Kuinka tärkeää on auton pesu juhlia järjestäessä?
Jos olet järjestämässä juhlia (esim. lapsen synttärit) kotona, niin kuinka tärkeänä pidät auton pesua kaikista juhliin kuuluvista järjestelyistä? Tai vastaavasti jos olette lähdössä juhliin, kuinka tärkeää on auton pesu?
Meillä on miehen kanssa tästä selvästi erilaiset ajatukset, olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä.
Jos vieraat ovat tulossa vaikkapa parin tunnin päästä ja osa järjestelyistä pitää tehdä viime tipassa (tai on muuten vaan jäänyt viime tippaan), niin onko autonpesu esim. tärkeämpää kuin:
-vaimon meikkaus
-vaimon/tyttären hiustenlaitto
-suihkussakäynti
-vaatteiden silitys
-juhlavaatteiden vaihto
-pöytäliinan silitys
-eteisen imurointi
-naulakon tyhjennys
-kahvipöydän valmistelu (siis kupit esiin, servetit kuppeihin...)
-täytekakun koristelu
-tiskikoneen tyhjennys
-isojen tiskien pesu
-sänkyjen petaus
Meillä auto on aina pestynä jos lähdetään jonnekin tai meillä on juhlat (auto on pihassa). Sen sijaan minun meikkaus jää usein puolitiehen, hiukset on voisi laittaa nätimminkin, mies saattaa olla verkkareissa petaamassa sänkyjä juhlien alkaessa, imuri lojuu eteisessä jne.
Mä en vaan ymmärrä miksi siihen auton pesuun pitää käyttää tunti siinä kiireimmässä hässäkässä kun lounaan jälkeen siivotaan keittiö ja tehdään viimehetken valmistelut. Miehen mielestä taas se on tärkein asia mikä pitää hoitaa. Kahvipöytää voi valmistella vieraiden läsnäollessakin. Meikkausta ei edes huomaa tai ymmärrä miksi pitäisi vääntää mitään lettikampausta päivänsankarille kun ponnari on ihan ok.
Kommentit (40)
Meillä onneksi on autotalli. Mies ajaa silloin tällöin töistä tullessaan läheisen huoltamon kautta ja pesukadun läpi. Yleensä siihen menee sillä alle 10 minuuttia. Sit siivoaa pojan kanssa sisätilat pari kertaa vuodessa.
Eipä ole tullut ikinä mieleenkään pestä autoa juhlia varten. Tietysti, jos olisi ihan huomiotaherättävässä kurakuorrutuksessa, niin ehkä sitten voisin pistää miehen pesemään.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:52"]
Vietättekö te juhlat autossa?
[/quote]
Ei.
ap
Jos auto ei ole pestynä kaikki miehet alkavat hylkiä ja mies menettää työpaikkansa jonka jälkeen vaimo hylkää jne. .... joten vastaus on , että auton pesu on tärkeää,
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:54"]
Ehkä amiksille tärkeää.
[/quote]
No minulla on auto aina puhdas sisältä/ulkoa ja olen 40v. Jos haluaa pitää omat tavarat siistinä niin sekö on sitten amis juttuja?
Meillä myös autot pitää olla juuri pestyt kun vieraat tulevat. Autot talon edessä. Mulla myös menee hermo tuohon! Itse sitten ryntäilee ja säntäilee muissa töissä, aina ollaan ehditty kaikki tehdä juuri kun vieraat tulevat
Auton pesu on tärkeää. Likainen auto antaa omistajistaan vähän saman vaikutelman, kuin jos olisi jäänyt kakkoshätäkäynnin jälkeen takapuoli pyyhkimättä.
Ei sillä, etteikö listassa luettelemasi asiatkin olisi tärkeitä, mutta auton pesu kuuluu tehdä ennen niitä, koska se on toimenpide jossa likastuu. Auton pesu ensin, sitten vasta suihkuun. Miehesi on oikeassa, että auton pesu on tärkeää juhlia varten, sillä me miespuoliset vieraat/saattajat kyllä huomaamme paskaisen auton heti jo sadan metrin päästä. Siis ne miepuoliset, jotka eivät ole homoja tai sivareita. (Paitsi joku homo saattaa huomata, koska likainen auto ei ole esteettisesti miellyttävä näky.)
Olen nainen, mutta oikeasti aika moni vieras, varsinkin mies kiinnittää paljon enemmän huomiota jo pihalla autoon enemmän kuin emännän meikkiin ja tyttären kampaukseen.
Vähintään imuri ja ylimääräiset vaatteet pitäisi saada pois eteisestä ja kaikille vaatteet päälle. Itse asiassa meillä siirretään autotkin kauemmas, jotta vieraiden autot saadaa pihaan.
Olisko miehelläsi kuitenkin pääasia se, että saa olla juhlahässäkässä poissa naisväen jaloista, ja siksi saa tärvättyä tunnin auton pesuun. Kyllä sen kymmenessä minuutissa saa ainakin päältä päin juhlakuntoon, tuhkakupit ja penkinalustat ehtii siivota muulloinkin.
Puhdas auto pihalla antaa hyvän ensivaikutelman vieraille.
Naiset eivät huomaa likaista autoa. Miehet huomaavat.
Auton pesun tärkeys riippuu siis siitä, että kuinka tärkeänä pidät sitä, että mitä muut miehet ajattelevat miehestäsi (ja sinusta) ja miltä se miehestäsi tuntuu.
Selvä tekosyyhän tuo on. Miestä ahdistaa kaikki se järjestelyhässäkkä ja tuolla verukkeella pääsee kätevästi karkuun.
Kyllä mä haluan, että auto on puhdas, varsinkin, jos sillä ajetaan juhliin. Juhlavaatteissa kuraisessa autossa, eipä tule juhlafiilikset. Mutta jos juhlat on meillä kotona, niin sitten ihan sama. Vaikka likainen auto kyllä arkenakin nolottaa suunnattomasti. :(
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:42"]
Naiset eivät huomaa likaista autoa. Miehet huomaavat.
Auton pesun tärkeys riippuu siis siitä, että kuinka tärkeänä pidät sitä, että mitä muut miehet ajattelevat miehestäsi (ja sinusta) ja miltä se miehestäsi tuntuu.
[/quote]
Kyllä naisetkin huomaavat likaisen auton. Minä ainakin huomaan. Ja meillä pestään auto ennen juhlia, ainakin se mikä ei mahdu autotalliin piiloon. Eipä toisaalta jää valmistelutkaan yleensä viimetippaan kun vähän viitsii organisoida.
Riippuu siitä, onko autotallia tai lähistöllä (ei liian lähellä) olevaa ilmaista parkkipaikkaa, johon voi piilottaa sen likaisen auton.
Aina pestään auto juhlia varten, ulkoa ja myös sisältä imuroidaan ja pestään tarvittaessa. Kamalaa mennä juhlavaatteissa paskaiseen autoon, kun autoon mennessä mekkoon tarttuu rapaa oven kohdalta. Jos taas juhlat pidetään kotona eikä autoon tarvitse itse nousta silloin, niin kunhan on semisiisti eikä ihan ralliauton näköinen.
Kyse ei ole siis siitä, että pitää juhlavieraille näyttää hohtavan puhdasta autoa, vaan ihan käytännön syistäkin on mukava mennä tummissa puvuissa, silkkihameissa ym. puhtaaseen autoon jos autolla liikutaan. Juhlavampi tunnelmakin siitä tulee, kun ei tarvitse pyyhkiä pölyjä ja hiekkoja helmoista kuten arkena usein tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:31"]
Jos olet järjestämässä juhlia (esim. lapsen synttärit) kotona, niin kuinka tärkeänä pidät auton pesua kaikista juhliin kuuluvista järjestelyistä? Tai vastaavasti jos olette lähdössä juhliin, kuinka tärkeää on auton pesu?
Meillä on miehen kanssa tästä selvästi erilaiset ajatukset, olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä.
Jos vieraat ovat tulossa vaikkapa parin tunnin päästä ja osa järjestelyistä pitää tehdä viime tipassa (tai on muuten vaan jäänyt viime tippaan), niin onko autonpesu esim. tärkeämpää kuin:
-vaimon meikkaus
-vaimon/tyttären hiustenlaitto
-suihkussakäynti
-vaatteiden silitys
-juhlavaatteiden vaihto
-pöytäliinan silitys
-eteisen imurointi
-naulakon tyhjennys
-kahvipöydän valmistelu (siis kupit esiin, servetit kuppeihin...)
-täytekakun koristelu
-tiskikoneen tyhjennys
-isojen tiskien pesu
-sänkyjen petaus
Meillä auto on aina pestynä jos lähdetään jonnekin tai meillä on juhlat (auto on pihassa). Sen sijaan minun meikkaus jää usein puolitiehen, hiukset on voisi laittaa nätimminkin, mies saattaa olla verkkareissa petaamassa sänkyjä juhlien alkaessa, imuri lojuu eteisessä jne.
Mä en vaan ymmärrä miksi siihen auton pesuun pitää käyttää tunti siinä kiireimmässä hässäkässä kun lounaan jälkeen siivotaan keittiö ja tehdään viimehetken valmistelut. Miehen mielestä taas se on tärkein asia mikä pitää hoitaa. Kahvipöytää voi valmistella vieraiden läsnäollessakin. Meikkausta ei edes huomaa tai ymmärrä miksi pitäisi vääntää mitään lettikampausta päivänsankarille kun ponnari on ihan ok.
[/quote]
Järjestelykysymys. Ei pidä jättää viime hetkille. Mies hoitaa autojen pesun, pihan, mahdollisen tiskin, petauksen, imuroinnin jne.
Minä hoidan itseni kuntoon ajoissa ja teen ne viime hetken jutut. Kaikki valmiina vieraiden saapuessa.
Edellisenä iltana on jo katsottu, että vaatteet on valmiina ettei tarvitse muuta, kuin laittaa ne päälle. Miksi naulakko pitäisi tyhjentää just h-hetkellä? Monia asioita voi jo tehdä valmiiksi edellisenä päivänä. Suunnittelu, valmistelu ja ajoitus on kaiken a ja o.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:30"]
Olen nainen, mutta oikeasti aika moni vieras, varsinkin mies kiinnittää paljon enemmän huomiota jo pihalla autoon enemmän kuin emännän meikkiin ja tyttären kampaukseen. [/quote]
Ehkäpä se on näin. Miehelle se (puhdas)auto on selvästi tärkeä merkki menestyksestä ja omasta kyvykkyydestä. Nähtävästi se, että vaimo ja lapset ovat nättejä (=hiukset laitettu ja kunnollinen meikki) ja vaimo "kätevä emäntä" keittiössä ei ole miehelleni niin tärkeällä sijalla oman arvon nostatuksessa muiden silmissä. Vastaavasti minä haluan näyttää olevani hyvä leipuri ja sisustaja, autolla ei ole niin paljon väliä. En toki väitä että se autokaan olisi merkityksetön minullekaan.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 08:38"]
En ole ikinä kuullutkaan, että auton pesu liittyisi juhlavalmisteluihin! Siis en ikinä. En silloin, kun meille tulee vieraita enkä silloin, kun mennään muille kylään. Asumme Helsingissä, liittyykö tämä maalla asumiseen?
[/quote]
Asutteko te helsinkiläiset omakotitalossa? Siihen tämä ainakin meillä liittyy. Eli kun juhia vietetään osaksi aikaa myös pihalla, niin se auto on aika näkyvällä paikalla. Kerrostalossa ei autoa tarvitse puunata.