Miehen ex somekaverina
Auttakaa minua pääsemään asian yli!
Homman nimi on siis se, että mieheni on yhä somekanavillaan kaveri exänsä kanssa. Muutoin tämä ei olisi minulle minkäänlainen ongelma, MUTTA tämä samainen ex kiusasi meitä (katkeruuttaan?) suhteemme alun ja mm. haukkui minua. Tuntuu siis todella kurjalta, että somekaveruuden kautta tälle exälle menee aina tietoa meidän elämästä miehen julkaisujen kautta. Ja mieluummin en jakaisin hänen kanssaan eläämäni yhtään. Miehen mielestä sillä ei ole mitään väliä, että ex tietää kaikki elämämme enemmän tai vähemmän kohokohdat.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että näissä somekanavissa voi pitää verkostossa henkilön ilman, että se saa mitään tietoa päivityksistä ja julkaisuista? Saattaa nimittäin olla niin, että on helpompi pitää hullu tyytyväisenä ja verkostossa, kuin poistaa se sieltä tai blokata ja avata todellinen matolaatikko.
On helppo estää uusien julkaisujen näkyminen jollekkin seuraajallesi/seuraajillesi. Silti he näkyvät 'kavereina'. Saatta olla ihan hyvin kyse tästä.
En tiennyt tätä. Miten tämä tehdään ja saako ko. Ihminen tietoonsa sen, että häneltä on estetty julkaisuja?
Mieheni ex on hieman epätasapainoinen ihminen ja luulen tässä olevan juurikin kyse siitä, että pelkää exänsä aloittavan uudelleen häiriköinnin, jos poistaa kavereista. Minua heidän kaveruutensa ei haittaa, mutta en halua jakaa hänen kanssaan elämääni yhtään hänen käytöksensä vuoksi. ApNo esim facessa voi lajitella kaverinsa eri ryhmiin ja sitten valita keille mitkin postaukset näkyy.
Jep, kannattaa hetki viettää niiden Asetukset -valikkojen parissa, tai klikata sellaista mekaanisen rattaan -kuvaa. Niistä klikkailemalla ja jos ei ymmärrä niin googlaamalla löytää lisää tietoa.
Tämä pätee ihan jokaiseen palveluun, koska kyse on s o s i a a l i s e s t a m e d i a s t a joten lähtökohtaisesti kaikki on auki ja näkyvillä kaikille.
Säälittävintä on, ettei monet vanhemmat osaa näitä aivan perusteita yksityisyysasetuksista, silti he antavat jopa alle 10-vuotiaiden lastensa olla Snapissä, IG:ssä ja TikTokissa ym. jotka eivät välttämättä edes ymmärrä, että heillä olisi oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että näissä somekanavissa voi pitää verkostossa henkilön ilman, että se saa mitään tietoa päivityksistä ja julkaisuista? Saattaa nimittäin olla niin, että on helpompi pitää hullu tyytyväisenä ja verkostossa, kuin poistaa se sieltä tai blokata ja avata todellinen matolaatikko.
On helppo estää uusien julkaisujen näkyminen jollekkin seuraajallesi/seuraajillesi. Silti he näkyvät 'kavereina'. Saatta olla ihan hyvin kyse tästä.
En tiennyt tätä. Miten tämä tehdään ja saako ko. Ihminen tietoonsa sen, että häneltä on estetty julkaisuja?
Mieheni ex on hieman epätasapainoinen ihminen ja luulen tässä olevan juurikin kyse siitä, että pelkää exänsä aloittavan uudelleen häiriköinnin, jos poistaa kavereista. Minua heidän kaveruutensa ei haittaa, mutta en halua jakaa hänen kanssaan elämääni yhtään hänen käytöksensä vuoksi. ApNo esim facessa voi lajitella kaverinsa eri ryhmiin ja sitten valita keille mitkin postaukset näkyy.
Eikä tarvii edes lahitella ryhmiin, vai voi jokaisen julkaisun yhteydessä valita ihan henkilötasolla kenelle julkaisu ei näy. Voit laittaa vaikka yhde nimen jolle julkaisu ei näy ilman kokonaista ryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvii edes lahitella ryhmiin, vai voi jokaisen julkaisun yhteydessä valita ihan henkilötasolla kenelle julkaisu ei näy. Voit laittaa vaikka yhde nimen jolle julkaisu ei näy ilman kokonaista ryhmää.
Tai sitten voit antaa kuvakansiolle määrätyn rajoituksen. Esim. julkaiset vaikka kissakuvia aina kansioon 'kissa kuvat' ja määrität, että nämä kuvat näkyy vain kissa-kavereillesi. Näin et kuormita koko kaveriverkstoasi kissa-kuvillasi, jotk eivät kiinnosta kuin tiettyä 10 ihmistä.
Miten joillakin menee herneet niin syvälle nenään siitä, että joitakin tällaiset asiat haittaa? Jos juuri sua ei haittaa tai sulla on haalittuna kaikki exät ja exienkin exät, niin et ole sen jalompi ihminen sen perusteella, sori. :D Sanon tämän ilman ainuttakaan nimelläni olevaa sometiliä (anonyymi on kirppishommia varten ja erilaisia ryhmiä varten, mutta ei kavereita siellä). Mitä kamalaa sitäpaitsi on pienessä ripauksessa pikkumaisuutta ihmisessä, jos se ei muita loukkaa?? Paitsi tietenkin ventovieraita av-laisia.