Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olet ollut onnekas?

Vierailija
01.11.2023 |

Aloin miettiä asiaa, miten pienistä jutuista moni asia on kiinni elämässä. Itse olen ollut onnekas sillä tavalla, että olen syntynyt perheeseen missä kaikki on ollut ok ja on esimerkiksi arvostettu koulutusta ja kannustettu opiskelemaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että aina ei ole ollut helppoa ja olin nuorena aikuisena syrjäytymisvaarassa tai vaarassa että elämäni olisi loppunut siihen. Mutta olin onnekas, elämässäni oli sattumalta ihmisiä ja asioita, jotka esimerkiksi kannustivat, antoivat toivoa ja saivat uskomaan että joku päivä asiat voisi olla paremmin.

Tämän myötä kai olen ymmärtänyt, ettei nykytilanne ole ollut vain omaa saavutustani, vaan myös aika paljon onnea. Tiedostan varsin hyvin että voisin olla vaikka kuollut, jos en olisi ollut niin onnekas.

Vierailija
2/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin hyville vanhemmille hyvään perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastunut koronaan. Muuten aika lailla elämä on ollut paskaa.

Vierailija
4/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että löysin asuntoni vuonna -20 ja maksoin kerralla pois ennen koronan-kauden pahinta aikaa ja taloudellista sekoilua ja korkojen nousua - vaikken asuntolainaa tarvinnutkaan.

Vierailija
5/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin kolmikymppisenä Lotosta 4 miljoonaa. Nyt omaisuutta n 10 miljoonaa. Työtä en ehtinyt tehdä mutta opiskelin loppuun ja pidän onnekkaana että silti opiskelin luonnontieteitä ymmärtääkseni maailmaa.

M48

Vierailija
6/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lähtökohtaisesti olen äärimmäisen onnekas, että en syntynyt tytöksi esim. Intiaan tai Afganistaniin, vaan Suomeen. Olen myös onnekas sen suhteen, että minulla oli aina 20-vuotiaaksi asti tukena ja turvana olevia isovanhempia jotka pitivät minusta ja sisaruksestani huolta kun väkivaltaiset alkoholistivanhempamme eivät siihen kyenneet. Heidän ansiostaan sain nauttia turvallisuudesta lapsuudessani enkä traumatisoitunut niin pahasti etten olisi kyennyt opiskeluun ja työelämään.

Lisäksi olen onnekas, kun saan elää itseni näköistä elämää mukavassa ympäristössä. Kaikkien näiden onnenkantamoisten lisäksi tapasin joku aika sitten aivan huikean ihanan ihmisen, joka on antanut minulle paljon iloa ja hyvää mieltä.

Katson, että olen ehdottoman onnekas ihminen.

Vierailija
7/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni onnekkaana siksi, että pienistä vastoinkäymisistä huolimatta en ole ylpistynyt tai kuvittele itse olleeni onneni seppä. Hyvästä tuurista kaikki on ollut kiinni.

Vierailija
8/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt lähtökohtiini nähden (syntynyt -70 yh äidin lapseksi köyhään perheeseen eikä koulunkäynti ollut vahvin puoleni) elämässäni erittäin pitkälle. Enkä usko että se on suinkaan sattumaa tai jonkun muun ansiota, en ole päässyt yhteenkään työpaikkaan suhteilla. Joka ikiseen paikkana olen raivannut tieni ihan omilla ansioillani ja ammattitaidollani. 

Olen onnekas koska voin viettää kevyin mieliin juuri nyt keskiluokkaista elämää eikä tarvitse pihistellä arjen hankinnoissa.

Olen myös ollut onnekas koska olen saanut elää melko terveen elämän.

Vierailija
9/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole taipumusta lihomiseen ja sairastelen todella vähän, flunssassa olen viimeksi ollut 3 vuotta sitten.

Vierailija
10/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut helposti raskaaksi ja synnytykset on olleet helppoja ja sujuneet ilman vaurioita ja ylimääräisiä toimenpiteitä, ainuttakaan tikkiä ei ole laitettu (tai sitten on vaan olleet todella väljät paikat..).

Vierailija
11/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi herkkupeppuista naista, joiden kanssa eletään kolmestaan.

Vierailija
12/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aivan tavallisena keskiveroihmisenä olen elänyt ihan suht tavallista ja velatonta elämää yksiavioisena. En herätä huomiota hyvässä enkä pahassa. Olen hajuton, mauton ja näkymätön ja silti moni asia on elämässä hyvin, vaikka ei yltäkylläisyyttä tai omaisuutta olekaan.

Vierailija
13/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pojan.

Vierailija
14/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin varhaisessa vaiheessa oppinut taloudenhallinnan taidon. En ole koskaan ollut taloudellisessa ahdingossa. Kiitos vanhempieni kauaskatseisen opastuksen ja hyvän koulutuksen.

Vierailija
15/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin onnellisen lapsuuden,joka on ollut suuri voimavara aikuisuudessa ja sen tyrskyissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan