Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulujen rahankeryäshommat on aina ÄITIEN vastuulla

Vierailija
13.09.2014 |

Leivotaan, virkataan, ommellaan, askarrellaan myyjäisiin tai kaupitellaan kynttilöitä, sukkia ym. tuttaville.

Joo, ehkä kovin moni mies ei harrasta virkkaamista tai leipomista mutta kyllähän moni esim. nikkaroi, tekisivät sitten vaikka pannunalusia tai linnunpönttöjä tai mitä tahansa. Miksei isät osallistu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei kiinnosta. Meille on aivan se ja sama pääseekö kakararyhmä lintsille (tai missä sitä nykyään sitten käydäänkään) vai ei. 

Meistä se vain kasvattaa lapsen luonnetta kun ei ole turhia ilon aiheita. 

Vierailija
2/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on tärkeämpää tekemistä. Näpertely on naisten hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä se, että monelle naiselle tuo on paikka näyttää, miten taitava, ihana ja aikaansaava hän on kun vie luomuksensa näytille. 

Meillä miehillä ei tuollaista tarvetta juuri esiinny. 

Ja mitä ne aikaansaavat äidit sitten ajattelee jos meiltä ei ole mitään!! Mies kääntää kylkeä ja pieraisee tuollaiselle ajatukselle. 

EN MOLLAA NAISIA! Tää on ihan täyttä totta. 

Vierailija
4/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää ne isät sinne vanhempainiltaan, niin loppuu näpertely ja senttien keräily.

Vierailija
5/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä naisena pyrin pysymään erossa noista askarteluista ja leipomisista mahdollisimman pitkään. Annan mieluummin suoraan rahana mitä tarvitaankin retkiin ym. Ruuhkavuosissa riittää muutenkin hommaa ja sen verran kun haluan ja ehdin viettää vapaa-aikaan muiden kanssa, olen mieluummin ystävieni kuin kirjavan mammaporukan seurassa.

Vierailija
6/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat päteä. Kilpaillaan siitä kuka tekee komeimman kakun tai hienoimmat villasukat tai kuka uhrautuu eniten lapsensa hyväksi. Miehet eivät alennu moiseen.

Vierailija
7/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä pieni lapsi ja vaativa työ. Kun lapsi menee kouluun, niin mulla ei tod ole mielenkiintoa askarrella saatikka myydä mitään hiton sukkia. En ymmärrä miksi joka vuosi pitää mennä jonnekin retkelle, aivan hiton ärsyttävää tuo luokkaretkirahastaminen. Ennemmin maksan suoraan jonkun summan, jos se siitä on kiinni..

Vierailija
8/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin ihan rahan suoraan mitä tarvitaan, kun leipoisin jotain tms. T.äiti

Vierailija
9/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lapsenakaan tajunnut noiden luokkaretkien ideaa, kun mutsi oli ihan käpynä just siitä leipomisesta ja rahat oli muutenkin tosi tiukalla. Ne luokkaretket oli sen takia ihan mulle lapsena tosi stressaavia, syyllistettiin niistä sit kotona!

Vierailija
10/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joku halavtun talkooilta jossa yhdess' virkataan ja väsätään tehomammojen tuomista materiaaleista. Mä olen viimeksi virkannut 9-vuotiaana ala-asteella, varmasti tulee juu myyntikelpoista tavaraa!

Vierailija
11/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:24"]

En lapsenakaan tajunnut noiden luokkaretkien ideaa, kun mutsi oli ihan käpynä just siitä leipomisesta ja rahat oli muutenkin tosi tiukalla. Ne luokkaretket oli sen takia ihan mulle lapsena tosi stressaavia, syyllistettiin niistä sit kotona!

[/quote]

Mulla sama. Sillä erolla, että äiti oli köyhä ja isä sairaalloisen nuuka ja just sellainen kuin 2 viestissä sanottiin. Aina hoki ettei mitään koulukuvia tarvita eikä joka vuosi tarttis enää tuossa iässä missään luokkaretkillä ravata :(    Viikon melkein aina motkotti kun johonkin rahaa tarvittiin. 

Sitten yläasteella aloin jäädä pois koulusa aina kuvaus- ja retkipäivinä ettei tarvitsisi pyytää rahaa. 

Vierailija
12/16 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:26"]

Meillä on joku halavtun talkooilta jossa yhdess' virkataan ja väsätään tehomammojen tuomista materiaaleista. Mä olen viimeksi virkannut 9-vuotiaana ala-asteella, varmasti tulee juu myyntikelpoista tavaraa!

[/quote]

Ei saakeli, vähänkö painajaismaista! En tiedä mitään kamalampaa kuin käsityöt. Tosin monet hurmosmammat ovat niin sokeita ja empatiakyvyttömiä tajutakseen, että on naisia, joiden taidot ja mielenkiinnonkohteet ovat jotain ihan muuta kuin virkkaaminen. Jos heidät pakotettaisiin 'iloisessa talkoohengessä' touhuumaan jotain vaikka ohjelmoinnin tai tekniikan parissa, he ymmärtäisivät, miltä minusta tuntuu virkata :)

Vierailija
13/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se taas alkaa, painostus leipomiseen yms kun joulumyyjäiset lähestyvät. Voi vattujen vattu.

Vierailija
14/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osallistu minkäänlaisiin rahankeräystalkoisiin, en työni enkä oman lapseni puolesta. Koulun tulee olla ilmaista ihan kaikille. Jos retkille lähdetään, voin kyllä maksaa rahalla oman lapseni kulut max. 30 €. Vapaa-aikaani en uhraa myyjäisille tekemällä tai ostamalla mitään, en myöskään myymällä mitään helkutin pesuaineita tai sukkia tai pahanhajuisia ihovoiteita. Mielestäni retket huvipuistoihin ovat turhia. Oikeat opintoretket ovat asia erikseen.

t. opettajaäiti

Vierailija
15/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet osaa sanoa EI. Naiset pahimpina marttyyreina sitten jeesuksen tekevät viattomina uhreina lapsen tasaolle typistettynä kaiken, koska se on huonosti piilotettettua itsekorostusta.

Vierailija
16/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun naiset oikein rakastavat kiukutella kuin pikkulapset, joilta on viety kaikki lelut ja karkit, kun joutuvat tekemään jotain mitä ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi