Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suosittelijat työhakemuksessa

Vierailija
13.09.2014 |

Minulla on ollut useita työpaikkoja ja suurinosa esimiehistäni on antanut lupansa käyttää itseään minun suosittelijana. Mutta aika harva on enää niissä töissä, joissa minä olin samaan aikaan. Onko tuollaisista suosittelijoista enää hyötyä, koska eivät ole enää helposti tavoitettavissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt että mitähän hyötyä joistain suosittelijoista on jos edelliset työsuhteetkin ovat jostain yli viiden vuoden takaa poislukien viimeinen firma? Tuskin muistavat enää edes...

Vierailija
2/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti laitatte suosittelijoiksi vain parin edellisen työnantajan edustajat. Heiltäkin pitäisi kai kysyä lupa joka kerta erikseen, niin olen ymmärtänyt. Työtodistukset taas ovat suosituksia niistä paikoista, joista ei ole erillistä suosittelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vanhojakin suosittelijoita olettaen, että olen jollain tavalla heihin vielä yhteydessä (esim. Linkedinin kautta) ja ovat edelleen samalla alalla, vaikka työpaikka olisikin laittanut. Silloin laitan cv:hen suosittelijan nykyisen tittelin ja firman ja maininnan, miten hän minut tuntee (esim. esimieheni firmassa x 2004-2006).

Vierailija
4/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut=vaihtunut, mitä ihmettä...

Vierailija
5/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 2 suosittelijaa riittää, viimeisimmästä työstä. Mietippä nyt järjellä mitä joku suosittelija voi kertoa jos on viimeksi tuntenut sut vaikka 5 vuotta sitten?

Vierailija
6/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt... Lisäksi tein ennen nykyistä työtä hommia freelancerina useamman vuoden...

Vierailija
7/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 11:33"]

Yleensä 2 suosittelijaa riittää, viimeisimmästä työstä. Mietippä nyt järjellä mitä joku suosittelija voi kertoa jos on viimeksi tuntenut sut vaikka 5 vuotta sitten?

[/quote]

Ei tietenkään sellaisia pidä laittaa, joiden kanssa ei ole tekemisissä. Kyllä mun käsittääkseni suosittelijoille kannattaa ainakin vinkata, että on taas hakemassa töitä, jotta voivat varautua mahdollisiin kyselyihin ja siksi heihin pitää pakostikin olla yhteydessä.
Mutta sen sijaan en automaattisesti aina laita kahta viimeisintä, vaan valitsen suosittelijat haettavan työpaikan mukaan. Mietin suosittelijoiden verkostoja ja siitä, kuka olisi paras henkilö suosittelemaan minua juuri siihen kyseiseen paikkaan. Joskus joku pomo vuosien takaa on parempi kuin viimeisin, koska hänellä on yhteyksiä paikkaan josta haen töitä tms.

Vierailija
8/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelija voi olla myös muista yhteyksistä tuttu, esim harrastusten parista.

Vierailija
9/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vinkata suosittelijoille joka kerta kun heitä käyttää, periaatteessa yksityisyyssuojan vuoksi he eivät muuten edes saisi antaa teistä mitään tietoja. Sitä paitsi antaa äärimmäisen huonon kuvan jos suosittelija ei muistakaan teitä.

Vierailija
10/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavallaan on. Hehän arvioivat sinun SILLOIN tekemääsi työtä ja sinua muutenkin. Lähimmät työsuhteet ja niiden suosittelijat ovat toki avainasemassa. Ei ehkä kannata laittaa jotain vanhaa suosittelijaa ihan vaan siksi, että vaikka piti sinusta... T. rekrymamma