Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä keinoin päästä yli hyväksikäytöstä?

Veikelä
19.08.2021 |

Eli kysymys otsikossa? Olen siis lähes nelikymppinen nainen, oma elämä onnellinen ja mielestäni hyvä. Kuitenkin edelleen katkera eräälle nuoruuden ystävälle, joka edelleen kuuluu tuttavapiiriin ja mielestäni käytti minua ja kiltteyttäni hyväksi kasvaessamme. Minun lapsuuteni oli rauhaton ja lapsuudenperheessä ongelmia, joten olin onnellinen, kun sain läheisiä uusia hyviä ystäviä opiskelujen kautta. Ja tämä yksi ihminen käytti minua vuosien ajan terapia astianaan jauhaen minulle kaikki ongelmansa usein tunteja kestävinä puheluina ja näitä puheluita saattoi olla useita päivässä. Lisäksi hän hyötyi minusta taloudellisesti ja vei vapaa-aikaani vedoten hyväntahtoisuuteeni. Jos hän tarvitsi minua tai jotain mitä minulla oli, hän keksi keinon miten sen minulta sai. Olen sitä mieltä, että ilman häntä olisin menestynyt opinnoissa paremmin, sen aikainen parisuhteeni olisi ollut onnellisempi ja tasapainoisempi ja olisin saattanut kokea asioita, jotka jäivät hänen vuokseen nyt kokematta. Olen ottanut häneen aikuisiällä etäisyyttä ja tiedän, että hän on erittäin menestynyt taloudellisesti, perhekin hänellä on, mutta käsittääkseni hänellä on välillä isojakin ongelmia puolisonsa kanssa, mikä minua ei yllätä. En kuitenkaan halua hänen kanssaan enää juuri yhteyttä pitää, tietenkään. Kysymys siis kuuluu, kuinka näistä ajatuksista pääsee eroon ja yli siitä että on tullut hyväksikäytetyksi? Onko jotain harjoitteita, kirjallisuutta yms? Kohtalotovereita ja kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi sinun kohdallasi, voimavaroja kuluttava "ystävä". Hyvä näin, kun ajattelet ottavasi etäisyyttä "ystävääsi". Nyt sinulla on voimavaroja keskittyä itseesi ja omiin tarpeisiisi. Miettiä niitä keskeisiä asioita, jotka lapsuuden kodissasi aiheutti rauhattomuutta ja mitä ongelmia perheessäsi silloin oli. Apua löytyy kirjallisuudesta, jotka monimuotoisesti käsittelee juurikin noita alueita. Voithan lisäksi halutessasi hakeutua keskusteluavun piiriin. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa alusta❤️

Vierailija
2/2 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi sinun kohdallasi, voimavaroja kuluttava "ystävä". Hyvä näin, kun ajattelet ottavasi etäisyyttä "ystävääsi". Nyt sinulla on voimavaroja keskittyä itseesi ja omiin tarpeisiisi. Miettiä niitä keskeisiä asioita, jotka lapsuuden kodissasi aiheutti rauhattomuutta ja mitä ongelmia perheessäsi silloin oli. Apua löytyy kirjallisuudesta, jotka monimuotoisesti käsittelee juurikin noita alueita. Voithan lisäksi halutessasi hakeutua keskusteluavun piiriin. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa alusta❤️

...lisäys vielä, itse luin kirjan Hyvä itsetunto, Liisa Keltinkangas-Järvinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla