Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonteva aloitus työhakemukseen, apua!

Vierailija
12.09.2014 |

Miten voisin luontevasti aloittaa työhakemuksen kertomatta heti alkuun ikääni? Yli 40-vuotias kun on nykyään heikoilla työnhaussa, ja haluaisin, että rekrytoija edes lukisi hakemukseni loppuun, eikä lopettaisi ensimmäiseen lauseeseen. En siis voi aloittaa hakemusta "Olen 43-vuotias FM ja täydellinen tähän blaablaa-työpaikkaan..."

Vinkkejä kiitos, pää lyö tyhjää!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muinaiset roomalaiset...

Muistan lapsuudessani, kun äiti paistoi dinosaurusta....

Olen koulutukseltan FM, ja mielestäni olen paras tähän...

----

1 maito

munia

lauantaimakkaraa

kori kaljaa

---

Vierailija
2/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muetin samaa. Itsetuntoni on mennyt mutta tällainen 41v merkonomi ei vakuuta yhtään millään. Mulla on vakipaikka tosin mutta haluaisin pois sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen pakko laittaa ikää lainkaan, etenkin jos cv:hen on merkitty syntymäaika? Iästä kiinnostunut osaa sen kyllä siitä laskea.

Vierailija
4/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 17:30"]

Onko siihen pakko laittaa ikää lainkaan, etenkin jos cv:hen on merkitty syntymäaika? Iästä kiinnostunut osaa sen kyllä siitä laskea.

[/quote]

Nimenomaan pointtina, että miten aloittaa hakemus mainitsematta ikää. "Tässä teille työyhteisöön sukkelasti sujahtava priimakuntoinen FM."

Ihan oikeasti en keksi järkevää ja asiallista aloitusta, joka kertoisi perustiedot itsestäni, mutta ei vaikuttaisi väkisin väännetyltä ja teennäiseltä. Asiaan vaikuttaa muuten se, että tunnen rekrytoijan, ja hän on kuivan asiallinen tyyppi, joten liian luova ei saa olla.

AP

Vierailija
5/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita syntymäaikaani enkä liioin ikääni, sillä se ei ole mikään pointti vaan taidot, koulutus ja sopivuus kys. työpaikkaan.

Jos pääsee haastatteluun sen voi siellä tuoda julki.

Itse olen melkeinpä 15v. nuoremmannäköinen kuin ikäni vuosissa ja monasti nuorekkaampi kuin puolta nuoremmat mielipiteineni ja ajatuksineni sekä omaan persoonallisuuden, mikä nuoremmilta on usein hakusessa alallani. Silti yksisilmäisesti katsotaan ainoastaan ikää???? Sairas maailma.

Vierailija
6/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen 43-vuotias FM, joka..." on aloitus, joita mahtuu 30 tusinaan muutenkin.

Vierailija
7/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi ikää alkuun, vaan aloittaisin tyyliin 'Pyydän, että hakemukseni otetaan huomioon valittaessa blaablaa... . Olen sekä koulutukseni, että aiemman kokemukseni perusteella sopiva tehtävään, koska ....tms. ' Eli reippaasti ansiot ja soveltuvuus tehtävään ensin, kyllä se rekrytoija osaa sen iän cv:sta laskea halutessaan.

Vierailija
8/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitä pimpsukan kuva, huomio ja mieleenjääminen taattu. Pääset haastikseen, koska haluavat nähdä yläpäänkin.

Vierailija
9/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikää tarvitse mainita esittelykirjeessä. Sen voi ilmoittaa syntymäaikana CV:ssä. Voit esimerkiksi kirjoittaa kappaleen, jossa kerrot elämäntilanteesi olevan sellaisen, että voit panostaa uraasi ja sen tuomiin haasteisiin.

Minä aloittaisin ”Olen xxx:ään erikoistunut FM ja kiinnostunut avoinna olevasta xxxx paikasta”. Seuraavaan kappaleeseen sitten heti omat vahvuudet.

Vierailija
10/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kikkailuja vaan faktaa pöytään: mikä koulutus, mikä työkokemus, mitä osaamista (mielellään uuttakin) toisit työllistyessäsi, osoitukset aktiivisuudesta, oma-aloitteellisuudesta ja motivaatiosta sekä tulevaisuudensuunnitelmat. 

Vierailija
11/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain että 'Olen erittäin kiinnostunut teillä avoinna olevasta xxx paikasta. ' Siitä sitten alat kertoa koulutustasi ja osaamistasi, miksi olisit hyvä siinä.

Vierailija
12/12 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 17:18"]

Miten voisin luontevasti aloittaa työhakemuksen kertomatta heti alkuun ikääni? Yli 40-vuotias kun on nykyään heikoilla työnhaussa, ja haluaisin, että rekrytoija edes lukisi hakemukseni loppuun, eikä lopettaisi ensimmäiseen lauseeseen. En siis voi aloittaa hakemusta "Olen 43-vuotias FM ja täydellinen tähän blaablaa-työpaikkaan..."

Vinkkejä kiitos, pää lyö tyhjää!

[/quote]

Vaikka näin.

"Olen aikuinen av-mamma, jolla on olematon työkokemus ja ÄO pienempi kuin oman kengän koko. Älä vaan palkkaa mua!"

Sorge, tää oli vaan perjantain kevennys ;) Älkää ottako liian vakavasti. Olen saattanut ottaa pari... 

*hik*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme