G: Oletko koskaan joutunut aikuisena vaatteet päällä veteen?
Vahingossa, tahallaan, jonkun muun ansiosta. Millaisessa tilanteessa? Millaisesa asussa? Reaktiosi?
Kommentit (60)
Lomamatkalla poolpartyissa. Ei ollut tarkoitukseni mennä altaaseen, mutta toisin kävi. :) Ihan kiva molskahdus, komean miehen seurassa.
Mä tipuin mereen, kun olin kalastamassa Suomenlinnan Kustaanmiekassa. Oli tosi vaikea päästä ylös sieltä, koska ranta oli syvä ja kivinen törmä. Oli jo syky, ja päällä oli paljon vaatetta, onneksi myös paksu virolainen vaillapaiat. Se piti lämpimänä, kun piti tyulla lautalla yli ja ratikalla kotiin.
Mentiin jatkoille kavereiden kanssa saunatiloihin, missä oli pieni allas. Yksi puolituttu mies alkoi yllyttämään, että en uskalla hypätä vaatteet päällä altaaseen, no kännissä se yhtäkkiä tuntuikin hyvältä ajatukselta. Sinne pulahdin ihan kaikki vaatteet päällä, kengät ja takki oli myös päällä. Oli kylmä kotimatka. Ja aamulla hävetti, kun ikääkin on jo yli kolmekymmentä. Monien mielestä olin varmasti lapsellinen idiootti.
Olen. Oltiin melomassa kumiveneillä, kun yhtäkkiä merestä nousi mies, joka veti minut alas. Ei se haitannut. Vesileikit on kivoja. Paitsi näytin pandalta sen jälkeen....
Yleisellä uimarannalla juoksin vaatteet päällä veteen auttamaan räpiköivää lasta. Hänellä ei yltänyt jalat pohjaan ja huomasin ettei kaikki ole ok.
Kengät revin jaloistani ennenkuin menin.
Putosin meidän veneestä, mies nauroi vielä seuraavanakin päivänä. Onneksi oli kesä, mutta merivesi oli silti todella kylmää. Itämerellä tapahtui.
Minut heitettiin uima-altaaseen. Päällä oli farkut, kengät, alusvaatteet, sukkahousut, toppi, kauluspaita, lyhyt kevyt toppatakki. Eli täysi talvivarustus ja kaulaliina kaulassa. Todella hauska yllätys ihan oikeasti naurettiin ihan hulluna. Tulin allastiloihin työpaikan juhliin ison kassin kanssa. Ihmettelin, että miksi miehiä kiinnostaa mitä laitan päälle iltamenoihin ja kysyivät kengistä ja takistakin. Kun kerroin, että täys vaatekerta on mukana, niin silloin tajusin miksi ne kyselee...eivät halunneet ainoita vaatteitani kastella. Seuraavaksi uinkin altaassa yllämainituissa asusteessa :) Tälläiset yllätykset on kivoja eikä kastuminen haittaa, kun on vaihtovaatteet mukana.
En ole, mutta vaimo kyllä, kun hänet tönäistiin kesken pikkujoulujen altaaseen. Ihme kyllä ei suuttunut ja urhoollisesti oli loppuun asti samoissa vaatteissa.
Useitakin kertoja
Armeijassa varusteet päällä heikoille jäille. Kuului siis koulutukseen harjoitella veden varaan joutumista.
Kerran laiturilta lapsen perään, joka ei jaksanut uida takaisin laiturille.
Sitten joskus joku liukastuminen rantakiltä yms.
Märät farkut on hankala riisua jalasta...
Tuli mieleen tapaus, kun Lapissa äijät keksi mökillä kantaa enoni uimataidottoman vaimon järveen. Sehän sai aivan hillittönmän paniikki-/raivokohtauksen ja järvestä päästyään otti auton ja ajoi kahden promillen kännissä kaupunkiin ja meni hotelliin yöksi ja seuravana päivänä jatkoi matkaansa kotiin etelään.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 01:00"]
Töissä, pahimmillaan kolmesti päivässä. Vaihdoin kuivat vaatteet päälle ja jatkoin töitä.
Siis täh? Missä töissä joutuu uimaan vaatteet päällä? Kolmesti päivässä ?
[/quote]
Valvoja uimahallissa? Voisi tapahtua, vaikka ei varmaan ihan normipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Minut jheitettiin uima-altaaseen. Päällä oli farkut, kengät, alusvaatteet, sukkahousut, toppi, kauluspaita, lyhyt kevyt toppatakki. Eli täysi talvivarustus ja kaulaliina kaulassa. Todella hauska yllätys ihan oikeasti naurettiin ihan hulluna. Tulin allastiloihin työpaikan juhliin ison kassin kanssa. Ihmettelin, että miksi miehiä kiinnostaa mitä laitan päälle iltamenoihin ja kysyivät kengistä ja takistakin. Kun kerroin, että täys vaatekerta on mukana, niin silloin tajusin miksi ne kyselee...eivät halunneet ainoita vaatteitani kastella. Seuraavaksi uinkin altaassa yllämainituissa asusteessa :) Tälläiset yllätykset on kivoja eikä kastuminen haittaa, kun on vaihtovaatteet mukana.
Mulle kävi samalla tavalla eli heitettiin altaaseen vaatteet päällä. Farkut ,kauluspaita , lyhyt jakkutakki, alusvaatteet, sukkahousut ja kengät oli päällä. Kaikki lähti leikkimielisestä suunsoitosta . Minua ei kyllä naurattanut yhtään , muita sitäkin enemmän ja olin ainut joka uiskenteli vaatteet päällä . Vaihtovaatteita ei ollut mukana ja yritin kuivailla päällä olleita mutta aika märkänä jouduin kotiin menemään.
Onhan tuota tullut uitua vaatteissa. Useimmiten vielä vapaaehtoisesti. Monesti vaimon tai kavereiden kanssa lämpimillä keleillä. Yllättävän moni tykkää siitä. Pari kertaa olen vaan kysynyt, että "mennääkös uimaan" ja niin sitä on lähdetty vaikka rantakapakasta. Ja palattu sitten usein pöytään jatkamaan iltaa. Joskus nuorempana on tullut "autettua" joku veteen - ja useinmiten siinä itse perässä. Kaikenlaisessa vaatetuksessa - tosin järki päässä ja kännyt, kengät yms pois. Kivaahan tuo välillä on. Tässä taas kesää ja lämpimiä vesiä odotellessa....
Netti on osoittautunut sikäli opettavaiseksi, että minullekin selvisi, etten ole ihan ainut, joka tykkää vaatteensa kastella. Kovin yleinen hupi tämä ei taida silti olla: aiheeseen liittyviä keskustelupalstoja on ainakin Suomen kielellä vain muutama ja niissäkin keskustelu etenee melko verkkaisesti ... Netissä on se harha, että jos löytää saman henkisiä kumppaneita (mihin asiaan vaan), niin ei voi kuitenkaan tietää aivan varmaksi, onko kaikki materiaali pienen joukon aikaansaamaa, vai onko takana isompikin jengi.
Niinpä! Lämmintä tallaiseen "harrastukeen" tarvitaan. Haaveissa on sellainen kesä, kun oli muistaakseni 2010 - tai niillä main. Oli pitkä lämmin jakso, yölläkin lämmintä parikymmentä astetta ja järvivesi kylpylämmintä. Järvessä pystyi viettämään pikiä aikoja - vaatteet päällä tietysti. Eikä tullut kylmä pois tultuakaan. Onneksi oli tilaisuus olla välillä omassa rauhassa mökillä ja silloin vaatekertoja kastui pari kolme päivässä ...
Vapaaehtoisesti lähden myös sateeseen lenkille, mutta siinäkin tarvitaan tarpeeksi lämmintä ennen kuin on kivaa. Hyvä puoli on siinä, että kukaan ei ihmettele verkkareissa sateessa kulkevaa, kun muitakin urheilukamppeisiin sonnustautunutta sateessa usein painaa menemään.
En malta olla vielä jatkamatta muistelua ...
Yksi ilta oli sellainen, kun olin mökillä yksin ja helteestä huolimatta halusin vähän tontin töitä edistää. Aloitin pinoamaan aiemmin pilkottuja puita - aluksi muodon vuoksi kuivin vaattein, mutta hyvin pian tuli "liian kuuma!" ja eikun veteen hakemaan helpotusta. Taas puita vähän pinon ja kun rupesi olo tuntumaan liian kuivalta, niin taas järveen. Olot olivat paratiisimaiset: ei tarvinnut huolehtia muusta kuin siitä, että päällä on tarpeeksi märät vaatteet.
Olin ulkoiluttamassa siskoni koiraa ja mentiin reitin varrella olevalle laiturille (kuten usein ennenkin) kun kaverini soitti ja pysähdyin juttelemaan. Yhtäkkiä koira näki jonkun vesilinnun ja hyppäsi järveen ja kun hihna oli ranteessa enkä osannut varautua putosin itsekin veteen ja ihan sukelsin. Voin sanoa että oli jäätävä kylpy ja kyllähän se hävetti kävellä vettä valuvana vaikka ei onneksi ollut pitkä matka . Normaali vaatetus , farkut, pusero, takki, kengät, alusvaatteet , sukkikset, kaulahuivi. Ihme kyllä kännykkä ei mennyt rikki. Olen kyllä jo ehtinyt kuulla vitsailua tapahtuneesta ja saivat napattua kuvankin " uimamaisterista "
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuota tullut uitua vaatteissa. Useimmiten vielä vapaaehtoisesti. Monesti vaimon tai kavereiden kanssa lämpimillä keleillä. Yllättävän moni tykkää siitä. Pari kertaa olen vaan kysynyt, että "mennääkös uimaan" ja niin sitä on lähdetty vaikka rantakapakasta. Ja palattu sitten usein pöytään jatkamaan iltaa. Joskus nuorempana on tullut "autettua" joku veteen - ja useinmiten siinä itse perässä. Kaikenlaisessa vaatetuksessa - tosin järki päässä ja kännyt, kengät yms pois. Kivaahan tuo välillä on. Tässä taas kesää ja lämpimiä vesiä odotellessa....
Kannattaa valita uimisen kestävät kengät, niin pääsee nopeammin veteen eikä tarvitse jälkeenpäin kävellä paljain jaloin tai sukkasillaan. Itse käytän paljon converseja, ne tuntuvat kestävän uimista miltei rajattomasti, kastuvat kunnolla mutta kuivuvat säällisessä ajassa.
Täytyy myöntää, että pikkuisen kiihotti kun nainen sutii lattialla ja lopuksi kaatuu. Lapset oli leikkineet huonekaluvahalla ja sitä tietysti päätyi lattiallekin, vaimo käveli siihen sukkahousuilla (jotka ilmeisesti on aika liukkaita) ja Chaplin-filmin tyyppisesti putosi istualleen. Harmi, että ei saatu nauhalle :-)
Yhden pikkulapsen kävin nostamassa ylös vedestä. Omat lapset kinusivat iltauinnille, joten käytiin pikaisesti rannalla. Itse olin vaatteet päällä kun en uimaan jaksanut. Huomasin, että n. 3-vuotias tyttö oli uimarenkaan kanssa niin syvällä, ettei jalat yletä pohjaan. Seurasin sivusilmällä ja mietin kenen tyttö on kyseessä. Kukaan rannalla olijoista ei kiinnittänyt tyttöön huomiota. Tytön uimarengas kaatui ja ryntäsin vaatteet päällä hakemaan tytön pois vedestä. Ilmestyi ne vanhemmatkin lopulta paikalle.