin ym. Ruuhkavuosissa riittää muutenkin hommaa ja sen verran kun haluan ja ehdin viettää vapaa-aikaan muiden kanssa, olen mieluummin ystävieni kuin kirjavan mammaporukan seurassa.
Naiset haluavat päteä. Kilpaillaan siitä kuka tekee komeimman kakun tai hienoimmat villasukat tai kuka uhrautuu eniten lapsensa hyväksi. Miehet eivät alennu moiseen.
Mulla on itsellä pieni lapsi ja vaativa työ. Kun lapsi menee kouluun, niin mulla ei tod ole mielenkiintoa askarrella saatikka myydä mitään hiton sukkia. En ymmärrä miksi joka vuosi pitää mennä jonnekin retkelle, aivan hiton ärsyttävää tuo luokkaretkirahastaminen. Ennemmin maksan suoraan jonkun summan, jos se siitä on kiinni..
Mä antaisin ihan rahan suoraan mitä tarvitaan, kun leipoisin jotain tms. T.äiti
En lapsenakaan tajunnut noiden luokkaretkien ideaa, kun mutsi oli ihan käpynä just siitä leipomisesta ja rahat oli muutenkin tosi tiukalla. Ne luokkaretket oli sen takia ihan mulle lapsena tosi stressaavia, syyllistettiin niistä sit kotona!
Meillä on joku halavtun talkooilta jossa yhdess' virkataan ja väsätään tehomammojen tuomista materiaaleista. Mä olen viimeksi virkannut 9-vuotiaana ala-asteella, varmasti tulee juu myyntikelpoista tavaraa!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:24"]
En lapsenakaan tajunnut noiden luokkaretkien ideaa, kun mutsi oli ihan käpynä just siitä leipomisesta ja rahat oli muutenkin tosi tiukalla. Ne luokkaretket oli sen takia ihan mulle lapsena tosi stressaavia, syyllistettiin niistä sit kotona!
[/quote]
Mulla sama. Sillä erolla, että äiti oli köyhä ja isä sairaalloisen nuuka ja just sellainen kuin 2 viestissä sanottiin. Aina hoki ettei mitään koulukuvia tarvita eikä joka vuosi tarttis enää tuossa iässä missään luokkaretkillä ravata :( Viikon melkein aina motkotti kun johonkin rahaa tarvittiin.
Sitten yläasteella aloin jäädä pois koulusa aina kuvaus- ja retkipäivinä ettei tarvitsisi pyytää rahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:26"]
Meillä on joku halavtun talkooilta jossa yhdess' virkataan ja väsätään tehomammojen tuomista materiaaleista. Mä olen viimeksi virkannut 9-vuotiaana ala-asteella, varmasti tulee juu myyntikelpoista tavaraa!
[/quote]
Ei saakeli, vähänkö painajaismaista! En tiedä mitään kamalampaa kuin käsityöt. Tosin monet hurmosmammat ovat niin sokeita ja empatiakyvyttömiä tajutakseen, että on naisia, joiden taidot ja mielenkiinnonkohteet ovat jotain ihan muuta kuin virkkaaminen. Jos heidät pakotettaisiin 'iloisessa talkoohengessä' touhuumaan jotain vaikka ohjelmoinnin tai tekniikan parissa, he ymmärtäisivät, miltä minusta tuntuu virkata :)
Nyt se taas alkaa, painostus leipomiseen yms kun joulumyyjäiset lähestyvät. Voi vattujen vattu.
Minä en osallistu minkäänlaisiin rahankeräystalkoisiin, en työni enkä oman lapseni puolesta. Koulun tulee olla ilmaista ihan kaikille. Jos retkille lähdetään, voin kyllä maksaa rahalla oman lapseni kulut max. 30 €. Vapaa-aikaani en uhraa myyjäisille tekemällä tai ostamalla mitään, en myöskään myymällä mitään helkutin pesuaineita tai sukkia tai pahanhajuisia ihovoiteita. Mielestäni retket huvipuistoihin ovat turhia. Oikeat opintoretket ovat asia erikseen.
t. opettajaäiti
Miehet osaa sanoa EI. Naiset pahimpina marttyyreina sitten jeesuksen tekevät viattomina uhreina lapsen tasaolle typistettynä kaiken, koska se on huonosti piilotettettua itsekorostusta.
Siksi kun naiset oikein rakastavat kiukutella kuin pikkulapset, joilta on viety kaikki lelut ja karkit, kun joutuvat tekemään jotain mitä ei halua.
Miehiä ei kiinnosta. Meille on aivan se ja sama pääseekö kakararyhmä lintsille (tai missä sitä nykyään sitten käydäänkään) vai ei.
Meistä se vain kasvattaa lapsen luonnetta kun ei ole turhia ilon aiheita.