Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuustuomio 24 vuotiaana ja äidin reaktio

Vierailija
13.09.2014 |

Minulla diagnosoitiin endometrioosi ja lääkäri sanoi, että lapset on tehtävä nyt jos niitä halajaa. En ole kuitenkaan koskaan halunnut lapsia ja kun keskustelimme avomieheni kanssa, päätimme ettemme yritä sitä lasta hankkia. Äitini kuitenkin loukkaantui verisesti, hänen mielestään tottakai teemme lapsen. En haluaisi olla riidoissa, mutta tässä asiassa on vaikea tehdä kompromissiakaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli lapsettomuustuomio juuri äskettäin 18 vuoden iässä - minun lapsettomuuteni johtuu kuitenkin munasarjojen vajaatoiminnasta ja lapsia olisi mahdollisuus hankkia keinohedelmöityksellä, plus luovutetusta munasolusta. Oli aika shokki äidilleni. Vastaat itse omasta kehostasi, eikä äidilläsi ole asiaan mitään sanavaltaa. Kyllä hän tottuu :)

Vierailija
2/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät omasta kehostasi, eikä kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät. Todella hankala tilanne vaan. Itse en halunnut 24v. lainkaan lapsia. Ensimmäisen, todella halutun, lapsen sain 31v. Paha niitä on kyllä etukäteenkään tekemään tulevaisuuden minälle.

Vierailija
4/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia, kun voit. Kadut muuten.

Vierailija
5/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama vaiva, enkä halunnut nuorena alkaa lapsentekoon, vaikka terveydenhuollon väki kovasti siihen patisteli. Lapset olisi pitänyt tehdä lapsettomuushoidoissa, mihin en halunnut lähteä. Nyt olen 53-vuotias enkä edelleenkään kadu ratkaisuani. Tykkään lapsista ja olen mukava "täti". Hyvää elämää (jonka voi elää niin monilla tavoin)!

Vierailija
6/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen "pikku" juttu et älä luota lääkärin sanaan siitä, että raskautuminen on mahdotonta. Yhdelle tutulle lääkäri kertoi teini-iässä ettei tämä voisi ikinä saada lapsia ja pari vuotta myöhemmin oli sit vahingossa raskaana. Eli huolehdi ehkäisystä, jos et oikeasti halua lapsia!

Vierailija
7/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista! :) Ja ehkäisystä toki huolehdin, syön pillereitä akneen tällä hetkellä.

-ap

Vierailija
8/8 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosissa pillereitä syödään tauotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan