Vuokranantajan vesiennakolla huijaamisen yritys, miten viitsii uskaltaa yrittää
Sain vahingossa itse vesilaskun omaan osoitteeseen ja summa oli huomattavasti pienempi kuin vesiennakko 20e/kk. Vuokranantaja on kerran väittänyt että 1kk vesilasku oli jopa 24e/kk mitä ihmettelin todella suuresti yksi asuvana.
Vuokranantaja väittää että minun pitää maksaa myös vesilaskut vesiennakon lisäksi. Eli mihin se vesiennakko sitten oli jos ei veteen??? Eli ihan välistä koittaa vetää.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onneksi minulla on oikeus tarkistaa kaikki vesilaskut taloyhtiölta!!!! Ihmettelen että kukaan KEHTAA vetää välistä tolleen. Onneksi en ole semmonen ettenkö uskaltaisi laittaa kova kovaa vastaan.
Minähän otan 3.osapuoleen yhteyttä tarvittaessa kun eikö se niin ole, että jos on vesiennakko vuokrasopimuksessa niin se tarkoittaa että vuokranantajan on käytettävä se vesimaksuihin, eikä se voi olla niin että kuka vaan voi keksiä vesiennakon ja sitä ei ole velvollisuutta käyttää nimenomaan vaan veteen?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljonkos se vesilaskun summa oli?
Jos tulee lasku, niin vesiennakot eivät ole riittäneet ja joudut maksamaan lisämaksua.
Jos ennakot ovat riittäneet tai olet kuluttanut vettä vähemmän, niin silloin maksetaan palautusta.Taloyhtiö sanoo että vesilasku on täsmällinen kulutus ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa per kuukausi. Eli kaikki vesilaskut on kulutus täsmälleen eikä mitään vesiennakkoja ole vähennetty. Lasku tuli TALOYHTIÖLTA omaan postiluukkuun kun eivät olleetkaan laittaneet vuokranantajalle suoraan tällä kertaa.
Taloyhtiö ei kerro sinulle mitään tuollaista! Enkä tiedä ainuttakaan taloyhtiötä, jossa ei maksettaisi vesiennakkoa ja tasauslasku vain kerran tai kahdesti vuodessa, ei siis mitään kerran kuukaudessa jälkikäteen tehtävää laskutusta (ja olen töissä isännöitsijätoimistossa).
No miksi taloyhtiö sitten kertoo minulle tuollaista? :D
Vesi laskutetaan 2kk välein kulutuksen mukaan, ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa taloyhtiölle. Eli vesilaskut on täsmälleen kulutuksen mukaan ilman ennakoiden vähennystä.
Asiassa on merkitystä vain sillä, mitä aloittajan vuokrasopimuksessa lukee vuokran ja vesimaksun suuruudesta. Se mitä vuokranantaja maksaa taloyhtiölle ei ole suoraan merkitystä asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja avannut vuokranantajalle tulleen laskun? Jos on niin aloittaja on rikollinen.
Lasku tuli vuokralaisen eli minun nimellä jostain syystä että en kuule syyllistynyt rikokseen kuten toivoit. Älypää.
Huvittaa nämä oman elämänsä poliisit.
-ap
No sitten reklamoit sen laskun taloyhtiölle. Se on omistajalle kuuluva lasku jos et ole tehnyt omaa sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan usko. Asunnon omistaja joutuu kyllä maksamaan yhtiövastikkeen lisäksi myös vesiennakon. Jotenkin en usko, että yhtiö olisi antanut vesimaksujen erääntyä koko vuoden. Omistaja tottakai vuokratessaan asunnon, veloittaa myös sen vesiennakkomaksun, jonka taloyhtiö perii häneltä.
Taloyhtiön edustaja väittää että vesi maksetaan kulutuksen mukaan, ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa per kuukausi.
MITÄ siun SOPPARISSA lukee?
Jos sielä lukee 24 €/kk niin se on se sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan usko. Asunnon omistaja joutuu kyllä maksamaan yhtiövastikkeen lisäksi myös vesiennakon. Jotenkin en usko, että yhtiö olisi antanut vesimaksujen erääntyä koko vuoden. Omistaja tottakai vuokratessaan asunnon, veloittaa myös sen vesiennakkomaksun, jonka taloyhtiö perii häneltä.
Taloyhtiön edustaja väittää että vesi maksetaan kulutuksen mukaan, ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa per kuukausi.
No kannattaisi varmaan sitten ihan siltä vuokranantajalta kysyä, että mihin perustuu vesiennakot, jos kerran taloyhtiöllä ei ole kyseistä laskua käytössään ja laskuttavat suoraan kulutetun veden mukaan. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee lasku, niin vesiennakot eivät ole riittäneet ja joudut maksamaan lisämaksua.
Jos ennakot ovat riittäneet tai olet kuluttanut vettä vähemmän, niin silloin maksetaan palautusta.Taloyhtiö sanoo että vesilasku on täsmällinen kulutus ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa per kuukausi. Eli kaikki vesilaskut on kulutus täsmälleen eikä mitään vesiennakkoja ole vähennetty. Lasku tuli TALOYHTIÖLTA omaan postiluukkuun kun eivät olleetkaan laittaneet vuokranantajalle suoraan tällä kertaa.
Taloyhtiö ei kerro sinulle mitään tuollaista! Enkä tiedä ainuttakaan taloyhtiötä, jossa ei maksettaisi vesiennakkoa ja tasauslasku vain kerran tai kahdesti vuodessa, ei siis mitään kerran kuukaudessa jälkikäteen tehtävää laskutusta (ja olen töissä isännöitsijätoimistossa).
No miksi taloyhtiö sitten kertoo minulle tuollaista? :D
Vesi laskutetaan 2kk välein kulutuksen mukaan, ja vuokranantaja EI ole maksanut vesiennakkoa taloyhtiölle. Eli vesilaskut on täsmälleen kulutuksen mukaan ilman ennakoiden vähennystä.
Vedäpä hetki henkeä ja selvittele mitä maksetaan minnekin ja milloin.
Jos kulutuslaskut tulee 2kk välein, niin ei silloin ole mitkään ennakot käytössä ainakaan yhtiön suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia kerran kuukaudessa tai muutaman kuukauden välein laskuttavia on olemassa. Se on paljon järkevämpi systeemi kuin se että nyhdetään kerralla isot voitot. Jälkimmäinen kertoo, että ahneus on on se juttu
En oikein usko, että vesilasku nyt yhtäkkiä tulisi vuokralaisen nimellä.
Outoa, miksi ihmessä taloyhtiö sen hänelle lähettäisi.
Minulla on vuokrasopimus jonka mukaan maksan kuukaudessa määrätyn summan.
Sanallisesti on sovittu, että jos menee kovin paljon enemmän niin maksan sitten lisää.
Yhtään kertaa en ole joutunut maksamaan, asun yksin.
Itse vuokranantaja ja homma menee meillä näin:
Maksat pelkän ennakon normaalisti vuokranantajalle kuukausittain vuokrasopimuksen mukaan. Vuokranantaja maksaa tuon saman ennakon taloyhtiölle vastikkeessa. Varsinainen tasauslasku kulutuksen mukaan menee aina taloyhtiöltä suoraan vuokranantajalle yleensä vuoden tai puolen vuoden välein. Vuokranantaja toimittaa sinulle kuvan tasauslaskusta jotta näet mikä on todellinen toteuma, ja veloittaa sinulta mahdollisen ylimäärän tai maksaa tilillesi erotuksen mikäli olet käyttänyt vettä vähemmän kuin ennakot. Kukaan ei ole vielä käyttänyt enemmän kuin ennakko on eli olen maksanut vuokralaiselle erotuksen.
Kyllä vuokralaiselle pitää aina näyttää todellinen summa, eikä voi keksiä omasta päästään että ylittyi. Googletat nyt vuokralainen vesiennakko ja valitset luotettavan sivuston ja tulostat tai näytät vuokranantajalle sen. Tyyppi on joko täysi maallikko tai vanhuudenhöperö.
Taloyhtiöllä siis ei ole käytössä vesiennakkomaksua vaan laskuttavat suoraan asunnossa kirjoilla olevalta todellisen kulutuksen mukaan käytetyn veden. Tällaisessa tapauksessa vuokranantaja ei voi periä vedestä yhtään mitään.
Jos asia on näin niin ihan kannattaa sen vuokranantajan kanssa keskustella asiasta. Joka tapauksessa, mikäli kyseessä on yllämainittu laskutusperiaate, sinä sen laskun joudut maksamaan. Sinä sitten riitelet niistä maksetuista perusteettomista vesiennakoista sen vuokranantajan kanssa, ei taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
MITÄ siun SOPPARISSA lukee?
Jos sielä lukee 24 €/kk niin se on se sit.
Niin, aloittaja lue vuokrasopimus.
Vuokralainen ei ole vastuussa asunnon omistajan laskuista ja siitä mitä omistaja on maksanut tai jättänyt maksamatta.
Vuokralainen ei maksa samaan aikaan oman kulutuksensa mukaista vesilaskua ja kiinteää, vuokranantajan määräämää summaa sen lisäksi. Minun järkeni mukaan.
Joku nyt mättää.
Väitän kyllä, että vesilasku menee asunnon omistajalle, ei vuokralaiselle, ihan kuten hoitovastikekkin. Vuokralainen maksaa vuokranantajalle sen mitä sopimuksessa lukee ja asunon omistaja huolehtii taloyhtiölle menevistä laskuista.
Eli sen sijaan, että olisit ottanut vuokranantajaan yhteyttä ja kysynyt, että mikä se tällainen lasku on, niin tulit tänne raivoamaan asiasta... Fiksua tai sitten ei.
Minä vuokralaisena maksan sen, mitä vuokrasopimukseen on kirjoitettu ja maksan ne vuokranantajalle. Se, mitä hän joutuu maksamaan taloyhtiölle ei kuulu minulle eikä kiinnosta. Taloyhtiö ei peri minulta mitään, minä en ole tehnyt mitään sopimusta taloyhtiön kanssa vaan asunnon omistajan. Asunnon omistajan vastuulla on huolehtia taloyhtiölle menevistä maksuista, ei minun.
Minulla oli liian pieni vesiennakkoarvio, koska käytin omaa pesukonettani. Maksoin 100 euroa lisää vuoden aikana, mikä sapetti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli liian pieni vesiennakkoarvio, koska käytin omaa pesukonettani. Maksoin 100 euroa lisää vuoden aikana, mikä sapetti.
Miksi sapetti jos maksoit kulutuksesi mukaan?