Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johanna pettyi Barcelonaan kaupunkina, kun ravointolan "The Best Paella in Town" -mainos ei pitänytkään paikkansa!

Vierailija
19.08.2021 |

"Lisäksi pitkällisen ennakkotutkimisen jälkeen valikoitunut ravintola, jossa piti saada parasta paellaa, petti odotukset ja pahasti. Kun lopulta päästiin syömään vielä ilmoitettua pidemmän odotuksen (useampi tunti) jälkeen, ruoka ei ollut kovinkaan kummoista, mutta hintaa oli paikallista keskivertoa enemmän.”
Johanna
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008198984.html

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä eräs tuttu kyllä sai paskaa paellaa eteensä. Että ei se aina irtoa paikallisilta.

Vierailija
2/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä paikkoihin jotka maoinostavat:

"Best Pizza in Town" tai

"Tourist Menu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös syönyt karmeimmat pasta carbonaran Italiassa. Hirveä pettymys. Kastike pelkästään raakaa munankeltuaista, joka lillui pastan pohjalla ja muutama hassu pekoni  savunmakuisen pastan seassa...

Vierailija
4/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä eräs tuttu kyllä sai paskaa paellaa eteensä. Että ei se aina irtoa paikallisilta.

Paikalliset tekee parasta paellaa maailmassa, ihan varmasti. Turistit vaan tuppaa menemään juurikin sellaisiin turistirysiin, joita pitävät jotkut ihan muualta tulleet. Ihan eka perusvinkki, missään itseään arvostavassa ravintolassa, jossa on oikeast hyvä ruoka, ei lue että parasta paellaa. Eikä ne parhaat ravintolat ole Ramblan varrella. Kannattaa kysellä paikallisilta ellei onnistu itse selvittämään.

Vierailija
5/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paella ei ole katalaaniruoka. Kannattaa syödä paikallista.

Vierailija
6/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tehty perusvirhe. Ikinä ei pidä mennä niihin paikkoihin, jotka isosti mainostavat, vaan niihin joihin paikalliset kerääntyy. Jos vaikka jossain Italiassa näkee ravintolan, joka on täynnä paikallisia ihmisiä, niin sinne sekaan. Ruoka ei taatusti ole huonoa.

Vierailija
7/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ihmettelin siinä samassa jutussa sitä Kolmården-kommenttia. Itse olen käynyt siellä useamman kerran lasten kanssa, jotka ovat olleet hyvinkin pieniä (alle 1v) ja aina on ollut kivaa. Nimenomaan eläintarha, jossa eläimiä EI ole lukittu pieniin häkkeihin. Ja eiköhän kävely nyt tule ihan itsestäänselvyytenä kun tuollaisen paikkaan menee? Ko. kirjoittajalle en suosittele Korkeasaarta (siellä se vasta mäki on kiivettävänä) enkä missään nimessä Tallinnan eläintarhaa (jos jossain on isot eläimet pienissä kopeissa niin siellä). Ja tuosta Barcelonasta: pariinkin kertaan käynyt ja koskaan ei ole kukaan mitään huumeita tyrkyttänyt, ehkä en näytä oikein passelilta asiakaskunnalta? Ja ihan parhaan paellan ja todella edullisen olen syönyt siinä Teknillisen korkeakoulun portilla olevassa raflassa, täynnä oli siis niitä opiskelijoita. Ei sitä kyllä siinä ovella mitenkään mainostettu.... ja mä kyllä löysin Hurhgadasta viiniä ja olutta, ihan joka aterialle.

Vierailija
8/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen maailman ongelmia.

Voimia kärsimystenne keskellä!

Vierailija
9/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tehty perusvirhe. Ikinä ei pidä mennä niihin paikkoihin, jotka isosti mainostavat, vaan niihin joihin paikalliset kerääntyy. Jos vaikka jossain Italiassa näkee ravintolan, joka on täynnä paikallisia ihmisiä, niin sinne sekaan. Ruoka ei taatusti ole huonoa.

NIIN tämä! Oma lapsi lähti koulun kanssa Roomaan ja ainoa mun ohje oli, että älä jää mihinkään nähtävyydelle syömään/ juomaan, vaan aina jonnekkin sivukujalle: pieni rafla, jossa mamma häärii keittiössä, isä on kassalla ja pojat tarjoilee, katso että on pelkästään paikallisia ruokailijoita ja sit pehva tuoliin. Ei pettänyt omalla Roman matkalla tämä ohje, eikä kyllä lapsenkaan kuulemma. Sen lisäksi, että laatu on aivan huikeaa, hinnat on kolmasosa niistä nähtävyyksien mestoista.

Vierailija
10/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, se oli IS juttu!

Vierailija
11/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö paellaa Kataloniassa? Vähän sama kuin tilaisi Lemin särää Kirkkonummella. Kyllä, paella on kansallisruoka Valenciassa jossa sitä valmistetaan perinteisin tavoin ja menetelmin. Esimerkiksi Madridissa ajatellaan ettei siellä osata tehdä paellaa ja espanjalaiset itse tilaavat sitä vain Valenciassa.

Vierailija
12/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä ihmettelin siinä samassa jutussa sitä Kolmården-kommenttia. Itse olen käynyt siellä useamman kerran lasten kanssa, jotka ovat olleet hyvinkin pieniä (alle 1v) ja aina on ollut kivaa. Nimenomaan eläintarha, jossa eläimiä EI ole lukittu pieniin häkkeihin. Ja eiköhän kävely nyt tule ihan itsestäänselvyytenä kun tuollaisen paikkaan menee? Ko. kirjoittajalle en suosittele Korkeasaarta (siellä se vasta mäki on kiivettävänä) enkä missään nimessä Tallinnan eläintarhaa (jos jossain on isot eläimet pienissä kopeissa niin siellä). Ja tuosta Barcelonasta: pariinkin kertaan käynyt ja koskaan ei ole kukaan mitään huumeita tyrkyttänyt, ehkä en näytä oikein passelilta asiakaskunnalta? Ja ihan parhaan paellan ja todella edullisen olen syönyt siinä Teknillisen korkeakoulun portilla olevassa raflassa, täynnä oli siis niitä opiskelijoita. Ei sitä kyllä siinä ovella mitenkään mainostettu.... ja mä kyllä löysin Hurhgadasta viiniä ja olutta, ihan joka aterialle.

Tallinnan eläintarha laajentaa koko ajan. Se uusi puoli on jo kunnon eläintarha, jossa keskitytään lajityypilliseen elämään. Vanha puoli on toki noita kamalia häkkejä.

Vierailija
13/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut itsellenikään huumeita kukaan tarjoamaan Barcelonassa edes yöaikaan, vaikka pukeudunkin massasta poikkeavasti.

Paella tuolla oli myös aika lähellä täydellistä (syötiin aina paikallisten pitämissä pikku rafloissa) ja Barcelona on heittämällä upeimpia ja kauneimpia kaupunkeja koko Euroopassa.

Vierailija
14/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tais ihan itse keksiä ton otsikon väitteen. Nimenomaanhan Johanna oli sanonut, että valikoi paikan pitkän tutkimisen jälkeen. Oletettavasti muiden matkailijoiden, ravintolaoppaiden, Google-arvioiden jne. Vai tutkitteko te kommentoijat vain kadunvarsimainoksia?

Vierailija
15/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oksennus jo sanasta paella. Ihan kuin jotain sisäelintä

Vierailija
16/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sinähän varmasti tunnistat varmuudella, kuka on paikallinen ja kuka ei. 

Vierailija
17/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sinähän varmasti tunnistat varmuudella, kuka on paikallinen ja kuka ei. 

Ööö, miten niin ei tunnista? Jos puhutaan italiaa ja elehditään kuin italialainen, on todennäköisesti paikallinen. Jos jengi puhuu englantia tai ruotsia, ne eivät ole paikallisia.

Vierailija
18/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tais ihan itse keksiä ton otsikon väitteen. Nimenomaanhan Johanna oli sanonut, että valikoi paikan pitkän tutkimisen jälkeen. Oletettavasti muiden matkailijoiden, ravintolaoppaiden, Google-arvioiden jne. Vai tutkitteko te kommentoijat vain kadunvarsimainoksia?

Niihin arvioihin ei kannata luottaa. Nykyään niitäkin manipuloidaan.

Vierailija
19/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että Johannan syvällinen tutkimus oli kysymys paella-suosituksista Vauva-palstalla.

Vierailija
20/21 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten turisteille tehdään mitä sattuu kun ne maksaa kuitenkin pyydetyn hinnan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi